کد خبر: ۶۷۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
البته کربن به مقدار کم همچنان در تولید تایر‌ها استفاده می‌شود و مسئول سیاه کردن آنهاست. ولی اگر کربن به طور کامل از اجزای تشکیل دهنده تایر حذف شود، رنگ آن پس از ترکیب سیلیس سفید رنگ و لاستیک و سایر مواد شیمیایی رنگ بژ به خود می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :

رنگ اغلب تایر‌های اتومبیل سیاه است؛ پدیده‌ای که به دلیل رنگ سیاه کربن قابل توضیح است، ولی با جایگزین شدن سیلیس چرا هنوز لاستیک‌ها سیاهند؟

پیشتر کربن به عنوان یک ماده تقویت کننده استحکام لاستیک عمل می‌کرد و تقریباً یک سوم از جرم یک تایر۱۰ کیلوگرمی را تشکیل می‌داد. بقیه جرم تایر هم از پارچه و فلز ساخته می‌شد.

چرا تایر‌ها سیاه رنگ هستند؟

اما امروزه این ماده با سیلیس جایگزین شده است که هم از استحکام بیشتری برخوردار است و هم در سطوح مرطوب چسبندگی بهتری دارد. همچنین مصرف سوخت را نیز ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

البته کربن به مقدار کم همچنان در تولید تایر‌ها استفاده می‌شود و مسئول سیاه کردن آنهاست. ولی اگر کربن به طور کامل از اجزای تشکیل دهنده تایر حذف شود، رنگ آن پس از ترکیب سیلیس سفید رنگ و لاستیک و سایر مواد شیمیایی رنگ بژ به خود می‌گیرد.

از کربن سیاه رنگ در تهیه رنگ‌های خوراکی و جوهر مورد نیاز دستگاه‌های فتوکپی نیز استفاده می‌شود.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین