کد خبر: ۶۷۳۳۷۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
با اشاره به ترور سردار سلیمانی

انتقاد شدید ظریف از آمریکا: ترسو و وحشی هستید/شرمنده مردم هستیم؛ باید بپذیریم آنچه را که باید برای مردم انجام ندادیم

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: حق این مردم نیست که به خاطر دعواهای سیاسی و جناحی منافع آنها را در نظر نگیریم.
انتقاد شدید ظریف از آمریکا: ترسو و وحشی هستید/شرمنده مردم هستیم؛ باید بپذیریم آنچه را که باید برای مردم انجام ندادیم
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خطاب به آمریکایی ها گفت: شما دشمن شماره یک داعش را با زبونی کشتید، شما ترسو و وحشی هستید، ولی این مردم را نتوانستید به زانو دربیاورید.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در آخرین روز هفته دفاع مقدس در مراسم تجلیل از شهدای وزارت امور خارجه با حضور خانواده شهدای این وزارتخانه حضور یافت.

وی در این مراسم یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، هسته ای، حرم و شهید عزیز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را گرامی داشت.

ظریف همچنین ضمن عرض ارادت به پیشگاه حضرت اباعبدالله الحسین افزود: آنچه کشور ما را اقتدار بخشیده و امروز در شرایط ناگوار بین المللی و منطقه ای و نابسامانی ها این مردم را عزت داده و اجازه نداده کسی به مردم توهین کند و فخر بفروشد، اجازه نداده هیچ قدرت و یاوه گویی بتواند بگوید که اگر من حمایتم را از شما بردارم، شما ظرف یک هفته به زبان دیگری صحبت می کنید.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: آنچه توانسته هشت سال تجاوز رژیم تا به دندان مسلح صدام در مقابل مردم بی دفاع ایران را در شرایط پس از انقلاب و شرایطی که فکر می کردند تهران و اهواز و شهرهای دیگر ما را ظرف یک هفته تصرف می کنند و از اهواز با مردم دنیا سخن می گویند، آنچه باعث شد همه اینها نقش برآب شود و صدام و صدامیان به زباله دادن تاریخ بپیوندند و مردم ما ایرانیان بزرگ همواره سرفراز باشند، همان فرهنگی است که از عاشورا و جهاد و شهادت و ایثار و مقاومت داریم.

وی خطاب به خانواده شهدای وزار خارجه افزود: درست است نیروهای مسلح ما حامیان این مرز و بوم هستند ولی این نیروهای مسلح ما از مردم عاشق ایثار و شهادت و حسین برخاستند. آنچه به ما قدرت و توان داده و باعث شده از همه فشارها و سختی ها عبور کردیم، همین حضور مردم و فرهنگ شهادت و ایثار است که شما بهترین یادگاران آن هستید، شما نشانه های بزرگی ایران هستید و شمایید که ایران را سر پا نگهداشتید. فرزندان شما بودند.

به گفته وزیر خارجه اگر این فرهنگ و نگرش نبود، حتما هشت سال مقاومت در برابر همه حمایت ها، نبود.

ظریف گفت: آیا کشوری را سراغ دارید که در دوران دفاع مقدس از متجاوز حمایت نکرده و قدرتی را سراغ دارید که در این دوران به متجاوز سلاح نداده باشد، اگر می خواهند فراموش کنند هیچگاه اجازه نخواهیم داد.

وی افزود: این منطقه ۷۵ میلیارد دلار به صدام کمک کرد، امروز مدعی چه هستند؟ ما مدعی هستیم، ۷۵ میلیارد دلار پول دادید که مردم ما را شهید کرده و بکشند و جمهوری اسلامی ایران را به زانو دربیاورند. اما این خانواده ها اجازه ندادند.

وزیر خارجه خطاب به حامیان صدام در جنگ هشت ساله گفت: هواپیمای آواکس‌ به عراق دادید، اطلاعات جبهه های ما را در اختیار این کشور قرار دادید حتی زمانی که می دانستید عراق از سلاح شیمیایی استفاده می کند بتوانند با بهترین و به روزترین اطلاعات فرزندان این کشور را شهید کنند، ولی ایستادیم.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: هواپیمای میراژ به عراق اجاره دادید، موشک اگزوست به عراق دادید، امروز می خواهید از مردم لبنان حمایت کنید؟ تاریخ شما را این منطقه فراموش نکرده، جنایت های شما را این مردم هیچگاه فراموش نمی کنند، اما ایستادیم. تانک های چیفتن شما هر روز در جبهه ها از لای زرورق در میآمد و رزمندگان ما هر روز با تانک هایی که شما به صدام داده بودید با صدام می جنگیدند، امروز برای ما ادعای حقوق بشر می کنید؟ شما جنایتکاران علیه بشریت هستید.

وی افزود: سلاح شیمیایی شما از آلمان و هلند در اختیار عراقی ها قرار می گرفت و علیه مردم بزرگ سردشت و علیه شهدای زنده شیمیایی ما مورد بهره برداری قرار می گرفت، امروز برای ما ادعای مدنیت می کنید؟ آنچه به شما نمی آید مدنیت است. سلاح فرستادید و همه در این سلاح مشارکت کردید، چه باعث شد صدام امروز به زباله دان تاریخ بپیوندد. همین جوامان و بزرگ مردان ما که در برابر رژیم بعث و تمام حامیانش مقاومت کردند.

ظریف خطاب به آمریکایی ها گفت: شما می گویید شما داعش را از بین بردید، شما دشمن شماره یک داعش را با زبونی و نهایت سبوعیت کشتید. آنچنان زدید که فقط یک دست از سردار ما باقی ماند، شما ترسو و وحشی هستید، ولی این مردم را نتوانستید به زانو دربیاورید. این مردم‌ متکی به یک فرهنگ غنی هستند، مردم ایران اعم از شیعه، سنی، یهودی، مسیحی، زردشتی و در خون ایرانی عشق به حسین و افتخار به مکتب ایثار است و این است که ایران را سر پا نگهداشته است.

وزیر خارجه بیان کرد: همه بر علیه ایران حرکت کرده و هنوز علیه ایران طراحی می کنید ولی فرهنگ ایثار و شهادت است که این مردم را نگهداشته است.

ظریف با بیان اینکه دوستان من قدر خودتان را بدانید، افزود: شما نمایندگان یک فرد نیستید، شما نمایندگان یک فرهنگ هستید، فرهنگی که این کشور را سرپا نگهداشته است. هیچگاه فراموش نکنید آنچه ایران را مقتدر کرده، مردم بزرگ ایران و عشق آنها به امام حسین است. مردمی که صرفنظر از دیدگاه و دین و مذهبشان عشق به امام حسین در تمام وجودشان ریشه دوانده و این عشق و باور و اعتقاد است که این کشور را سرپانگهداشته است.

ظریف ادامه داد: مردم ولی نعمت ما هستند، شهدا تاج سر کشور و‌ خانو‌اده شهدا افتخار و عزت کشورند. ما شرمنده مردم هستیم. ما در برابر این همه بزرگواری، مقاومت و اقتداربخشی به جمهوری اسلامی، آنچه باید در حق این مردم انجام ندادیم.

وی گفت: بپذیریم که نکردیم آنچه را باید انجام می دادیم، بپذیریم که فرمان امام را نپذیرفتیم که نردم ولی نعمت ما هستند. بپذیریم که بدهکار به مردم هستیم و بپذیریم حق این مردم نیست که ما به خاطر دعوای جناحی و سیاسی منافع این مردم را در نظر نگیریم. بپذیریم که در برابر خانواده شهدا شرمنده ایم و باید بسیار تلاش کنیم تا ذره ای از آنچه شهدا و خانواده آنها برای عزت این کشور و‌ نظام مردم و این آب و خاک هزینه کردند، را پرداخت کنیم.

وی گفت: به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی در برابر شما سر تعظیم فرو‌می آورم و در برابر بزرگی فرزندان، برادران و همسران شما اظهار شرمندگی و کوچکی می کنیم، امیدواریم لایق پیروی راه شهدا و امام شهدا باشیم.

در این مراسم سید عباس عراقچی، محسن بهاروند، حسین جابری انصاری، غلامرضا انصاری معاونان وزیر خارجه و سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
1
45
نرمایید تورا خدا ما شرمنده ایم که درست بندگی نکردیم
ناشناس
|
Oman
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
2
46
هر قدر هم خواستی ظریف بازی در بیاری ولی اسمت در تاریخ ایران بخاطر هبه دریای خزر جاودانه شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
1
33
باز نزدیک انتخابات شد و انواع و اقسام شعارها و اظهار شرمندگی کردن‌های عوامفریبانه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
37
ما خودمان انتخاب کردیم خیلی ناراحت نباش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
درسته انتخاب مردمه
ولي هركس بود وضع غير از اين نبود.
دولت ما مترسكي بيش نيست.
أمان از دولت در سايه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
1
13
با جیب پر پول نمیشه شرمنده بود
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
1
11
حنا دیگه رنگی نداره. خاموش باش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
14
5
امیر کبیر ایران سرت بالا بگیر شرمنده باید دشمنانت باشن که ازت یه مجازی ساختن .خدا لعنت کنه کاخ سفید که رنک اش باخته
پاسخ ها
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
جواد این حرفها در-برنامه جامع اقدام مشترک- اصلا نبود و یک جور دیگه بود و قربون صدقه میرفتی حالا چی شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
6
1
درود بر شرافتت مرد
بهمنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
5
بله اقای ظریف ما خود انتخاب کردیم که ذلیل باشیم !!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
2
اینها که می گفتند تحریمها کاغذ پاره است
ایشان مثلا تحصیل کردشونه. دست از دروغ و این و آن را محکومکردن بر نمی دارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین