کد خبر: ۶۷۰۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

سکه در تعقیب دلار

قیمت طلا و سکه طی روزهای گذشته با نوساناتی همراه بوده است. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۳ شهریور چقدر بوده است؟
سکه در تعقیب دلار
آفتاب‌‌نیوز :

هر اونس طلای جهانی در هفته گذشته با صعود ۵/ ۰ درصدی همراه شد و دیروز به ۱۹۴۰دلار رسید. طلا همواره به‌عنوان دارایی امن مورد توجه سرمایه‌گذاری ریسک‌گریز بوده است.

در این میان هر چند افزایش فشارهای تورمی از قیمت طلا حمایت می‌کند اما جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نشان داد در کنار تقویت خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به رشد قیمت این فلز ارزشمند، اکثر تحلیلگران وال‌استریت نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه‌مدت همچنان نظر خنثی دارند.

موج جدید صعودی شاخص دلار مهم‌ترین دلیل عدم اظهارنظر برخی تحلیلگران درخصوص آینده طلا است. در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری ۱۵ کارشناس وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها پنج نفر معادل ۳۶ درصد به افزایش قیمت طلا، سه نفر معادل ۲۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و شش نفر معادل ۴۳ درصد نظری نداشتند.

سکه در تعقیب دلار
بازار سکه روز شنبه به تعقیب دلار پرداخت و قله‌ای جدید را فتح کرد. هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز شنبه ضمن افزایش بهای ۳۳۰ هزار تومانی (معادل ۸/ ۲ درصد) با قیمت ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رفت. در شرایطی که بازار طلای جهانی در تعطیلات پایان هفته به سر می‌برد، سکه راهی جز تبعیت از دلار ندارد. در این میان صعود ۸/ ۱ درصدی دلار در بازار آزاد سیگنال مثبت خود را به بازار سکه ارسال کرد.

در این میان هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد قیمت ۴/ ۱ درصدی همراه شد. به این ترتیب تنها در ۷ روز کاری گذشته سکه طلا با رشد قیمت یک میلیون تومان همراه شده است تا حباب سکه از ۳۵۰ هزار تومان فراتر رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین