کد خبر: ۶۷۰۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

احتمال خرید و فروش رأی در دور دوم انتخابات مجلس

دادستان کرج از استقرار نمایندگانی ویژه در شعبی که اطلاعاتی از احتمال خرید و فروش رای در آنها گزارش شده، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

حسن مددی روز دوشنبه ۱۷ شهریور در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو اظهار کرد: مردم انقلابی البرز در انتخابات‌های متعدد با متانت و همدلی انتخابات پرشوری را رقم زده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو نیز مشارکت قابل قبولی داشته باشیم تا از بین دو نامزد راه یافته به مرحله دوم، دومین منتخب حوزه انتخابیه کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی برگزیده شود.

وی با توضیح در خصوص اقدامات دادستانی به منظور رسیدگی به تخلفات انتخابات پیش رو افزود: برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های احتمالی، شعب اول و بیست و دوم بازپرسی به این موضوع اختصاص یافته و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های ارجاعی به این دو شعبه گفت: تاکنون دو پرونده به این شعب ارجاع شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از رصد دقیق فضای مجازی خبر داد و افزود: متاسفانه در این فضا عده‌ای مزدور فعال شده‌اند و با گرفتن مبالغی، له یا علیه نامزدها قلم زده و فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: به منظور مقابله با این فضا از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خواسته شده با دعوت از مدیران کانال‌ها و گروه‌ها، وظایف قانونی را متذکر شوند و نسبت به عواقب قانونی ادامه فعالیت تخریبی هشدار دهند.

وی اضافه کرد: دادستانی در صورت ادامه روند فعلی نسبت به تشکیل پرونده برای مدیران کانال‌ها و گروه ها و تعطیلی کانال‌ها اقدام خواهد کرد.

مددی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی با دو نامزد راه یافته به انتخابات میان دوره‌ای، بیان کرد: در این نشست به منظور پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، وظایف قانونی نامزدها و چارچوب فعالیت‌ها توضیح داده شده تا با رعایت موازین قانونی و خطوط قرمز استانی نسبت به تبلیغ اقدام کنند در غیر این صورت نسبت به تشکیل پرونده و برخورد قضایی اقدام خواهد شد.

وی از استقرار نمایندگان ویژه دادستانی در برخی شعب که اطلاعاتی در خصوص احتمال خرید و فروش رای در آن‌ها دریافت شده خبر داد و متذکر شد: با توجه به اختصاص شعب ویژه و تقویت نظارت ها، قطعا با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

مددی در پایان از شهرداران و اعضای شورای شهر و روستاها شهرهایی که انتخابات برگزار خواهد شد خواست از هرگونه استفاده از امکانات عمومی برای تبلیغ یا تخریب نامزدها خودداری کنند و تاکید کرد: بدین منظور در مکاتبات، هشدارهای لازم داده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین