کد خبر: ۶۷۰۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

بهترین ورزش برای بهبودی از بیماری قلبی

بیماری قلبی یکی از مهمترین دلایل مرگ است که سالانه جان میلیون‌ها نفر را می‌گیرد. شما می‌دانید که چگونه می‌توانید خطر آن را کاهش دهید؛ باید بیشتر ورزش کنید و غذای سالم بخورید. اما چگونه می‌توانید از بیماری قلبی که وجود دارد، بهبود یابید؟ دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا دریافتند که تمرین تناوبی با شدت زیاد (HIIT) می‌تواند پاسخ این سوال باشد.
بهترین ورزش برای بهبودی از بیماری قلبی
آفتاب‌‌نیوز :

 حتما همیشه در مورد این که قلب به ورزش نیاز دارد، مطالب زیادی شنیده‌اید، شما نیاز به انجام ورزش‌های قلبی عروقی دارید که شامل دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و سایر انواع ورزش مداوم است که باعث عرق کردن می‌شود و به‌طور موقت ضربان قلب را افزایش می‌دهد.

به گزارش تکنولوژی نیوز، توجه کنید، در طولانی‌مدت ورزش، ضربان قلب در حالت استراحت را کاهش می‌دهد که نشانه آمادگی است. اما چه نوع ورزشی برای توان‌بخشی قلب بهتر است؟ برای یافتن جواب دانشمندان تمرین تناوبی با شدت زیاد را در برابر تمرین مداوم با شدت متوسط آزمایش کردند.

محققان یک برنامه ورزشی چهارهفته‌ای را با پیگیری ۱۲ ماهه بررسی کردند و دریافتند که برنامه تمرین تناوبی با شدت زیاد، آمادگی بیماران قلبی را ۱۰ درصد بهبود می‌بخشد. درحالی‌که ورزش متوسط چهار درصد پیشرفت دارد. ۱۲ ماه پس از اتمام برنامه‌ها، نتایج در آمادگی تفاوت چندانی نداشتند. به‌جز افرادی که سه بار در هفته به ورزش با برنامه تمرین تناوبی با شدت زیاد ادامه دادند، آنان بهبودهای آمادگی بیشتری نشان دادند.

این یافته‌ها بسیار جالب است، زیرا دهه‌ها ورزش متوسط برای یک قلب سالم ایده‌آل تلقی می‌شد.

اکنون دانشمندان در حال تغییر دستورالعمل‌ها برای بیماران قلبی هستند، آنان می‌گویند که برنامه تمرین تناوبی با شدت زیاد برای بیماران خاصی که از بیماری عروق کرونر بهبود می‌یابند، بسیار خوب است، اما مدنظر داشته باشید که رعایت توصیه‌های پزشک همیشه مهم است.

مزیت برنامه تمرین تناوبی با شدت زیاد این است که می‌تواند به‌سرعت آمادگی جسمانی بیمار را بهبود بخشد و آمادگی، عامل مهمی در پیش‌بینی مرگ‌ومیر است.

دکتر جنا تیلور، یکی از محققان این تحقیق گفت: برنامه تمرین تناوبی با شدت زیاد می‌تواند به بیماران کمک کند تا آمادگی خود را سریع‌تر بهبود بخشند. همچنین بیماران می‌توانند تنوع، لذت و اطمینان را به یک برنامه ورزشی اضافه کنند.

برنامه تمرین تناوبی با شدت زیاد ممکن است به‌ویژه برای بیمارانی که قبل از مشکل قلبی خود به ورزش یا تمرینات ورزشی با شدت بالا مشغول بوده‌اند، جذاب باشد. برای افراد بسیار مهم است که از برنامه ورزشی خود لذت ببرند. این برنامه به بیماران کمک می‌کند تا انگیزه خود و نظم تمرین جدید را حفظ کنند.

البته همه‌چیز به شرایط بیمار بستگی دارد. ترکیبی از ورزش متوسط و شدید برای برخی ممکن است بهترین گزینه باشد. برای دیگران برنامه تمرین تناوبی با شدت زیاد مستقیم، ایده‌آل تر است و به آنان کمک خواهد کرد تا سریعتر سطح آمادگی جسمانی را بالا ببرند. بااین‌حال، دستورالعمل‌های فعلی، ورزش متوسط را به‌عنوان بهترین گزینه توصیه می‌کنند و به نظر نمی‌رسد که کارایی زیادی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین