کد خبر: ۶۷۰۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸

مامور سابق اف‌بی‌آی ترامپ را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست

«پیتر استرزوک» مامور سابق اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در کتاب جدیدش، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری این کشور را یک تهدید برای امنیت ملی خوانده است.
مامور سابق اف‌بی‌آی ترامپ را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، در این کتاب خاطرات عنوان شده که استرزوک نظارت بر تحقیقاتی را برعهده داشته است که از تمایل رییس جمهوری آمریکا برای قبول کمک سیاسی از رقیبی چون روسیه حکایت داشت و رغبت وی برای تخریب هر آنچه را آمریکا برایش ایستادگی می‌کند، نمایان کرد.

استرزوک در این کتاب مدعی شده که پایان دوره خدمتش در اف بی آی در ماه اوت سال ۲۰۱۸ به دلیل اعمال فشار سیاسی بر این نهاد پس از آنکه وی از رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده از سوی ترامپ بوده است.

تابستان ۲۰۱۷، «رابرت مولر» بازپرس ویژه سابق تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، استرزوک را از تیم تحقیقاتی خود برکنار کرد.

این برکناری پس از آن بود که تحقیقاتی داخلی از رد و بدل شدن پیام‌هایی بین استرزوک و «لیزا پیج» وکیل سابق اف بی آی پرده برداشت.

پیج پس از انتشار اخباری در مورد مبادله پیام‌هایی علیه ترامپ بین وی و استرزوک زیر ذره بین قرار گرفت.

استرزوک در کتاب خود به دفعات اتهام‌های مطرح شده را مبنی بر اینکه در تمهیدات اف بی آی برای ضربه زدن به ترامپ دست داشته، رد کرده است.

وی در این کتاب همچنین دلیل آغاز تحقیقاتی در این مورد که آیا افراد وابسته به ستاد انتخاباتی ترامپ با عملیات مداخله گری روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ تبانی کرده‌اند، ترسیم کرده است.

وی همچنین در کتاب خود به این مساله اشاره داشته که اف بی آی روند تحقیقات را تا حد امکان پنهان نگه داشته است تا به نامزدی ترامپ خدشه‌ای وارد نشود.

استرزوک در کتاب خود نوشت: زمانی که مقام‌های اف بی آی بعدا تصمیم گرفتند تحقیقات ضداطلاعاتی را در مورد رییس جمهوری آغاز کنند، با واقعیتی روبه رو شدند.

استرزوک در این کتاب نوشت: باید پرسشی را مطرح می‌کردیم که هرگز در تاریخ ۲۴۰ ساله جمهوری ما عنوان نشده بود، اینکه آیا رییس جمهوری ایالات متحده خود به عنوان عامل یک دشمن خارجی عمل می‌کند؟

اتهام‌هایی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا برای کمک به پیروزی ترامپ به تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه وقت منجر شد. او سرانجام در آوریل ۲۰۱۹ گزارش نهایی خود را منتشر کرد و نوشت مدرکی دال بر تبانی ترامپ و کاخ کرملین در این زمینه وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین