کد خبر: ۶۷۳۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

اطلاعیه وزارت بهداشت درباره دریافت واکسن آنفلوآنزا/ ۳ گروه در اولویت؛ از امروز تلفنی نوبت بگیرید

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به توزیع واکسن آنفلوآنزا در معاونت بهداشت و مراکز بهداشت و البته زمانبر بودن توزیع، گفت: اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا برای کارکنان مراکز بیمارستانی و همچنین زنان باردار و مبتلایان به بیماری های خاص است.
اطلاعیه وزارت بهداشت درباره دریافت واکسن آنفلوآنزا/ ۳ گروه در اولویت؛ از امروز تلفنی نوبت بگیرید
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمد مهدی گویا با بیان این مطلب افزود: در روز شنبه ۵ مهرماه حدود نیمی از مقدار تعیین شده (تخصیص 1.5 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا) به معاونت بهداشت وزارت بهداشت تحویل داده شد که بلافاصله با هماهنگی قبلی، توزیع در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور آغاز شد.

وی در ادامه افزود: روند تحویل واکسن به سردخانه مرکزی واکسن در روز ۶ و ۷ مهر نیز ادامه دارد و به همین شکل توزیع به استان ها و شهرستان ها استمرار خواهد داشت.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت: با توجه به بعد مسافت و تعدد مراکز و واحدهای عملیاتی، توزیع واکسن در سطح کشور طبعا زمانبر بوده که با تلاش شبانه روزی کارکنان شبکه های بهداشتی کشور در حال انجام است و ارائه خدمات واکسیناسیون در تعدادی از مراکز از روز شنبه و یکشنبه ۵ و ۶ مهرماه آغاز شده و با توجه به روند توزیع، قطعا از امروز ۷ مهرماه در تمام واحدهای عملیاتی واکسیناسیون برای گروه های اولویت دار اعلامی انجام خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، گویا در ادامه با بیان این که اولویت دریافت واکسن برای کارکنان مراکز بیمارستانی و همچنین زنان باردار و مبتلایان به بیماری های خاص است که با تعیین اولویت و زمانبندی اقدام می شود، افزود: نکته مهم رعایت دستورالعمل های پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی جهت پیشگیری از کرونا ویروس جدید در حین دریافت واکسن آنفلوانزا است که در صورت عدم رعایت حتی می تواند سبب گسترش خطر انتشار کرونا شود. لذا انتظار می رود افرادیکه جزو گروههای در معرض خطر بیماری آنفلوانزا هستند به صورت تلفنی با مراکز بهداشتی هماهنگی قبلی انجام دهند و ضمن اخذ نوبت مراجعه نمایند تا در زمان مراجعه از خدمات سریعتر، اتلاف وقت کمتر و همچنین بدون تجمع و ازدحام بهره مند شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
1
خوب ادرس مراکز را اعلام میکردید حتمان چند روزی هم مردم را اینجوری سر کار میذارید تا اینکه یک داستان دیگری براش ردیف کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین