کد خبر: ۶۷۲۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

چین: آمریکا مانع مقابله با گرمایش زمین است / استقبال اروپا از تعهد جدید پکن

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه تصمیم چین برای دستیابی به وضعیت خنثی در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۶۰ میلادی را «گام مهمی» در مقابله با تغییرات آب و هوایی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز سه شنبه در سخنرانی مجازی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای اولین بار جدولی زمانی برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و در نهایت رسیدن به وضعیت «کربن خنثی» تعیین کرد. وی اظهار داشت: «هدف ما آغاز روند کاهش [انتشار] گازهای دی اکسید کربن قبل از سال ۲۰۳۰ است تا در سال ۲۰۶۰ به وضعیت خنثی برسیم.»

وضعیت «کربن خنثی» در سیاست های محیط زیستی به شرایطی گفته می شود که بین سطح انتشار گازهای گلخانه ای و میزان حذف این گازها از جو زمین تعادل برقرار شود.

چین: آمریکا مانع مقابله با گرمایش زمین است / استقبال اروپا از تعهد جدید پکن

رئیس جمهوری چین در سخنرانی خود همچنین وعده داد که پکن تعهدات خود را در چهارچوب توافق آب و هوایی پاریس افزایش خواهد داد. اظهارات غیرمنتظره شی جین پینگ در حالی بیان شد که تنش ها بین چین و آمریکا طی ماه های اخیر افزایش یافته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که کشورش از توافق پاریس خارج می شود.

رئیس کمیسیون اروپا ضمن استقبال از تصمیم پکن تاکید کرد که اتحادیه اروپا برای مقابله تغییرات آب و هوایی با چین همکاری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه آمریکا را متهم کرد که به «مانعی جدی» در مسیر مقابله با تغییرات آب و هوایی تبدیل شده است.

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش سال ۲۰۱۸ خود اعلام کرده بودند که رسیدن به وضعیت «کربن خنثی» در اواسط قرن کنونی برای محدودسازی گرمایش کره زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد ضروری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین