کد خبر: ۶۷۰۸۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
جانباختگان کرونا در ایران از مرز ۲۳ هزار نفر گذشت

آمار کرونا در ایران، ۲۲ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۱۳۹ بیمار و ۱۱۶ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۶ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۲۹ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۶ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۲۹ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۳۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۹ هزار و ۹۴۰ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۲۳ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۱۳۹ بیمار و ۱۱۶ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۴۴ هزار و ۵۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۵۳۲ هزار و ۸۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه همچنان ۱۳ استان کشور در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار کرونا هستند، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: با خروج آمریکا از برجام، نقض یکجانبه قوانین بین المللی، بی توجهی به مصوبات بین المللی و ادامه و اعمال سخت ترین تحریم های معاصر علیه ملت ایران، مسدودسازی کانال های تامین مالی و فشار به شرکت هایی دارویی و تجهیزات پزشکی و منع آنها در فروش این اقلام به ایران، تامین نیازهای سلامت مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی گفت: اکنون به رغم مواجهه همه جانبه کشور با اپیدمی کرونا و با وجود تلاش همه جانبه و جهادگرانه مسئولان نظام سلامت در این شرایط حساس و پیچیده، با نقص غیر قانونی و آشکار قوانین بین المللی از طرف آمریکا بزرگترین تهدید قرن حاضر علیه ملت ایران رقم خورده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: اعمال هر گونه سیاست خصمانه و ضد حقوق بشر دولت آمریکا علاوه بر تضییع حقوق ملت ایران، عواقب ناگواری برای سلامت و امنیت جهان به همراه دارد. ارسال نامه وزیر بهداشت به مدیر کل سازمان بهداشت جهانی و اشاره وی به توافقات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با کرونا و فراخوان آن سازمان برای رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران بیانگر اقدامات ضد حقوق بشر آمریکا علیه ملت ایران است.

وی گفت: تحریم دارو و تجهیزات پزشکی و از دسترس دورنگه داشتن این اقلام ضروری سیاست ظالمانه آمریکا علیه سلامت ملت ایران را ثابت می کند اما ملت ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی سرافرازانه و سربلند از این آزمون سخت عبور می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
0
امروز تاریخ 99/06/22 میباشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین