کد خبر: ۶۷۱۱۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۲۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲۴ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۶۱۹ بیمار و ۱۵۶ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۰۴ هزار و ۶۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۸۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۰۴ هزار و ۶۴۸ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۲۴ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۶۱۹ بیمار و ۱۵۶ فوتی جدید

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۴۸ هزار و ۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۴۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضعیت کرونا در استان قم

وی درباره وضعیت کرونا در استان قم اظهار کرد: پس از خیز شدید بیماری در اسفند سال گذشته در استان قم، با همکاری مردم این استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری مسئولان ستاد استانی کرونا، از ابتدای فرودین تا اواسط خرداد سال جاری شاهد یک روند نزولی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان بودیم، ولی متاسفانه از اواخر خرداد ماه، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند صعودی به خود گرفته و این شیب صعودی همچنان در حال امتداد است.

لاری افزود: اکنون حدود 500 بیمار مبتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قم بستری هستند که وضعیت عمومی 95 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: استان قم برای چندین هفته متوالی است که در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد. بروز موارد بستری در این استان، بالاتر از متوسط کشوری است و بیم آن می‌رود که عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمینه‌ای را جهت خیز مجدد بیماری در این استان فراهم کند.

بازرسی بهداشتی از مراکز متخلف استان قم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از زمان شیوع بیماری بیش از 156 هزار بازدید از اماکن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی استان قم انجام شد که برای بیش از 27 هزار مورد از اماکن مذکور به دلیل سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخطار صادر شده و تعداد 197 واحد متخلف پلمب شده‌اند.

میزان استفاده از ماسک در قم

وی ادامه داد: طی بررسی‌های صورت پذیرفته، میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان قم در مراکز و اماکن عمومی، اداره‌ها، بانک‌ها و مراکز خرید صنفی 81 درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری 78 درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان اداره‌ها و بانک‌های این استان 96 درصد و میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلان واحدهای صنفی و صنعتی به ترتیب 75 و 92 درصد گزارش شده است.

لاری بیان کرد: بالاترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته سوم شهریور ماه در استان قم در بانک‌ها و کمترین میزان رعایت در اماکن ورزشی و واحدهای بستنی فروشی گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم شریف استان قم و حمایت و مدیریت ستاد استانی کرونا، شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه و خروج این استان از وضعیت قرمز بیماری طی هفته‌های آتی باشیم و فراموش نکنیم که بروز هرگونه رفتار اجتماعی خطر آفرین و سهل انگاری در رعایت توصیه‌های بهداشتی، زمینه لازم را جهت خیز مجدد بیماری در کشور فراهم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
2
افزایش کشته ها نتیجه مراسم محرم وسفر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
2
اینها استاد آمارسازی هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین