کد خبر: ۶۷۳۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

برنامه‌های پرس تی وی و العالم درباره اسرائیل

حتی آن دسته از یهودیانی که توسط انگلیس فریفته شدند و از اروپا جلای وطن کرده و به سرزمین‌های غصب شده فلسطین آمدند هم به سرعت دریافتند که چه کلاهی بر سرشان رفته است. مثلا اسرائیل شاهاک یک استاد دانشگاه است که کتاب‌هایی در ضدیت با رژیم صهونیستی نوشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدپارسا نجفی؛ جنگ جهانی اول که تمام شد غرب آسیا از زیر ستم عثمانی خارج شده و گرفتار استعمار وحشتناک انگلیس شد. انگلیسی‌ها تلاش کردند تا برای کاهش درگیر شدن با ملت‌های منطقه، حضور خود را کم رنگ نشان دهند و برای خود یک جایگزین بتراشند تا همان اهدافی که مد نظر دارند به شکل دیگری دنبال کنند؛ دولت‌های جعلی مانند رژیم صهیونیستی در فلسطین، دولت سعودی سپس امارات در جزیره العرب بر این مبنا به دست انگلیس ساخته شدند.

اساس این حرکت در گمراه کردن ملت‌های جهان در خصوص ماهیت استعماری بودن این دولت جعلی بنا شده بود. انگلیس می‌دانست نمی‌تواند آن بلایی که بر سر بومیان آمریکای شمالی، استرالیا، نیوزیلند و افریقا آورد بر سر ملت‌های غرب آسیا بیاورد چرا که دارای فرهنگ غنی اسلامی و هزاران سال تمدن و سابقه تولید علم بوده اند از این رو از ابزار همیشه کارآمد خود یعنی فریب ملت‌ها بهره گرفت.

برنامه‌های پرس تی وی و العالم درباره اسرائیل

این روند بعد از جنگ جهانی دوم تحقق یافت و جهان اسلام با کانون فتنه‌ای مواجه شد که آن را اسرائیل نامیدند، اما این حکومت که در اصل یک کلونی استعماری بود، نه تنها بر اساس دین یهود شکل نگرفته است، بلکه برای یهودیانی که قبل از یورش انگلیس به فلسطین در بیت المقدس یا حیفا زندگی می‌کردند هم مورد تایید نبود.

حتی آن دسته از یهودیانی که توسط انگلیس فریفته شدند و از اروپا جلای وطن کرده و به سرزمین‌های غصب شده فلسطین آمدند هم به سرعت دریافتند که چه کلاهی بر سرشان رفته است. مثلا اسرائیل شاهاک یک استاد دانشگاه است که کتاب‌هایی در ضدیت با رژیم صهونیستی نوشته است.

اکنون سوال این است که مردم جهان چقدر از ماهیت اصلی این رژیم آگاه شده اند. تقریبا هیچ. چرا که رسانه‌های جهان نیز در اختیار همان قدرت‌هایی است که کلونی‌های استعماری مانند اسرائیل را بنا می‌کنند.

زیر نورافکن

رژیم صهیونیستی از زمان پیدایش همیشه به انتشار اطلاعات غلط از وضعیت درون سرزمین‌هایی که غصب کرده ادامه داده است و آن را بهشتی برای یهودیان معرفی می‌کند، اما این تصور تا چه حد درست است؟ خوشبختانه شبکه پرس تی وی توانسته در برنامه «داخل اسرائیل» (Israel Inside) حقیقت رویداد‌های درون این رژیم را نشان دهد. آن هم نه از منابع عربی یا فلسطینی بلکه با تصاویر درون شهر‌های صهیونیست و مصاحبه با اشخاصی که تابعیت اسرائیلی دارند.

این تلاش ارزشمند پرس تی وی برای اولین بار است که در عرصه رسانه‌های جهان آن هم به زبان انگلیسی عرضه می‌شود.

شاید بسیاری در خصوص مظلوم نبودن یهودیان یا بزرگنمایی یهودستیزی و نیز اختلاف میان اعراب و عبرانی‌ها مطالبی بدانند، اما اینکه اسرائیل خود عامل بدبختی یهودیان است و اتباع اسرائیلی باید با چه چالش‌های دست به گریبان باشند سخن جدیدی است که یک رسانه جرات کرده آن را مسجل بیان کند.

تبعیض نژادی میان یهودیان اشکناز، سفاراد و فلاشه بر اساس رنگ پوست، وضعیت اقتصادی که اعتراض‌های مستمر اسرائیلی‌ها را در پی داشته، خشونت وحشتناک پلیس اسرائیل علیه خود اسرائیلی ها، تظاهرات ادامه دار علیه دولت ناتانیاهو به همراه پرونده‌های فساد خود و پسرش، برگزاری سه انتخابات ظرف یک سال با نتایج مشابه و ناتوانی احزاب این رژیم در تشکیل یک دولت مستقر و انبوهی از مشکلات دیگر مواردی است که اسرائیلی‌ها به آن گرفتار هستند و پرس تی وی به صورت مستندوار در قالب برنامه (Israel Inside) هر هفته به بررسی آن‌ها می‌پردازد.

چشم اسرائیلی

دقیقا اعراب هم مشابه مردم کشور‌های غربی، اطلاعات چندانی از وضعیت درون رژیم صهیونیستی ندارند؛ به همین دلیل هم سازش برخی دولت‌ها مانند مصر یا امارات توجیه می‌شود چرا که کسی به اعراب نگفته این رژیم نه آن هیولای شکست ناپذیر بلکه موجودیتی است که چالش‌های ماهوی بسیاری دارد.

دولت تل آویو مانع از آن می‌شود که اعراب آن را دقیق بشناسند و همواره خود را دولتی کاملا موفق با رویکرد‌های نتیجه بخش معرفی می‌کند تا مسلمانان به این نتیجه برسند که به جای مبارزه‌ی امقابله با آن رژیم جعلی باید در نهایت با آن به سازش و همزیستی رسید.

چالش‌ها و معضلات اجتماعی، اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و بدتر از همه تبعیض نژادی که در داخل این رژیم نهفته از سست بودن پایه‌های ساختار این دولت - ملت حکایت دارد.

شبکه العالم با برنامه (العین الاسرائیلیه) به قلب سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند و مشکلات درون جامعه فریب خورده‌ای را که تابعیت اسرائیلی را پذیرفته است، مورد بررسی قرار می‌دهد.

نکته جالب این برنامه اقتباس داده‌های اولیه از سخنان خود صهیونیست‌ها یا اطلاعاتی است که در شبکه‌های تلویزیونی این رژیم به نمایش در می‌آید. سپس بررسی موضوع در گفتگو با کارشناسانی است که اسرائیل را به خوبی می‌شناسند.

این برنامه از دو منظر دارای اهمیت است؛ اول اینکه هنوز هم در کشور‌های عربی عبرانی‌ها وجود دارند و لازم است از ماهیت وجودی و حقایق رخداد‌های درون رژیم صهیونیستی مطلع شوند تا توسط تبلیغات آژانس یهود فریفته نشوند و خود را در فلسطین اشغالی گرفتار نکنند.

دومین اهمیت این برنامه به این نکته بازمی گردد که رسانه‌های تابع آمریکا و انگلیس از جهل اعراب در خصوص وضعیت نابه سامان اسرائیل سوء استفاده می‌کنند.

اسرائیلی که توسط رسانه‌های غربی به مانند یک هیولای قوی معرفی می‌شود، نه تنها قدرتمند نیست بلکه در گردابی از مشکلات ساختاری و غیرقابل حل گرفتار آمده، اما چند درصد از مسلمانان از آن با خبر هستند؟

اکثریت مردم کشور‌های عربی باید بدانند اسرائیل، چه رژیم ضعیفی است و می‌توان آن را از سرزمین‌های اسلامی بیرون کرد به جای آنکه به حکومت ستمگرانه‌اش سر تعظیم فرود آورد. برنامه العین الاسرائیلیه دید مردم جهان عرب را نسبت به چالش‌های درون جامعه صهیونیست باز می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین