کد خبر: ۶۷۲۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۲

چه کسانی می‌توانند وارد دانشگاه شاهد شوند؟

محدودیتی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه شاهد وجود ندارد و تمامی مجازین کنکور 99 می‌توانند کدرشته محل‌های این دانشگاه را انتخاب کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه شاهد برای عموم شرکت‌کنندگان کنکور سراسری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، آزاد است و دانشگاه شاهد جزء دانشگاه‌های دولتی محسوب می‌شود. بر این اساس متقاضیان این دانشگاه می‌توانند یک یا چند کد رشته از کدرشته‌های این دانشگاه را بدون محدودیت مانند سایر دانشگاه‌های کشور در اولویت‌های یک تا صد و پنجاه خود انتخاب کنند.

بنابراین هرگونه محدودیت‌های انتخاب رشته (از جمله، الزام به انتخاب رشته نیمه‌متمرکز در یکی از اولویت‌های تعیین شده یا حذف برخی از اولویت‌ها در صورت قبولی در رشته نیمه‌متمرکز و یا هر محدودیت دیگر که در خصوص دانشگاه‌های نیمه متمرکز عمل می‌شود) در مورد دانشگاه شاهد موضوعیت ندارد؛ چرا که دانشگاه شاهد در زمره دانشگاه‌های نیمه متمرکز نیست و در انتخاب کد رشته‌های دانشگاه شاهد برای متقاضیان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

چه کسانی می‌توانند وارد دانشگاه شاهد شوند؟

قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری (احتمالا از ۱۰تا ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۹)، متقاضیان ورود به دانشگاه شاهد به صورت چند برابر ظرفیت، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه معرفی می­‌شوند و نتایج در سایت سازمان سنجش نیز اطلاع‌رسانی می‌شود. این افراد لازم است برای طی مراحل بررسی صلاحیت‌های عمومی به دانشگاه مراجعه کنند.

برنامه بررسی صلاحیت عمومی این گروه از معرفی‌شدگان در سال جاری «احتمالا از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه» برگزار خواهد شد که اطلاعیه‌های لازم و زمان، مکان و شرایط متعاقبا در سایت سازمان سنجش و دانشگاه شاهد و «کانال اطلاع‌رسانی دانشگاه» منعکس می‌شود.

بعد از طی این مرحله نتایج بررسی صلاحیت‌های عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌شود و سازمان سنجش نیز از بین کسانی که در مرحله بررسی صلاحیت عمومی حایز شرایط شناخته شده‌اند وضعیت داوطلب را مطابق با رتبه و تراز کنکور فرد بررسی کرده و داوطلب در صورت داشتن نمره (علمی) قبولی، در اعلام نتایج نهایی سازمان سنجش در کد رشته مربوط به دانشگاه پذیرفته خواهند شد.

اگر داوطلب به هر دلیلی از سوی «واحد بررسی صلاحیت‌های عمومی» حائز صلاحیت‌های عمومی دانشگاه شاهد شناخته نشود، صرفا انتخاب‌های دانشگاه شاهد وی از لیست انتخاب‌های وی حذف می‌شود و حذف انتخاب‌های دانشگاه شاهد داوطلب، بر اولویت‌های قبل و یا بعد او تاثیر نخواهد داشت.

در هر صورت تمامی کد رشته‌های انتخابی داوطلبان به ترتیب اولویت انتخابی آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لذا امکان قبولی داوطلب بر اساس نمره علمی در تمامی کد رشته‌های انتخابی (انتخاب قبل و بعد از دانشگاه شاهد) وجود خواهد داشت و اعلام نتیجه نهایی پذیرش در دانشگاه شاهد، همزمان با اعلام نتایج سایر دانشگاه‌های کشور از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین