کد خبر: ۶۷۱۱۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
مهمترین مسایل کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

در جلسه اقتصادی روحانی، رئیسی و قالیباف چه گذشت؟

رئیس جمهور درباره جلسه سران قوا گفت: در جلسه مساله ارز و اینکه ارز صادرات غیرنفتی به چه صورت به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، مساله نقدینگی کشور، اینکه چه برنامه‌هایی باید زودتر عملیاتی شود و هدایت نقدینگی ها با هدف کاهش تورم، راه‌های تقویت سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بحث‌های خوبی مطرح شد.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور در پایان نشست با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائییه و محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت که مهمترین مسایل کشور و عمدتا مسایل اقتصادی در این جلسه سران سه قوه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حسن روحانی عصر یکشنبه به خبرنگاران گفت: این جلسه روسای سه قوه اولین جلسه بعد از تشکیل مجلس یازدهم است. همواره همکاری و هماهنگی سه قوه می تواند به رفع و حل سریعتر مشکلات کشور کمک کند و بی تردید مجلس و قوه قضائیه در بسیاری از مسایل و بویژه در شرایط خاص امروز که همزمان با تحریم‌های حداکثری و بیماری کرونا مواجه هستیم، می‌توانند در کنار دولت، رفع کننده مشکلات مردم باشند.

در جلسه اقتصادی سران سه قوا چه گذشت؟

روحانی در این نشست مشترک که به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد، به موضوعات مورد بحث اشاره و اظهار کرد: در این جلسه پیرامون مساله ارز و اینکه ارز صادرات غیرنفتی به چه صورت به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، مساله نقدینگی کشور، اینکه چه برنامه‌هایی باید زودتر عملیاتی شود و هدایت نقدینگی‌ها با هدف کاهش تورم، راه‌های تقویت سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بحث‌های خوبی مطرح شد.

رئیس جمهور در ادامه بررسی مسایل منطقه‌ای را از دیگر مباحث این جلسه عنوان کرد و افزود: بخشی از این جلسه نیز به بررسی مسایل منطقه و طراحی ها و توطئه های آمریکا و صهیونیستی اختصاص یافت.

روحانی با اشاره به تداوم این جلسات گفت: مسایلی را که در جلسه امروز طرح کردیم در جلسات بعدی به ثمر می‌رسانیم و این هماهنگی ها و حل این مسایل، بی تردید در شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه: همکاری همه قوا و به خط شدن همه ظرفیت کشور، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است/ باید با اقدامات‌مان در همه حوزه‌های اجرایی، تقنینی، قضایی، نظارتی و پیگیری‌‌ها، امید را در میان مردم ارتقا دهیم

رئیس قوه قضائیه نیز در پایان این جلسه، با قدردانی از زحمات همه دولتمردان و مسئولانی که در جای جای کشور مشغول خدمتگزاری به مردم هستند، گفت: امروز دشمن با جنگ اقتصادی، روانی و رسانه‌ای به دنبال مأیوس کردن مردم، اخلال در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و جامعه است و همکاری همه قوا و به خط شدن همه ظرفیت کشور، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه موفقیت کشور در مقابله با ویروس کرونا، به این دلیل بوده که همه ظرفیت کشور به خط شده و در این مسیر بویژه حضور و مشارکت مردم بسیار نقش‌آفرین بوده است، افزود: دشمن ایجاد یأس را در بین مردم دنبال می‌کند و باید با اقدامات‌مان در همه حوزه‌های اجرایی، تقنینی، قضایی، نظارتی و پیگیری‌‌ها، امید را در میان مردم ارتقا دهیم.

رئیسی اظهار کرد: بحث‌هایی که در جلسه امروز مطرح شد، دغدغه‌هایی است که در بین مردم وجود دارد. این مسائل باید دغدغه همه باشد و هر کس در حوزه مسئولیت خود به دنبال حل‌ آنها باشد. امیدوارم مباحث این جلسه و جلساتی از این دست، در جهت رفع مشکلات و گره‌گشایی در زندگی مردم عزیز باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی: بار سنگینی بر عهده دولت و ریاست محترم جمهور است/ حتما همگی به دولت برای اجرای برنامه‌هایش در سر و سامان دادن به مسایل اقتصادی و کاهش مشکلات مردم کمک می کنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پایان نشست مشترک سران قوا گفت: از خداوند متعال سپاسگزارم که اولین جلسه مشترک سران قوا در دوران فعالیت مجلس یازدهم با اولویت بررسی مسائل اقتصادی به عنوان دغدغه این روزهای یکایک مردم، مخصوصاً مردم مناطق محروم و آن بخش از عزیزانی که سربازان و مجاهدان عرصه تولید، در حوزه صنعت، کشاورزی، تجارت و صادرات و همه بخش‌ها هستند، برگزار شد.

محمدباقرقالیباف رئیس مجلس با اشاره به اینکه در جلسه امروز هماهنگی، همدلی و همکاری خوبی در حوزه مسایل اقتصادی وجود داشت، افزود: واقعیت این است که مهم‌ترین دغدغه همه و به ویژه سران قوا، توجه به حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف است. امیدوارم با تصمیم‌گیری که شد، بتوانیم در حوزه بازار ارز، بورس، هدایت نقدینگی و سر و سامان دادن به بازار کالا حرکت‌های خوبی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: دولت محترم مسئولیت اجرایی کار را دارد و بار سنگینی بر عهده دولت و ریاست محترم جمهور است. حتماً در فرصت پیش رو، همانطور که حضرت آقا فرمودند که حداقل 3 فرصت 100 روزه پیش رو است، همگی تلاش می‌کنیم که در این راه به دولت کمک کنیم تا بتواند در مسیر اجرای تصمیماتی که برای سر و سامان دادن به مسایل اقتصادی و کاهش مشکلات مردم دارد، گام بردارد.

رئیس مجلس موضوع دیگر مورد بحث در جلسه امروز را موضوعات منطقه‌ای عنوان و تصریح کرد: واقعیت این است که امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی به شکل اجباری عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی را با کشورهای منطقه خلیج فارس دنبال می‌کنند. اینها حتماً باعث ناامنی خواهند شد و حتماً به دنبال شیطنت خواهند بود. در جلسه هم این موضوع مورد بحث قرار گرفت و ان‌شاءالله در این مسیر هم دقت لازم صورت خواهد گرفت و هم درباره تصمیمات خوبی در این زمینه صحبت شد.

قالیباف اظهار امیدواری کرد که با تداوم این جلسات، آثار و برکات آن برای مردم عزیز کشورمان به ثمر بنشیند.

متن کامل سخنان رئیس جمهور در پایان جلسه مشترک با سران قوای مقننه و قضائیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و شب بخیر خدمت مردم عزیز و شریف کشورمان.

خوشحالم به عرض مردم برسانم امروز جلسه روسای سه قوه بعد از تشکیل مجلس یازدهم برای اولین بار تشکیل شد و در آن درباره مسایل مهم کشور و عمدتاً مسایل اقتصادی بحث کردیم بویژه مسأله ارز و اینکه ارز صادرات غیرنفتی به چه صورت باید به چرخه اقتصاد کشور برگردد و تأمین شود.

همچنین در خصوص مسایل نقدینگی کشور و اینکه چه برنامه‌هایی باید زودتر اجرایی و عملیاتی شود، برای مسأله هدایت نقدینگی که منجر به کاهش تورم خواهد شد و نیز در زمینه سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم است، بحث‌های خوبی را مطرح کردیم و بنا شد این مباحث را ادامه دهیم.

همواره همکاری و هماهنگی سه قوه می‌تواند به رفع مشکلات کشور و حل سریع‌تر مسایل کمک کند.

بی‌تردید مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در بسیاری از مسایل می‌توانند در کنار دولت با همدیگر رافع مشکلات مردم باشند؛ آن هم در شرایط خاصی که امروز با آن مواجه هستیم هم شرایط تحریم حداکثری و هم شرایط کرونا که باید این مسایل را با هماهنگی، سریع‌تر حل و فصل کنیم.

بخشی از جلسه هم به مسأله منطقه و مشکلاتی که امروز منطقه دارد و توطئه‌هایی که آمریکا و صهیونیسم برای این منطقه طراحی کرده اند، اختصاص داشت و اینکه چگونه مسایل منطقه‌ را دنبال کنیم و بتوانیم مسایل امنیت و ثبات منطقه و تعاملی را که در منطقه داریم، در شرایط جدید حل و فصل کنیم. ان‌شاء الله بتوانیم حل و فصل کنیم و ان‌شاء الله این جلسات ادامه پیدا می‌کند.

مسائلی را که امروز در جلسه طرح کردیم، در جلسات بعدی به ثمر می‌رسانیم و حتماً هماهنگی‌هایی که به عمل خواهد آمد، در شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم، تأثیرگذار خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
9
خوب این بیانیه یعنی چی چه راهکاری ارایه شدیعنی مردم برونددنبال کارشون وهمه چیزخوب میشه.
ماکه سردرنمیاوریم ازکارآقایون
یا حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
1
تا حالا چیکار کردن که حالا بکنن
ما که 6 ماهه حقوق نگرفته ام و پروژه های عمرانی به دلیل کمبود بودجه ناشی از تحریم های مزخرف متوقف شده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین