کد خبر: ۶۷۰۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
شمار جانباختگان کووید۱۹ در ایران به ۲۳ هزار و ۱۵۷ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲۳ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۰۸۹ بیمار و ۱۲۸ فوتی جدید/۸۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا / بیشترین فوتی‌های اخیر در ۳ استان

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۲۸ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۱۵۷ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۳ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،دو هزار و ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۵۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۰۲ هزار و ۲۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۴۶ هزار و ۲۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۶۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار کرونا در ایران، ۲۳ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۰۸۹ بیمار و ۱۲۸ فوتی جدید/۸۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا / بیشترین فوتی‌های اخیر در ۳ استان

وی با اعلام اینکه همچنان ۱۳ استان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار کرونا هستند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

۸۸ شهرستان قرمز و ۹۰ شهر زرد

لاری گفت: هم اکنون ۸۸ شهرستان در وضعیت قرمز و ۹۰ شهرستان در وضعیت هشدار زرد یا سفید یا خطر متوسط بیماری کرونا قرار دارند و هیچ شهری در کشور در وضعیت سبز و عاری از بیماری کرونا نیست.

وی افزود: بیشترین میزان بروز هفتگی کرونا در هفته سوم شهریور در بوشهر، قم، لرستان و بیشترین بروز هفتگی موارد مرگ کرونا در استانهای خراسان شمالی، سمنان و اصفهان بوده است. کمترین بروز هفتگی بستری کرونا در هفته سوم شهریور نیز در استانهای کردستان و سیستان و بلوچستان بوده است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ۱۱ تا ۱۹ شهریور امسال ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی در کشور انجام شده و ۸۵۱۴ مرکز متخلف از پروتکل های بهداشتی در این مدت به مراجع قضایی معرفی و ۵۵۵ وا حد متخلف پلمپ شدند.

وی افزود: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور در هفته های اخیر رو به کاهش بوده و بیشترین میزان آن در ادارات و سازمانهای دولتی با ۸۲.۸ و کمترین آن در پاساژها با ۳۸.۱ درصد بوده است. میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی توسط مردم نیز ۷۵.۵۷درصد که ۱.۳۵ درصد کاهش یافته است.

لاری ادامه داد: میزان استفاده از ماسک توسط شاغلان مراکز صنفی و صنعتی و کارمندان ادارات افزایشی بوده اما استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی کاهش یافته است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک و پرهیز از هرگونه عادی انکاری و سهل انکاری شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین