کد خبر: ۶۷۰۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

علیرضا دبیر: پیامک بنا را استعفا نمی دانم/ در کار فنی کشتی سرم کلاه نمی رود

رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه خانه کشتی خانه محمد بنا است، گفت: پیامک او را استعفا نمی دانم و شاید این موضوع بخاطر خستگی است.
علیرضا دبیر: پیامک بنا را استعفا نمی دانم/ در کار فنی کشتی سرم کلاه نمی رود
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا دبیر درباره تعطیلی کشتی طی ۸ ماه گدشته، گفت: کشتی تعطیل شده اما برنامه ها تعطیل نشده اند. برنامه ای درباره داوری نوشته شده و خیلی پیچیده است. یکی از پیشکسوتان که در جریان کارهای اجرایی نیست گفته بود فدراسیون فعالیت ندارد اما پولشان را می گیرند در حالی که وزارت ورزش پولی به ما نداده بلکه حقوق پرسنل را هم کامل نداده است. فقط رقمی در حدود دو میلیارد و دویست میلیون تومان به ما داده است. البته آن پیشکسوت مقصر هم نیست چرا که فقط کشتی گرفته است.

رییس فدراسیون کشتی درباره لیگ نیز گفت: سال گذشته ۴۳ روز طول کشید. ما لیگ فصلی را قبول نداشتیم و آن را جمع کردیم. امسال قرار بود ۷۰ روزه برگزار شود اما به کرونا خورد. لیگ را رها نکردیم و پی گیر بودیم. از من پرسیدند و گفتم حتما ثبت نام و قرعه کشی برگزار شود. از دکتر نمکی تشکر می کنم که متقاعد شدند مجوز لیگ را صادر کنند. ما واقعا منتظر تصمیم اتحادیه جهانی هستیم. هفته گذشته از لالوویچ پرسیدم که تکلیف مسابقات چه می شود. او گفت شانس برگزاری امیدهای جهان در فنلاند کم است اما لالوویچ خیلی مصر است جهانی بزرگسالان برگزار شود. قرار است تا ۱۰ مهر جواب نهایی را بدهند.

وی ادامه داد: در صورت برگزاری رقابت های جهانی خیلی نمی توانیم لیگ را ادامه دهیم اما اگر لغو شود دست سازمان لیگ بازتر خواهد بود. قرار است جلساتی درباره نحوه رعایت پروتکل ها و اینکه مسابقات لیگ متمرکز برگزار شود یا نه ادامه داشته باشد تا به بهترین تصمیم برسیم.

دبیر درباره مزایای برگزاری لیگ در این شرایط گفت: خیلی از کشتی گیران به من پیامک دادند که لیگ را برگزار کنید. برگزاری لیگ به لحاظ بدنی هم نشان می دهد کشتی گیران در چه وضعیتی هستند. ضمن اینکه بازار کشتی داغ می شود. من‌نگران چند سال دیگر کشتی هستم که جمعیت آن خیلی کم شده است. ان شاءالله کشتی با لیگ وارد خانه ها شود.

رییس فدراسیون کشتی درباره نظارت بر پرداخت مطالبات در لیگ گفت: یک تیم پارسال به تعهداتش عمل نکرد. امروز به نصیرزاده گفتم آن تیم را کنار بگذار یا تسویه کند بعد وارد لیگ امسال شود. من وارد ریز موضوعات نمی شوم قرار باشد من همه کارها را انجام دهم که به کارهای خودم نمی رسم. نصیرزاده باید جدی تر در سازمان لیگ عمل کند.

وی درباره استعفای محمد بنا و موضع فدراسیون نیز گفت: سوریان تمام اختیارات من از جمله مالی و فنی را دارد و تصمیم او تصمیم من است. در مباحث فنی هم در آزاد و هم فرنگی او وسط آمده و دنبال می کند. از دو بعد بحث بنا را مطرح می کنم. از بعد اخلاقی آدمی که انقدر بزرگوار است که مکانی که به نام خودش است را به نام یک شهید می کند. او قیمت ندارد و عزیز است و از او درس گرفتم. از بعد فنی هم فکر کنم یک کوچولو در کشتی سرم کلاه نمی رود. ۳ یا ۴ مربی کاربلد داریم که یکی از آن ها محمد بنا است. اخلاق من را همه می دانند و اگر کسی بد باشد جلویش می گویم.

دبیر افزود: من پیامک بنا را استعفا نمی دانم. او باید درد دلش را به من بگوید، اگر به من نگوید پس به که بگوید؟ فدراسیون کشتی خانه محمد بنا و سایرین است و من این موضوع را ناشی از خستگی او می دانم. این استعفا را نه در شان بنا می دانم نه در شان فدراسیون. از محمدی هم پرسیدم آیا در جلسه اتفاقی افتاد گفت نه. اتفاقا پیشنهاد بنا این بود که اردوهای ۴ روزه برگزار شود. واقعا بحثی هم در جلسه نبوده است. نمی دانم شاید بحث بنا خستگی باشد. اگر پیدایش کردید از خود او بپرسید. او واقعا برای ما عزیز است.
رییس فدراسیون کشتی که میهمان برنامه دایره طلایی بود، درباره انتخاب سرپرست انستیتو کشتی گفت: ابتدا جا دارد از یوسفی افشار که انصافا خیلی قبولش دارم تشکر کنم. او بازنشسته بود و هر کاری کردیم علی رغم میل ما نشد که به کار ادامه بدهد. او در این یکسال هم کارهای خوبی انجام داد. مرادی می تواند آن چیزهایی که در ذهنم است را عملیاتی کند. او کشتی گیر بوده و عضو هیات علمی دانشگاه هم هست و قطعا می تواند موفق باشد.

وی درباره مشکلات بودجه فدراسیون کشتی و گلایه های مطرح شده در اینباره نیز خاطرنشان کرد: خواهش می کنم یکسری دوستان منصفانه نقد کنند نه مغرضانه. ورزش رابطه مستقیم با اقتصاد دارد، مثل چین و روسیه و آمریکا که در اقتصاد خوب هستند و در ورزش هم خوب کار می کنند. روزی که رییس فدراسیون قبلی استعفا داد دلار ۱۰ تومن بود و می گفتند نمی چرخد اما امروز بالای ۲۶ هزار تومان است و واقعا کارها نمی‌چرخد. از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون، وزارت ورزش فقط ۲ میلیارد و دویست سیصد داده است.

دبیر خاطرنشان کرد: تمام مسابقاتی که شرکت می کنیم دلاری است. بلیت، هتل و لایسنس همه دلاری است و برای هر سفری باید میلیاردی هزینه کنیم. وزیر و معاون وزیر ورزش واقعا کمک می کنند اما مشکل ما با بخش مالی وزارت ورزش است. ما خودمان پیگیری کردیم مجلس ده میلیارد مازاد بودجه وزارت به کشتی اختصاص داده است. من بودجه ۱۲ میلیاردی کشتی را قبول نمی کنم. بودجه کشتی با این قیمت دلار واقعا مشکل جدی دارد و دولت و مجلس باید نگاه ویژه داشته باشند.

رییس فدراسیون کشتی، ادامه داد: حالا هر چه بوده من شدم مسئول کشتی. به همه اهالی کشتی ارادت دارم اگر نکته ای به ذهنشان می رسد زنگ بزنند یا بیایند فدراسیون بگویند. اگر واقعا انتقادی دارند به من بگویند نه اینکه در خبرگزاری ها بگویند.

وی درباره زمان مشخص شدن رییس هیات کشتی لرستان گفت: اداره کل آنجا می خواهد گزینه خودشان را بگذارد. قطعا من بیشتر از مدیر کل لرستان کشتی را می شناسم و دوست دارم. برای مدیر کل ورزش لرستان احترام قائلم اما اجازه دخالت به آن ها را نمی دهم.

وی درباره نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در لیگ گفت: فردا جلسه ای در لیگ با مدیران تیم ها داریم. نکته اول نحوه قرنطینه تیم ها و گرفتن تست از کشتی گیران است. خبرنگاران هم باید برای ورود تست روزانه داشته باشند. دوستان ناظر و بازرس وزارت بهداشت هم به ما کمک خواهند کرد.

وی درباره مشکل قرارداد حاج آقا نیا و فروتن در قرارداد با دو تیم لیگ برتری در سازمان لیگ، گفت: از اینکه رضا یزدانی و مهدی تقوی در کشتی هستند واقعا خوشحالم. امثال من می روند و این ها می مانند. از هر دوی آن ها می خواهم مثل دو برادر بنشینند و موضوع را جمع کنند. خودم چه در زمانی که کشتی می گرفتند و چه الان طرفدارشان بودم و می خواهم خودشان موضوع را حل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین