کد خبر: ۶۷۰۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۲۲ هزار و ۵۴۲ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۸ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۳۰۲ بیمار و ۱۳۲ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۳۲ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۵۴۲ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۸ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۱ هزار و ۱۱۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۳۷ هزار و ۴۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۴۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار کرونا در ایران، ۱۸ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۳۰۲ بیمار و ۱۳۲ فوتی جدید

وی با اعلام اینکه همچنان ۱۳ استان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار هستند، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: در این استان شاهد پایین ترین میزان موارد ابتلا و بستری کرونا از ابتدای اپیدمی بودیم به طوری که از اوایل اسفند تا اواسط اردیبهشت موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان روند پایداری داشت اما از اواخر اردیبهشت شاهد شیب صعودی ابتلا و بستری کرونا در این استان بودیم و در روزهای آغازین تیر موارد کرونا در سیستان و بلوچستان به بیشترین میزان رسید.

وی افزود: با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، فعالیت کادر درمان و نیز حمایت های ستاد استانی کرونا در استان سیستان و بلوچستان از اواسط تیر شاهد روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در این استان هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان در وضعیت پرخطر و شهرهای خاش، زابل، زاهدان، نیمروز و هامون در وضعیت هشدار و خطر متوسط قرار دارند.

وی افزود: میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مراکز خرید استان سیستان و بلوچستان ۶۰ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۶۱ است. همچنین ۷۶ درصد متصدیان و شاغلان صنفی و صنعتی و ۹۱ درصد کارکنان ادارات دولتی و بانک ها ماسک می زنند.

لاری گفت: بیشترین میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستانها و کمترین میزان در پاساژها، جایگاههای سوخت و کارگاههای کوچک استان سیستان و بلوچستان است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ضمن تشکر ویژه از کادر بهداشتی و درمانی استان سیستان و بلوچستان که با وجود محرومیت ها تلاش زیادی برای کنترل کرونا داشتند امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد تداوم روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در این استان باشیم و یادمان باشد که هر گونه عادی انگاری و سهل انگاری باعث خیز شدید بیماری کووید۱۹ می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین