کد خبر: ۶۷۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

سپاه در بندرعباس پتروپالایشگاه می‌سازد

سردار سلامی فرمانده کل سپاه، کلنگ ساخت اولین پتروپالایشگاه کاملا ایرانی را در جوار بزرگ‌ترین پالایشگاه ایران (پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس) به زمین زد.
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم آغاز ساخت اولین پتروپالایشگاه کاملا ایرانی در مجاورت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، صبح امروز با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

این پتروپالایشگاه را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و با بهره‌گیری کامل از دانش داخلی در 18 کیلومتری شمال غرب بندرعباس در کنار بزرگ‌ترین پالایشگاه ایران می‌سازد.

سپاه در بندرعباس پتروپالایشگاه می‌سازد

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه با بیان این که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بیش از 220 طرح و پروژه بزرگ زیرساختی در کشور را در دست ساخت دارد، اظهار کرد: ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که کشورمان را از واردات بنزین و دیگر میعانات گازی بی‌نیاز کرد نیز به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء صورت گرفت و این پتروپالایشگاه نیز دستاورد با ارزش دیگری در مسیر خودکفایی و استقلال میهن‌ اسلامی‌مان خواهد بود.

فرمانده کل سپاه افزود: با ساخت پترو پالایشگاه در بندرعباس، خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور شکل می‌گیرد. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء پیشقراول شکستن فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها بر علیه کشورمان بوده است و امروز نیز با اتکای به نیروی جوان و متعهد و انقلابی خویش که برآمده از آحاد ملت ایران است، برگ زرین دیگری را در تکمیل زنجیره ارزش‌آفرین در صنعت نفت رقم خواهد زد.

سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با بیان این که ساخت این پتروپالایشگاه از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: در تمامی مراحل طراحی و ساخت این پتروپالایشگاه تمام ایرانی در تعامل با دولت عمل کرده‌ایم تا بتوانیم ظرفیت‌های کامل ملی را در خدمت تقویت اقتصاد و استقلال کشورمان قرار دهیم.

وی عنوان داشت: این پترو پالایشگاه را در مجاور پالایشگاه بزرگ نفت ستاره خلیج فارس بنا نهاده‌ایم تا بتواند با ظرفیت 120 هزار بشکه میعانات گازی در روز، مکمل فازهای پارس جنوبی باشد و خوراک خود را نیز که مواد اولیه صنعت درزمینه‌های مختلف بهداشتی، شوینده، پت و نساجی است به سرعت در اختیار چرخه داخل و سپس برای صادرات قرار دهد.

این پتروپالایشگاه با سرمایه 460 میلیون دلار با همکاری مشترک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و بخش خصوصی بنا نهاده شده است و قرار است طی 24 ماه ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سپاه با کمک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بیش از ۲۲۰ طرح زیرساختی بزرگ کشور را در دست اجرا دارد و با وجود تحریم‌ها اجازه توقف هیچکدام از این طرح‌ها را نمی‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین