کد خبر: ۶۷۰۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

پرواز نظارتی آمریکا بر فراز کره در سالگرد تأسیس کره‌شمالی

یک ردیاب هوانوردی اعلام کرد، یک هواپیمای نظارتی آمریکا امروز (چهارشنبه) در مأموریت آشکاری برای نظارت بر کره شمالی در سالگرد تأسیس این کشور، بر فراز کره جنوبی پرواز کرده است.
پرواز نظارتی آمریکا بر فراز کره در سالگرد تأسیس کره‌شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "نو کال ساین" در توییتی نوشت: هواپیمای "آرتمیس سی‌ال-۶۰۰" ارتش آمریکا در آسمان بالای ناحیه پایتخت در ساعت ۱۲.۵۴ بعد از ظهر، دیده شد. آرتمیس، اولین جت شناسایی هوایی سرنشین‌دار ارتش آمریکاست که برای شناسایی هوابرد و هدف قرار دادن سیستم اطلاعاتی چند مأموریتی، به کار می‌رود.

دفتر اجرایی برنامه ارتش آمریکا ماه گذشته در پست فیسبوکی نوشت: آرتمیس قابلیت‌های سنجش از ارتفاع زیاد علیه دشمنان همسان خود را فراهم می‌کند.

پرواز هواپیمای شناسایی ارتش آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره در حالی انجام شد که کره شمالی هفتاد و دومین سالگرد تأسیس کشورش را، ظاهراً بدون رویدادهای جشن بزرگ، گرامی داشت؛ چرا که این کشور در حال دست و پنجه نرم کردن برای جبران خساراتی است که از طوفان‌های پشت سر هم به بار آمده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز سه‌شنبه ریاست نشست بزرگ کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر حاکم را بر عهده داشت و درباره آسیب‌های وارده به مناطق معدنی شرقی بر اثر طوفان اخیر صحبت کرد. مقامات سئول می‌گویند هیچ‌گونه فعالیت نظامی غیرمعمولی مربوط به سالگرد تأسیس، در کره شمالی دیده نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین