کد خبر: ۶۷۰۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰

درخواست فرانسه برای اتخاذ رویکرد مشترک اروپا به منظور حفظ برجام

وزیر امور خارجه فرانسه در نشستی که روز پنجشنبه داشت خواستار رویکرد مشترک اروپا در حفظ برجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه فرانسه پنجشنبه‌شب با انتشار بیانیه‌ای در تارنمای رسمی این وزارتخانه، اعلام کرد که ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه این کشور روز پنجشنبه در نشست مشترکی که با وزیران خارجه آلمان و انگلیس در لندن پیرامون گام‌های بعدی اروپا در ارتباط با برجام بود شرکت کرد.

طبق اعلام این بیانیه، لودریان در این نشست که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به صورت ویدئوکنفرانس در آن شرکت کرده بود، بر اهمیت اقدام مشترک سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در حفظ توافق هسته‌ای با ایران "به ویژه در چارچوب تلاش بی‌اعتبار ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم‌های چندجانبه علیه ایران" تاکید دوباره کرد.

درخواست فرانسه برای اتخاذ رویکرد مشترک اروپا به منظور حفظ برجام

این بیانیه همچنین افزوده است که وزیر خارجه فرانسه ضرورت لغو فوری گام‌های برجامی ایران در کاهش تعهدات را خاطرنشان کرده و خواستار رویکرد مشترک از سوی سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه برای حفظ برجام شد.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که در مهر ماه پایان می‌یابد را رد کرده بود اما آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین