کد خبر: ۶۷۱۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰

شرایط اقتصاد آمریکا در آستانه انتخابات به نفع چه کسی است؟

بهبود شرایط اقتصادی در ماه های آتی می تواند کفه ترازو را به نفع ترامپ سنگین کند.
آفتاب‌‌نیوز :

در هفته های اخیر وضعیت تولید و بازار کار آمریکا نسبت به سه ماهه دوم سال بهتر شده و این خبر خوبی برای دونالد ترامپ است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر ( ۱۳ آبان) برگزار خواهد شد و حدس زدن پیروز رقابت ها با توجه به اختلاف اندک آرای ترامپ با جو بایدن- معاون اول دوران ریاست جمهوری اوباما و رقیب انتخاباتی ترامپ در نظرسنجی ها کار آسانی نیست. اقتصاد یکی از اصلی ترین محورهای کمپین انتخاباتی ترامپ است و وضعیت آن نقشی کلیدی در تعیین برنده انتخابات خواهد داشت.

به گزارش رویترز، اگرچه تنها در ماه ژوئیه حدود ۶.۶ میلیون موقعیت شغلی ایجاد شده است اما میلیون ها آمریکایی هنوز نتوانستند شغل جدیدی برای خود پیدا کنند و برای امرار معاش به کمک های دولتی و بیمه های بیکاری متکی هستند. تا پایان ماه آگوست حدود ۲۹ میلیون نفر در آمریکا از مزایای بیکاری استفاده می کرده اند و ۸۸۴ هزار نفر نیز برای بار اول درخواست دریافت این مزایا را داده اند.

شرایط اقتصاد آمریکا در آستانه انتخابات به نفع چه کسی است؟

اختلاف نظر بین دموکرات ها و جمهوری خواهان بر سر میزان و چگونگی هزینه کرد یک بسته محرک جدید تاکنون باعث به تاخیر افتادن اجرایی شدن آن شده است. جمهوری خواهان تنها خواهان تخصیص ۳۰۰ میلیارد دلار اعتبار جدید هستند در حالی که دموکرات ها خواهان یک بسته محرک بزرگ سه تریلیون دلاری هستند که البته با توجه به تامین بخش زیادی از منابع مالی آن از محل مالیات بر درآمد ثروتمندان، به نظر می رسد بخش بزرگی از آرای دهک های ثروتمندتر به سبد ترامپ و آرای طبقات فقیرتر به حساب بایدن ریخته خواهد شد.

ترامپ که در بین ساکنان شهرهای کوچک تر و اقلیت ها محبوبیت کمتری دارد به دنبال جلب آرای آن ها از طریق یک چک ۶۰۰ دلاری جدید است که البته هنوز منابع مالی آن ها تامین نشده است.

به گفته استیون انگلاندر- کارشناس مسائل آمریکا در بانک "استاندارد چارترد"- شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات نوامبر به طرز مستقیمی با شرایط اقتصادی آمریکا ارتباط دارد و هنوز برای تعیین برنده بسیار زود است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین