کد خبر: ۶۷۰۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

۴۲ تن از کارمندان سازمان ملل در سوریه به کرونا مبتلا شدند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) روز سه‌شنبه از ابتلای ۴۲ تن از کارمندان این سازمان و اعضای خانواده‌هایشان به ویروس کرونا در سوریه خبر داد.
۴۲ تن از کارمندان سازمان ملل در سوریه به کرونا مبتلا شدند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس، ینس لارک‌ سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در این باره گفت: نشانه‌های کرونا در حدود ۲۰۰ تن از کارمندان سازمن ملل و نزدیکان آن‌ها مشاهده شده اما فعلا ۴۲ مورد به طور قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی بدون اشاره به ملیت این افراد، گفت: سایر افراد مشکوک به بیماری نیز به مدت ۱۴ روز قرنطینه شدند.

بنابه گفته این مقام سازمان ملل، افراد مبتلا در نهادهای مختلف وابسته به سازمان ملل در سراسر سوریه حضور دارند.

لارک گفت که علائم بیماری افراد مبتلا خفیف بوده و سه نفر از آنها برای درمان به بیروت منتقل شدند.

سوریه طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش شیوع کرونا است به نحوی که وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده تا امروز ۳هزار و۲۲۹ به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۱۳۷ نفر جان باختند.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد معتقد است که شمار مبتلایان بیش از آمار رسمی اعلام شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر هفته گذشته در گزارشی به نقل از پزشکان و پرستاران سوری گزارش داد که مراکز بهداشتی دولتی این کشور آماده مقابله با کرونا است اما برخی از بیمارستان‌های زیرساخت‌های لازم برای پذیرش بیماران را ندارند.

منابع پزشکی در آگوست، درباره افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در میان تیم پزشکی سوریه به ویژه در دمشق هشدار داده و آن را وحشتناک توصیف کردند.

۹ سال جنگ علیه ترورسیم در سوریه باعث شد که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور صدمات شدید متحمل شود و اکنون با گسترش کرونا و کمبود کادر پزشکی و بیمارستان‌ها این کشور با مشکلاتی روبه‌رو است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین