کد خبر: ۶۷۲۹۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸

افشاگری نماینده مجلس از نرسیدن واکسن آنفلوآنزا / ۵۸ میلیون دلار به یک شرکت نورچشمی برای واردات واکسن آنفلوانزا داده‌اند

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت در زمینه اعطای ۵۸ میلیون دلار به یک شرکت نورچشمی برای واردات واکسن آنفلوآنزا به کشور توضیح دهد چرا که شنیده‌ام این ارز به کشور ترکیه برده شده و واکسنی هم وارد نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس درباره عدم اعطای سهم وزارت بهداشت از یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: با موافقت مقام معظم رهبری در دوران شیوع کرونا و برای جبران هزینه‌های وزارت بهداشت مقرر شد یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برداشته شود. وقتی از صندوق توسعه ملی برداشتی صورت می‌گیرد قاعدتا باید به ریال تبدیل شود که این یک میلیارد یورو می‌تواند تورم شگفت انگیزی به همراه داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: ‌وقتی که قرار است دود این تورم به چشم مردم برود پس بهتر است برداشت از صندوق توسعه ملی هزینه درمان شود.

افشاگری نماینده مجلس از نرسیدن واکسن آنفلوآنزا | ۵۸ میلیون دلار به یک شرکت نورچشمی برای واردات واکسن آنفلوانزا داده‌اند

سلیمی گفت: ‌نیاز ما در حال حاضر ۱۶ تا ۲۰ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزاست که فقط بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: این انتقاد به دولت وارد است که چرا اقدام لازم برای واردات واکسن آنفلوآنزا از مدت‌ها قبل صورت نگرفته این در حالی است که زدن این واکسن فقط در دو هفته ابتدای مهر تاثیر دارد و بعد از آن دیگر کارایی ندارد.

نماینده محلات در مجلس گفت: کوتاهی دولت قطعا به مردم آسیب می‌زند. هر چند که به نظر می‌رسد بخشی از مباحث حاشیه‌ای در چند روز اخیر در مورد واکسن آنفلوآنزا برای پوشش کم کاری‌های دولت صورت می‌گیرد.

سلیمی افزود: ‌شنیده‌هایم حاکی است که حدود ۵۸ میلیون دلار به یک شرکت خاص اعطا شده که واکسن آنفلوآنزا خریداری کند که البته این پول به کشور ترکیه رفته و هنوز نتوانسته‌اند واکسن را وارد کشورمان کنند. این در حالی است که ارز اعطایی به این شرکت با نرخ ۴۲۰۰ تومانی بوده و مجلس قطعا در این باره پیگیری‌های نظارتی را انجام خواهد داد.

وی گفت:‌ بایستی در باره اعطای این حجم ارز از کشور به یک شرکت خصوصی و نور چشمی شفافیت لازم از سوی سازمان غذا و دارو و آقایان واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه صورت گیرد و آنها پاسخ دهند چرا تاکنون این واکسن به کشور وارد نشده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد:‌ وزارت بهداشت بارها مردم را برای زدن واکسن آنفلوآنزا تشویق کرده و معلوم نیست چرا به موقع اقدامات لازم صورت نگرفته است.

سلیمی افزود: ‌بایستی هر چه سریع‌تر سهم وزارت بهداشت از برداشت صندوق توسعه ملی جهت تزریق به بخش درمان کشور تخصیص پیدا کند. این در حالی است که کادر بهداشت و درمان نباید منتظر اضافه کار، پاداش، حقوق و کارانه باشند در حالی که با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند.

وی گفت:‌ دولت روزه سکوت گرفته و حتی کار به جایی رسیده که وزیر بهداشت از رئیس‌جمهور ناامید شده و به سردار سپهید شهید حاج قاسم سلیمانی دلنوشته می‌نویسد؛ چرا حسن روحانی که رئیس ستاد ملی مبارزه با کروناست پاسخگو نیست و تا این اندازه بی‌تفاوت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
3
چرا اسم نمی برید؟ بگید کی و چه شرکتی؟ جالبه که توی این وضعیتی که همه در خطره بارم دست از دزدی و..... برنمی دارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
چه خبره تو این خراب شده؟؟؟ داریم به کجا میریم؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین