کد خبر: ۶۷۲۳۳۸
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
تحویل خودرو دناپلاس به نمایندگان مجلس به نصف قیمت روز و قسطی

ترافیک «دناپلاس» در بهارستان/ جنجال تحویل خودروی قسطی به نمایندگان انقلابی؛ ۸ میلیون قسط از کجا؟

این‌که نمایندگان مجلس دناپلاس را قسطی گرفته‌اند یعنی چه؟ آیا معنایش تضمین تخلفات خودروسازان و چراغ سبز برای سرکیسه کردن مردم نیست؟ قیمت دناپلاس تحویلی به نمایندگان ۳۰۲میلیون است که ۳ ساله از حقوق آنان کم می‌شود یعنی حدوداً ماهی ۸ میلیون و سیصد هزار تومان. اشتباه نکردم؟ نمایندگان ماهیانه چقدر می‌گیرند؟
آفتاب‌‌نیوز :

چهار ماه بهارستان‌نشینی برای نمایندگان سود خوبی داشته است. بر اساس اعلام عمومی چنانچه نمایندگان از ابتدای خرداد ماه تاکنون هر ماه حقوق ۳۰ میلیون تومانی گرفته باشند، تا الان حداقل هر نماینده مجلس یازدهم ۱۲۰ میلیون تومان حقوق گرفته است.

اما مزایای نمایندگان فقفط نقدی نبوده است. آن گونه که امام جمعه لواسان اعلام کرده هر نماینده یک دستگاه خودرو «دناپلاس» با دنده اتومات با اقساط بلندمدت سه ساله دریافت کرده‌اند. نکته قابل توجه آن است که آنان این خودرو‌ها را به قیمت کارخانه که خیلی کمتر از قیمت بازار است، تحویل گرفته‌اند.

ترافیک «دناپلاس» در بهارستان؛ جنجال تحویل خودروی قسطی به نمایندگان انقلابی؛ ۸ میلیون قسط از کجا؟

روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام این موضوع را تایید کرده است. اما این خبر واکنش فعالان شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است. ایزدخواه نماینده تهران در توضیح تحویل این خودرو‌ها نوشته: «در ابتدای شروع مجلس شورای اسلامی فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه داشت: ١. استفاده از خودروی مجلس با راننده، که در این‌صورت، هزینه‌ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می‌شود. ٢. تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در این‌صورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل‌ونقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه‌های دفتری ماهانه حذف می‌شود و ٣. فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود.» ایزدخواه در ادامه نوشت: «بنده، چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودروی ام‌وی‌ام ١١٠ به ارزش فعلی ۵٠ میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودروی دناپلاس اتومات را انتخاب کردم. قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.»

به نوشته روزنامه همدلی، اعلام این خبر موجب بروز واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شد. در این میان امام جمعه لواسان در واکنش به اعطای خودروی دناپلاس به نمایندگان مجلس گفت: «این‌که نمایندگان مجلس دناپلاس را قسطی گرفته‌اند یعنی چه؟ آیا معنایش تضمین تخلفات خودروسازان و چراغ سبز برای سرکیسه کردن مردم نیست؟»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید لواسانی در این رابطه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «یکی از نمایندگان محترم توضیح دادند که قیمت دناپلاس تحویلی به نمایندگان ۳۰۲میلیون است که ۳ ساله از حقوق آنان کم می‌شود یعنی حدوداً ماهی ۸ میلیون و سیصد هزار تومان. اشتباه نکردم؟ نمایندگان ماهیانه چقدر می‌گیرند؟ خب می‌خواستید ماشین بدهید چرا پژو پارس یا تیبا ندادید؟ شفافیت و پاسخگویی چه شد؟ منتظر روشنگری نمایندگان انقلابی هستیم...»

همچنین برخی کاربران به تفاوت قیمتی خودروی تحویلی به نمایندگان با خودروی دناپلاس اتومات موجود در بازار اشاره و نسبت به آن انتقاداتی وارد می‌کردند. یک فعال توئیتری نوشته: «وقتی به حقوق نمایندگان و دناپلاس نگاه می‌کنید متوجه می‌شود که چرا آن روحانی از نماینده شدن آنقدر خوشحال بوده است.»

وحید یامین پور هم در این باره نوشته: «سرعت ‎دناپلاس رانتی از طرح شفافیت بیشتر بوده و زودتر به مجلس رسیده. مجلسی که قرار بود بار از دوش مردم برداره هربار با حاشیه‌ای زمین‌گیر می‌شه، تاجگردون، بذرپاش، وام ۲۰۰میلیونی و... ما به نمایندگان انقلابی برای مراقبت از حیثیت ‎مجلس در برابر این حواشی امید داریم.»

کاربر «مینا» هم نوشته: «به هرنماینده مجلس یه خودرو ‎#دناپلاس ۳۰۲میلیونی که زیر قیمت بازاره دادند. با اقساط سه ساله. یعنی ۸ میلیون تومان فقط باید قسط بدن. حرکت رانتی و در تضاد بودنش با روحیه انقلابی به کنار. سوالم اینه ۸ میلیون قسط از کجا؟! از حقوق ۱۱میلیونی؟ کی با ۳میلیون می‌تونه زندگی کنه؟ این‌که میشه مجوز فساد.»

محسن هم در واکنشی در حساب کاربری خود نوشته: «به نمایندگان مجلس ٢٠٠ میلیون ودیعه مسکن با بازپرداخت ۴ ساله دادند. تقریبا ماهی ۴میلیون و٢٠٠. حالا دناپلاس به قیمت ٣٠٢ میلیون دادند گفتند اقساط آن در طول ٣ سال ماهانه از حقوقشان کسر می‌شود. تقریبا ماهی ٨میلیون و ۴٠٠. یعنی جمعا بالای ١٢میلیون و ۵٠٠. مگه حقوق نمایندگان ١١ میلیون نبود؟»

در ادامه حواشی این موضوع روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران نامه خود به معاون اجرایی مجلس را منتشر کرد که در آن اعلام کرده بود: «علی‌رغم درخواست اولیه انصراف خود را از تحویل خودروی دناپلاس اتومات اعلام می‌دارم ضمنا در صورتی که هزینه‌ای بابت این انصراف متوجه مجلس شورای اسلامی می‌شود پرداخت خواهم کرد.»

در این میان یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع به ایسنا گفته است: «بهتر بود به جای خودروی دناپلاس اتومات که به برخی نمایندگان متقاضی تحویل شده، خودروی معمولی‌تری به آن‌ها داده می‌شد و مالکیت آن نیز در اختیار مجلس شورای اسلامی بود.» حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به تحویل خودروی دناپلاس اتومات به نمایندگان به صورت اقساط اظهار کرد: «من خودم در دوره نهم، دهم و یازدهم خودرو نگرفتم و تقاضای خودرو هم نکردم بلکه از خودروی شخصی‌ام که یک ال ۹۰ مدل سال ۹۰ بود استفاده می‌کنم و در رفت و آمد از شهرستان نیز از یک خودروی اسنپی مشخص استفاده می‌کنم.»

او ادامه داد: «به نظر من تحویل خودروی دناپلاس اتومات به نمایندگان متقاضی مناسب نبود؛ باید خودروی معمولی‌تری به نمایندگان داده می‌شد؛ نوع خودرو نباید به گونه‌ای باشد که هزینه بالایی داشته باشد؛ البته باید پاسخگوی میزان رفت و آمد‌ها در جاده‌ها هم باشد. بهتر بود مالکیت‌اش با مجلس شورای اسلامی باشد؛ مثل وزیری که چندین خودرو در دفترش دارد و متعلق به بیت‌المال است بهتر بود این خودرو هم متعلق به بیت‌المال بود و روزی که فرد دیگر نماینده نیست آن را تحویل می‌داد.»

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: «مجلس باید در هر دوره نمایندگی دو اقدام را انجام داده و برای نمایندگان خودرو و مسکن تهیه کند، چرا که بیشتر وکلای ملت برای رفت و آمد به شهرستان حوزه انتخابیه خود به خودرو نیاز دارند تا بتوانند به روستا‌ها سرکشی کرده و در جلسات شرکت کنند.»

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: «در دوره‌های قبل ما ۲۵۰ خودرو در مجلس داشتیم که به تعداد آن‌ها راننده وجود داشت، این ماشین‌ها به صورت ماهیانه ۱۲میلیون تومان هزینه داشتند، بنابراین تصمیم گرفتیم اتومبیل‌ها در اختیار نمایندگان قرار گیرد و نهایتا ماهی ۴میلیون تومان به آن‌ها بدهیم تا بتوانند برای خود راننده استخدام کنند و این امر حدود ۱۱۱ میلیارد تومان در هزینه‌های مجلس نسبت به مجالس هشتم و نهم صرفه‌جویی ایجاد کرد.»

در هر حال واکنش افکار عمومی به این خبر این بود که «‏نماینده مجلسی که خودروی ‎دناپلاس را نصفِ قیمت بازار، خارج از نوبت، در اقساط سه ساله و با کارمزد [احتمالا]صفر درصد تحویل می‌گیرد، چگونه می‌خواهد در برابر گرانفروشی و کلاهبرداری سایپا و ایران‌خودرو بایستد؟! کِی می‌تواند حال مردمِ بدبختی را که منتظر پراید ۱۱۰ میلیونی هستند درک کند؟»

مجلس در مسیر جاده خاکی با دناپلاس! 

ترافیک «دناپلاس» در بهارستان؛ جنجال تحویل خودروی قسطی به نمایندگان انقلابی؛ ۸ میلیون قسط از کجا؟

روزنامه آفتاب یزد نیز در همین باره نوشته است: خبرسازی جدیدی از مجلس یازدهم! اشتباه نکنید قرار نیست اخباری راجع به اینکه مجلس چه اقدامی و چه قانونی در راستای بهبود وضعیت جامعه انجام داده است را بررسی کنیم! چرا که اصولا از این دست اقدامات نه در مجلس نه در سایر بخش‌ها خبری نیست! اینبار هم اخبار حول مسئولان و البته مجلس یازدهم درباره مزایای خاصی است که دریافت می‌کنند!

نکته جالب اینکه اگر نظر این نماینده تغییر نمی‌کرد هیچ اطلاع‌رسانی در این باره انجام نمی‌شد که چنین مزایایی برای نمایندگان درنظر گرفته شده است. اما این خبر خیلی زود با واکنش‌های مختلفی همراه شد.

چهره‌های رسانه‌ای اصولگرا فعال در توئیتر نیز به این اقدام مجلس انتقاد کردند هرچند که تلاش کردند تا حد امکان این نقد را ملایم کنند و در برخی موارد نیز خودشان را به آن طرف بزنند! به عنوان نمونه یک فعال رسانه‌ای در مورد این جریان نوشته است: «ماجرای #دنا_پلاس محدود به این مجلس نیست! در اکثر مجالس همیشه تعدادی از نمایندگان خودروی رانتی دریافت می‌کردند؛ زمانی "بهزاد نبوی" وزیر صنایع سنگین بود به نمایندگان پاترول میداد حالا هم ماجرای "دناپلاسِ" مجلس فعلی! باید با رانتِ سازمان‌یافته "صنعت" به مجلس برخورد اساسی کرد.»

یک فعال دیگر که گویی هنوز تلاش می‌کند ماجرارا باور نکند نوشته است: «اگر واقعیت داشته باشد یعنی؛ ۳۰۰نفر که ممکن بود در قرعه‌کشی مسخره خودروساز‌ها اسمشان دربیاید و خودرو بگیرند، حق آن‌ها را گرفتند و دادند به نماینده‌ها تا در روز مبادا صدایشان در نیاید! آقای مجلس، این ره که تو میروی به ترکستان است! خدا کند دروغ باشد...»

یکی دیگر از اصولگرایان نیز توئیت کرده: «دریافت قسطی خودروی #دناپلاس توسط نمایندگان مجلس، آن هم نصف قیمت بازار دو اشکال اساسی دارد: یک. مصداق رانت است، چون این امکان در اختیار عموم مردم نیست. دو. با انقلابی بودن در تضاد است، چون مسئولین "باید" مثل توده مردم زندگی کنند و ماشین ششصد میلیونی سنخیتی با زندگی مردم عادی ندارد.»

دهان‌ها بسته می‌شود!

درباره این موضوع که وقتی نمایندگان مجلس به عنوان اعضای رکن قانون‌گذار کشور خودرو‌هایی را قسطی و به نصف قیمت بازار تحویل می‌گیرند چه تبعاتی را از این نوع برخورداری مسئولان از مزایا می‌توان انتظار کشید با یک نماینده اسبق مجلس گفتگو کردیم. جلال جلالی زاده گفت: «در رابطه با خبر اعلام شده مبنی بر تحویل خودروی دنا پلاس به نمایندگان در واقع بحث اصلی برسر این نیست که به آن‌ها خودرویی تحویل داده شده است یا چرا تحویل داده شده موضوع ابتدایی این است که آنچه در چندین نوبت درحال رخ دادن در مجلس یازدهم است با شعار، وعده و ادعا‌هایی که آن‌ها مطرح کردند همخوانی ندارد و از قضا در تضاد نیز هست.» او افزود: «امروز با توجه به نفوذ و گستردگی شبکه‌های مجازی و آگاهی بیشتر مردم دیگر نمی‌توان واقعیت‌ها را از نگاه افکار عمومی پنهان کرد بنابراین مجلسی که با نام انقلابی گری و همراهی با مستضعفان وارد عرصه شده است یا باید سبک زندگی نمایندگان آن متناسب با تهیدستان و مستمندان باشد یا اینکه این چنین یک بام و دو هوای آن‌ها روشن می‌شود که طور دیگری زندگی می‌کنند و یک طور دیگر هم وعده و شعار می‌دهند!» او اظهار داشت: «گفته می‌شود ماهیانه هشت میلیون تومان باید قسط این خودرو از حقوق نمایندگان کاسته شود، اما مگر حقوق این افراد چقدر است که ماهیانه هشت میلیون تومان کسری قسط خودرو باشد؟ علاوه بر این این شائبه ایجاد می‌شود که شاید نمایندگان در بخش‌های دیگر یا از راه دیگری نیز درآمد کسب می‌کنند که بخش مهمی از حقوق آن‌ها صرف قسط خودرو شود مهم نباشد.»

جلالی زاده بیان داشت:«از سوی دیگر وقتی این نمایندگان وضعیتی مخالف با شعار‌های خود را زندگی می‌کنند این تردید به وجود می‌آید که آیا آن‌ها می‌توانند در راستای تضمین حقوق مردم گام بردارند و بتوانند مشکلات موجودی را که برای اکثریت جامعه به ویژه در بخش معیشت وجود دارد حل کنند؟»

در همین زمینه از این نماینده مجلس ششم درباره این موضوع که دریافت چنین مزایایی چه اثراتی بر نوع عملکرد نمایندگان خواهد گذاشت، پرسیدیم. او پاسخ داد: «واقعیت این است که اگر نماینده‌ای نقطه ضعفی پیدا کند به عبارتی دهان او بسته می‌شود و دیگر نمی‌تواند از حق مردم دفاع کند، در این مورد نیز وقتی یک نماینده مزایایی مادی را دریافت می‌کند در واقع منفعت شخصی خود را بر منفعت جمعی مردم ترجیح داده است و بنابراین او دیگر به سادگی نمی‌تواند از آن بخش، شرکت یا کارخانه‌ای که مزایایی را دریافت کرده انتقاد کند یا عملکرد آن‌ها را پیگیری کند.»

جلالی‌زاده گفت: «چنین وضعیتی واقعا خطرناک است که نماینده به‌عنوان عضوی از قوه قانون‌گذار و ناظر در مقابل عملکرد خود دچار نقطه ضعف شود و به عبارتی این باعث می‌شود دیوار کج تا ثریا بالا برود.» این نماینده اسبق در پایان گفت: «البته شنیدن چنین اخباری از مجلس یازدهم خیلی نیز جای تعجب ندارد به هرحال این نمایندگان در فرآیندی انتخاب و وارد مجلس شدند که رقبای اصلی آن‌ها نتوانستند وارد رقابت بشوند.»

واکنش مجری تلویزیون

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
2
91
چرا مجلس برای نماینده ها سرویس مینی بوس و اتوبوس دایر نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
دیگه رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
دیگه کسی نماینده نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
67
اول، دریافت 300-200 میلیون تومان
بعد، دریافت ماشین از دم قسط بدون نوبت و قرعه کشی
بعدا"....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
اینا تازه بدون اون ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
8
18
دنا پلاس همان سمند است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
نکند شما هم دنا پلاس دارید گرفتید ببخشید سمند دارید گرفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
آن وقت که به ایشان دنا پلاس می دادند نگفت آقا این همان سمند است لطف کنید سمند بدهید سمند بدهید چون دنا همان سمنداست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
69
مقصود تویی، کعبه و بتخانه بهانه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
2
72
وای بر شما که مردم را در زجر وبدبختی میبینید و اینقدر ذلیلانه در این موقعیت اقدام به دریافت این ماشین میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
62
مردم مظلوم بینوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
48
دوستان کارت های هدیه هفتگی تامین اجتماعی مگر یادتان رفت ماهی ۶ کارت ۵ میلیونی
عطا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
49
از آن طرف همسر من سال 96 یک خودروی ساندرو ثبت نام کرد بعد از یکسال وسه ماه و9 ما تخلف شرکت سایپا به وسیله فریب نمایندگی- خودرو را تبدیل به ساینا کردند وشکایتهای ما به هیچ جا نرسید وماشین های ثبت نامی را به نمایندگی های منتخب می دادند که آزاد بفروشندو......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
73
الکی نیست که اینهمه شیفته خدمتن
انقلابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
56
پس مجلس انقلابی وجهادی این بود ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
گدا علی
| Spain |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
تازه اول راه هستند اینها هنوز سه ماه از تشکیل مجلس ده درصدی گذشته
۳۰۰ میلیون اول بسم‌الله بعلاوه دنا پلاس قمیت کارخانه در حال حاضر ۶۰۲ میلیون تحویل نماینده ۳۰۲ میلیون
خوبه والا سه ماه سر کار حاضر بودن ۶۰۰میلیون خدا بده برکت
به این می گویند مجلس جوان و انقلابی ومومن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
39
بیچاره مردم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
47
قرار بود اینها به محرومان خدمت کنند؟ پس چه شد؟ همه شعار ساده زیستی و محرومیت زدایی سر می دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
5
45
هیچ تفاوتی بیم این مجلس و مجلس قبل و دولت و دولت قبل نیست
اصلاح طلب بدتر از اصولگرا ، اصولگرا بدتر از اصلاح طلب
شما هم فرقی با دیگران ندارید
نکته جالب اینجاست
در باره مجلس قبل که دوستانتان بودند لام تا کام حرف نمی زدید
الان یهو یاد رانت و فساد افتادید
همینجوری یهویی:))
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
35
من سهامدار ایران خود رو هستم راضی نیستم
پاسخ ها
ادمینپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
صنایع ملی مال ملت است.مگر مردم راضی هستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
3
24
یکی میگفت راضی نیست گفتم بر بمیر تا کفن گرون نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
27
کاش فقط همین باشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
40
عجب نمایندگان انقلابی هستندوانقلابی هم عمل کرده ودنا پلاس را بدون قرعه کشی وبااقساط بلند مدت تصاحب کردند درود برشما دلاورمردان انقلابی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
26
اسیران دنیا
جعفرقلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
45
ما رو تو گرفتاری و بدبختی فرو بردن بعد خودشون از امکانات و شرایط استفاده می کنن و به ما میگن مقاومت کنین دوام بیارید تحمل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
41
مگر غیر از این است که خودمان خواستیم و هنوز هم میخواهیم؟!؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
27
تا حالا سخن از آقازاده ها بود اکنون حرف از رانت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
32
انگار قرار بود مجلس به مساله خودرو ورود کنه. خودرو زودتر در مجلس ورود کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
طنز تلح زیبایی بود
درود بر تو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
19
گدا صفت هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
19
چند وقت دیگه خونه هم میخاند و از اون جایی که باید توی خونه خودشون نماز بخونن تا مقبول باشه ، میگن خونه بهمون بدید و سندشم بزنید به ناممون تا مشکل شرعی هم برای نماز و روزه نداشته باشیم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
31
اسم نماینده روی افرادی که با 5% رای مردم رفتند روی آنها نگذارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
22
قرار بود مجلس به مسئله خودرو ورود كنه انگار خودرو به صورت مسئله ورود كرده!
يكي رفيق پولدار داره از صدقه سر مردم!
يكي جايگاه ...
سر بي كلاه هم نصيب مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
7
7
خودمون به اين افراد راي داديم و جاي انتقاد هم نيست
پاسخ ها
سولاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
احسنت برشما.چه اشتباهی کردید.
ناشناس
| Spain |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
من که میرم رای میدم
شما هم بروید رای بدهید
اصلا همه با هم بروید رای بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
19
کاش من هم یک انقلابی بودم در مجلس انقلابی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
17
اینها شیفتگان خدمتند، با حدود 15 درصد آرا طرف نماینده شده، مسخره نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
17
اینها شیفتگان خدمتند، با حدود 15 درصد آرا طرف نماینده شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
4
8
حالا چرا این نماینده ها های لایت شدند. مگه قبلی ها هم همچین مزایایی نداشتند؟
پاسخ ها
اتوناسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
اصلا.نماینده ما که نداشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
قبلی ها ادعای انقلابی وساده زیستی نداشتن.اینا به این اسم از فقرا رای گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
قبلا ماشین رودست دولت مانده بود وام می دادن وخواهش می کردن که مردم بخرند اما الان نایاب شده وملت 2سال تو صف دریافت هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
13
غریب وطن بی نواوطن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
2
26
تبریک به کسانی که رای دادند
پاسخ ها
یوتیلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
اگر حداکثر به اصلاح طلبان رای داده بودن اینطور نمیشد.
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
12
مگه هر راننده چقدر حقوق میگرفته وهر ماشین چقدر استلاک داشته که هر ماشین برای مجلس ماهیانه ۱۲میلیون تومان هزینه داشته. پیدا کنید پرتقال فروش رو.
فانتر دو سیلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
20
6
خودم کردم که لعنت بر خودم.ملت اگر در انتخابات شرکت کرده بودند قطعا این گروه بظاهر انقلابی رای نمی آوردند.اما باید 4سال بسازیم وبسوزیم.چاره ی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
8
7
مجلس قبلی و حضرات اصلاح طلب چقدر پول گرفتن و ماشین چی گرفتن
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
17
ای کاش نماینده ها که اینهمه دغدغه خانه وماشین وموقعیت خودرا دارندیه ذره هم دغدغه معیشت مردمی که زمان تبلیغات ازانان التماس رای داشتند داشته باشند. اینهاهم مانندوزرا ومدیران گویا بدجوری ولع مال دنیا دارند! شهدا کجاییدکه...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
18
معمولا آنهایی که زیاد شعار میدهند عملکردشان به همین گونه عریان خواهد شد. این هم از مجلس انقلابی و حامی مستضعفین .آخر شتر سواری که دولا دولا نمیشود توجیه این مسئله بیش از اصل موضوع شگفت انگیز است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
24
دومین مشت بر دهان دشمنان اسلام
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
4
واقعا کوته نظری هست که فکر کنیم ،فروش دناپلاس قسطی به قیمت کارخانه به نمایندگان مجلس امتیاز خاصی محسوب می شود که اینهمه سروصدا در رسانه ها ایجاد کرده است.یک نماینده ای در شهر کوچک که چندین میلیارد هزینه میکند تا وارد مجلس شود بنظر شما این امتیاز اصلا بحساب می آید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
12
یکی از این نمایندگان گفته به ما باید ماشین شاسی بلند بدهند تا برویم خدمت کنیم. کدام خدمت!! اگر مجلس تعطیل شود هیچ مشکلی ایجاد نمیشود. اینها انقلابی (اند لابی) هستند اگر نبودند چه میشد؟ یادش بخیر استاندار خراسان اوایل انقلاب با دوچرخه به استانداری میامد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
11
0
اقا حقشون نوش جونشون!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
حق اونا نیست حق ماست که این بلاها سرمون بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
معلومه خوب ساختند از ان رانتها
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
1
نماینده شهر ما 30 میلیارد خرج کرده تا نماینده شده.. خوب چطور باید در بیاره?
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین