کد خبر: ۶۷۱۹۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

پاسخ هوشمندانه ایران در صورت آغاز ماجراجویی جدید آمریکا

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل عملیاتی شدن طرح غیر قانونی دولت آمریکا برای اجرای مکانیزم ماشه دست بسته و تماشاچی نیست و در صورت آغاز ماجراجویی جدید آمریکا علیه کشورمان در سطح جهانی، پاسخ ما هوشمندانه و متناسب با سطح تهدیدات خواهد بود.
پاسخ هوشمندانه ایران در صورت آغاز ماجراجویی جدید آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

علی کریمی فیروزجایی اظهارکرد: ترامپ با اصرارغیرقانونی در مورد بهره گیری ازمعاهده برجام برای اعمال تحریم‌های بین المللی علیه کشورمان، بار دیگر عدم پایبندی آمریکا به مقررات شناخته شده بین المللی را آشکار ساخت.

وی یادآورشد: عدم همراهی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با درخواست غیرقانونی آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه،حقانیت کشورمان در عرصه های جهانی را ثابت کرد.

دبیرهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکجانبه گرایی آمریکا در عرصه های جهانی فلسفه مجامع بین المللی را زیر سوال برده است.

فیروزجایی با اشاره به رفتارهای پرخطر دولت ترامپ در مناسبات جهانی،خاطرنشان کرد: رویکرد ضد قانونی ترامپ، صلح جهانی و ثبات امنیت در عرصه بین الملل را تهدید می کند.

وی با تاکید بر رفتار قانونمند جمهوری اسلامی ایران در مناسبات جهانی،یادآورشد: هیچ کشوری در روند همکاری با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قواعد بین المللی و حفظ احترام متقابل ضرر نمی بیند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با هشدار در مورد عملیاتی شدن یک طرفه تهدیدات امریکا علیه کشورمان گفت: در صورت آغاز ماجراجویی جدید آمریکا علیه کشورمان در سطح جهانی، پاسخ ما هوشمندانه و متناسب با سطح تهدیدات خواهد بود.

وی با تاکید بر توانمندی بالای نظامی ایران در مقابله با تهاجم احتمالی بیگانگان گفت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اجتناب از هرنوع جنگ خودخواسته و افزایش آمادگی نظامی برای دفع تهاجمات احتمالی است.

نماینده مردم بابل تصریح کرد: دولت آمریکا به عنوان یاغی ترین دولت جهان که ثبات امنیت در دنیا را برهم زده است ، نمی تواند داعیه صلح داشته باشد.

وی گفت: آمریکا،، سازمان ها و مجامع مسئول بین المللی را برای دست یابی به اهداف شوم خود به گروگان گرفته است و کشورها برای دفاع از حیثیت خود باید به فکر چاره باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت تن دادن کشورها به مقررات زیست جهانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تا کنون با اجرای تمامی مقررات و قواعد شناخته شده جهانی پایبندی خود به صلح ،دوستی و آرامش را نشان داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین