کد خبر: ۶۷۳۲۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷

واکنش ترامپ به درگیری ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ایالات متحده برای توقف خشونتی که میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در جریان است، تلاش می‌کند؛ دو عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی که جنگی در دهه ۹۰ داشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری عصر یکشنبه گفت: با جدیت به این موضوع نگاه می‌کنیم. ما روابط بسیار خوبی در آن منطقه داریم. بررسی خواهیم کرد که آیا می‌توانیم آن را متوقف کنیم یا خیر.

به گزارش خبرگزاری رویترز، درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان جان دست‌کم ۱۶ نظامی و چندین غیرنظامی را در روز یکشنبه گرفت که این سنگین‌ترین درگیری میان دو طرف از سال ۲۰۱۶ بود و بحث نگرانی درباره ثبات در منطقه قفقاز جنوبی را ایجاد کرده است که کوریدور خط لوله‌های حامل نفت و گاز به بازارهای جهانی است.

واکنش ترامپ به درگیری ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان

با بروز درگیری در منطقه ناگورنو-قره‌باغ که جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر آن اختلاف‌نظر دارند، نخست‌وزیر ارمنستان درباره خطر "یک جنگ تمام عیار" به جمهوری آذربایجان هشدار داده و رئیس‌جمهوری آذربایجان هم ابراز امیدواری کرد که عملیات کشورش به "اشغال سی‌ساله" قره‌باغ پایان دهد. روسیه خواستار آتش‌بس شده و ترکیه هم از جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین