کد خبر: ۶۷۲۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

توضیح وزارت بهداشت درباره تحویل واکسن آنفلوآنزا برای نمایندگان مجلس

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا و اخباری مبنی بر تحویل ۱۵۰۰ دوز از این واکسن برای نمایندگان مجلس، توضیح داد.
توضیح وزارت بهداشت درباره تحویل واکسن آنفلوآنزا برای نمایندگان مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور گفت: امسال به دلیل احتمال همزمانی شیوع آنفلوآنزا با پاندمی کرونا در فصول سرد سال، وزارت بهداشت از مدتی قبل جهت واردات حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا با ارز دولتی اقدام کرده است.

وی افزود: در مرحله اول، یک میلیون و ۵۰۰هزار دوز واکسن جهت استفاده افراد پرخطر و در معرض خطر در مراکز بهداشت تامین شده و این واکسنها به تدریج در حال توزیع در مراکز بهداشتی هستند؛ قاعدتا مراکز بهداشت نهادهای مختلف از جمله مرکز بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز ممکن است در این مرحله دریافت کننده واکسن باشند. البته تاکید بر آن است که هرگونه توزیع باید بر اساس پروتکل های ابلاغی باشد و توزیع و تلقیح عام آن به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، امسال تمهیدی صورت گرفته که افراد در گروههای پرخطر و از جمله زنان باردار واکسن را به صورت رایگان از مراکز بهداشت دریافت کنند.

توضیح وزارت بهداشت درباره تحویل واکسن آنفلوآنزا برای نمایندگان مجلس

جهانپور ادامه داد: ارز مربوط به خرید مابقی واکسنها نیز تخصیص یافته و سایر محموله های واکسن آنفلوآنزا جهت استفاده سایر افراد و همچنین توزیع در داروخانه ها به تدریج طی روزهای آینده و با تامین ارز و انجام تبادلات بانکی وارد کشور می شوند. این واکسنها با قیمتهای مناسب کمتر از ۵۰ هزارتومان، با اولویت گروه های پرخطر و سالمندان و با ارایه کارت ملی عرضه خواهند شد.

وی همچنین گفت: در صورت افزایش متقاضی واکسن آنفلوآنزا، اقدامات لازم جهت واردات واکسن با ارز نیمایی صورت خواهد گرفت اما به هیچ‌وجه توصیه همگانی مبنی بر واکسیناسیون آنفلوآنزا توصیه نمی شود؛ چنانکه خود بنده واجد شرایط نیستم و از واکسن هم استفاده نخواهم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
کی بود کی بود من نبودم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین