کد خبر: ۶۷۰۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

هشدار واشنگتن درباره برنامه‌های موشکی کره شمالی علیه شرکت‌های خصوصی

توصیه هشدارگونه اخیر آمریکا درباره کمک به کره شمالی در برنامه موشکی بالستیکی بیشتر از آنکه هشداری برای پیونگ یانگ باشد، یک خط مشی برای کالاهای مرتبط با معاملات شرکت‌های بخش خصوصی محسوب می‌شود.
هشدار واشنگتن درباره برنامه‌های موشکی کره شمالی علیه شرکت‌های خصوصی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اخیرا، وزارتخانه‌های خارجه، ‌تجارت و خزانه داری آمریکا در یک هشدار مشترک اعلام کردند که کره شمالی به دستیابی به فناوری‌ها و تجهیزات برای ساخت برنامه موشک بالستیک خود ادامه می‌دهد که شامل کامیون‌های حمل کننده موشک، پرتابه‌ها و فلزاتی است که در ساخت این موشک‌ها به کار گرفته می‌شود.

آنها از تمام کمپانی‌های سراسر جهان خواسته‌اند تا بابت اقدامات از سوی پیونگ‌یانگ آگاه باشند و ریسک نقض تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا را به جان نخرند.

این هشدار مشترک پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر و در بحبوحه توقف مذاکرات خلع سلاح بین آمریکا و کره شمالی منتشر شده است. برخی از ناظران نیز این توصیه را هشدار واشنگتن به پیونگ یانگ می‌دانند که دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست به اقدام تحریک آمیز دیگری نزد.

از آنجا که تحریم‌های ایالات متحده علیه کره شمالی بسیار گسترده است و نمی‌توان از آنها به طور کامل مطلع شد، دولت واشنگتن قصد دارد به شرکت‌ها خط مشی‌ای بدهد تا مطمئن شود آنها اجازه نمی‌دهند محصولاتشان به کره شمالی برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین