کد خبر: ۶۷۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲۶ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۹۸۱ بیمار و ۱۷۹ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۷۹ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،دو هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۲ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۸۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار کرونا در ایران، ۲۶ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۹۸۱ بیمار و ۱۷۹ فوتی جدید

لاری افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

وضعیت کرونا در کاشان

وی با اشاره وضعیت اپیدمی در شهر کاشان کرونا گفت: این شهرستان در اسفند ۹۸ با خیز شدید کرونا مواجه شد اما از فرودین ۹۹ نمودار موارد بستری و ابتلا به کرونا در این شهرستان نزولی شد و این روند تا اواخر اردیبهشت ادامه داشت و تا نیمه خرداد به پایداری نسبی رسید اما از نیمه خرداد خیز دوم کرونا در کاشان مشاهده و روند موارد ابتلا و بستری در این شهرستان صعودی شد که با اندکی افت و خیز همچنان ادامه دارد.

لاری افزود: هم اکنون تعداد ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستانها و مراکز درمانی کاشان بستری و ۲۹ بیمار در بخش مراقبت ویژه هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: میزان استفاده از ماسک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ۶۵ درصد، میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه درون و برون شهری این شهرستان ۸۵ درصد، در بانک ها و ادارات دولتی ۸۵ درصد و میزان استفاده از ماسک در بین شاغلان اصناف و مراکز صنعتی به ترتیب ۶۰ و ۷۰ درصد است.

وی گفت: از زمان شروع اپیدمی کرونا تاکنون ۳۴ هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی و کارگاهها انجام شده، طی این بازدیدها ۲۵۶ مرکز متخلف به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۹۹ واحد متخلف پلمپ شدند.

لاری افزود: بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات دولتی کاشان و کمترین میزان در نانوایی ها و مراکز پیشخوان دولت است. امیدواریم با رعایت بیشتر اصول بهداشتی شاهد خروج شهر کاشان از وضعیت زرد و هشدار کرونا باشیم و یادمان باشد که تنها راه پیشگیری و کنترل کرونا رعایت اصول بهداشتی سه گانه شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مداوم دست هاست و هر گونه سهل انگاری و عادی انگاری زمینه خیز مجدد این اپیدمی را فراهم می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین