کد خبر: ۶۷۲۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۴۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۳۰ شهریور ۹۹/ شناسایی ۳۰۹۷ بیمار و ۱۸۳ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۸۳ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید و ۲۴ استان در وضعیت قرمز هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۷۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۹ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار کرونا در ایران، ۳۰ شهریور ۹۹/ شناسایی سه هزار و ۹۷ بیمار و ۱۸۳ فوتی جدید

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و گلستان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

وی گفت: در هفته چهارم شهریور نسبت به هفته سوم این ماه شاهد روند افزایشی موارد بستری مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در کشور هستیم، بیشترین میزان بروز موارد جدید و بستری در استان قم و کمترین میزان در استان های سیستان و بلوچستان و فارس گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بیشترین میزان موارد مرگ و میر کرونا در هفته چهارم شهریور نیز در استان قم، چهارمحال و بختیاری و اصفهان و کمترین میزان در استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

لاری گفت: همه گیری کرونا در ایران همچنان روند افزایشی دارد و اکثر استانها در وضعیت قرمز هستند، درخواست جدی وزارت بهداشت از مردم این است که اصول بهداشتی و پروتکل های مصوب را با جدیت رعایت کنند تا شاهد کاهش روند ابتلا و بستری مبتلایان به کرونا در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
فوتی ها هم متاسفانه مثل همه چیز دار میره بالا!..؟
خدایا این ملت را خودتت نجات بده!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین