کد خبر: ۶۷۰۷۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

برای آلمانی‌ها ترامپ ترسناک‌تر از ویروس مرگبار کرونا است

نتایج یک نظرسنجی سالانه در آلمان نشان می‌دهد که ترس شهروندان این کشور از ترامپ بیشتر از کرونا است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد تنها 32 درصد آلمانی‌ها گفته‌اند که از ابتلا و یا مرگ بر اثر یک بیماری جدی مانند کرونا می‌ترسند.
برای آلمانی‌ها ترامپ ترسناک‌تر از ویروس مرگبار کرونا است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دویچه وله شرکت بیمه آر وی(R+V) به عنوان بزرگترین شرکت بیمه در آلمان به مدت ۲۸ سال است که هرسال به اجرای یک نظرسنجی در مورد ترس شهروندان آلمانی می‌پردازد.

نتایج نظر سنجی امسال شرکت آر وی نشان می‌دهد که میزان ترس آلمانی‌ها به طور کلی کاهش یافته است، بااینحال در شرایطی که ویروس کرونا به عنوان تهدیدی جهانی جان انسان‌ها را به خطر انداخته است، ترس آنها از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مراتب بیشتر از این ویروس منحوس و کشنده است.

این نظرسنجی از ابتدای ژوئن تا پایان جولای سال جاری و در بین ۲۴۰۰ نفر از زنان و مردان بالای ۱۴ سال آلمانی انجام شده است.

در سالهای گذشته جنگ، تروریسم، مهاجرت و افراط گرایی در بالای فهرستی قرار داشتند که آلمانی‌ها از آنها بیشترین ترس را داشتند.

در این گزارش آمده است که با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، انتخاب دونالد ترامپ در دور دوم برای بسیاری از آلمانی‌ها مانند یک کابوس است. ترامپ با اختصاص ۵۳ درصد در صدر فهرستی قرار دارد که آلمانی‌ها از آن می‌ترسند.

این در حالی است که تنها ۳۲ درصد آلمانی‌ها اعلام کرده‌اند که از بیمار شدن بر اثر یک بیماری جدی همچون کرونا می‌ترسند.

«بریجید رامستد»، رئیس مرکز اطلاعات آر وی می‌گوید: مردم احساس می‌کنند که در مورد کرونا همه چیز را در کنترل دارند و می‌توانند آن را مدیریت کنند.

اما،کارشناسان معتقدند رفتار نامتعادل ترامپ در عرصه روابط بین‌الملل و به ویژه با کشور آلمان، باعث ترس شهروندان این کشور شده است.

به گزارش رسانه‌ها در تیرماه امسال سی ان ان، به نقل از «کارل برنشتاین» خبرنگار کهنه کار آمریکایی که برای گزارش رسوایی واترگیت به شهرت رسید، گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی خود با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بسیار توهین آمیز و تحقیرآمیز برخورد کرده است.

اما شاید دستور ترامپ در مردادماه امسال برای خروج نظامیان این کشور از آلمان بیشترین تأثیر را بر نگاه آلمانی‌ها به او داشته است. در مرداد ماه ترامپ در توئیتی نوشت: آلمان هر سال برای خرید انرژی میلیاردها دلار به روسیه پرداخت می‌کند و ما باید از آنها حفاظت کنیم. این کار چه معنایی دارد؟ آلمان حتی در پرداخت دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود به سازمان ناتو کوتاهی می‌کند. به همین دلیل است که ما تعدادی از نیروهایمان را از آلمان خارج می‌کنیم.

پس از آن بود که ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر از سربازان آمریکایی از آلمان خارج شدند.

همچنین، ترامپ از زمانی که بر سر کار آمده است آمریکا را از برخی مهمترین پیمان‌های بین المللی خارج کرده است.

«پیمان تجاری اقیانوس آرام» (TPP) نخستین پیمانی بود که دونالد ترامپ بلافاصله پس از آغاز دوره ریاست جمهوری خود در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ از آن خارج شد. هدف از این معاهده تجاری که میان ۱۲ کشور حاشیه این اقیانوس منعقد شد، کاهش تعرفه‌های گمرکی میان کشورها عضو و افزایش همکاری های مشترک بود.

خروج آمریکا از توافق اقلیمی «پاریس» در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ نمونه دیگری از رفتارهای نامتعادل رئیس جمهور آمریکا در عرصه روابط بین‌الملل است.

خروج آمریکا از «قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی» موسوم به «نفتا» و ترک «پیمان مهاجرتی سازمان ملل» موسوم به «پیمان نیویورک» در آذرماه ۱۳۹۶ از دیگر مصداق‌های تعهدگریزی دولت ترامپ است.

رفتارهای غیر قابل پیش بینی و پر ریسک ترامپ تا آخرین ماه های دور اول ریاستش بر کاخ سفید ادامه داشته است، بطوری که سال گذشته قرار داد موشکی با روسیه را ملغی کرد و نهم خرداد سال جاری در بحبوحه بحران کرونا به عضویت آمریکا در سازمان جهانی بهداشت پایان داد.

کارشناسان به موارد دیگری مانند جنگ تجاری آمریکا با چین و حملات لفظی ترامپ به کشورهای متحدی مانند آلمان نیز اشاره می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
اروپا و چین سالها از آمریکا سوءاستفاده کرده اندواقتصادشان راباکمکهای آمریکا بهبودبخشیده اند .همچنین سازمانهای بین المللی با بودجه آمریکا سرپا بوده اند
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
اگرهمین فردا رفتارترامپ با آلمان مثبت باشه و با کل دنیا بد،نظرها نسبت به ترامپ عوض میشه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین