کد خبر: ۶۷۳۶۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

حرکت دلار برای فتح کانال ۳۰ هزار تومانی آغاز شده است؟

روز سه‌شنبه برخی از نوسان‌گیران حس کردند، اسکناس آمریکایی حرکت خود برای فتح کانال ۳۰هزار تومانی را استارت زده است.
حرکت دلار برای فتح کانال ۳۰ هزار تومانی آغاز شده است؟
آفتاب‌‌نیوز :

دلار با افزایش قیمت معاملات خود را آغاز کرد؛ این افزایش چنان تاثیرگذار بود که برخی از نوسان‌گیران حس کردند، اسکناس آمریکایی حرکت خود برای فتح کانال ۳۰هزار تومانی را استارت زده است. با این حال خیلی زود، روند دیگری در بازار آغاز شد که گرایش به فروش ارز داشت.

برخی معامله‌گران در نزدیکی محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی تلاش کردند که از خریدهای قبلی خود کسب سود کنند و با قرار گرفتن در موقعیت فروش، سمت عرضه بازار را تقویت کردند. عده‌ای انتظار داشتند که این سودگیری منجر به نزول دلار به زیر مرز ۲۹ هزار تومانی شود ولی از نزدیکی مرز یادشده، گرایش دیگری در بازار شکل گرفت و آن هم خرید ارز و حمایت از اسکناس آمریکایی به‌منظور جلوگیری از افت بیشتر بود.

خریدهایی که عمدتا از ساعت ۲ بعدازظهر آغاز شدند، زمینه بازگشت دلار به محدوده ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان شدند و ساعت ۴ بعدازظهر این ارز با قیمت ۲۹ هزار و ۴۲۰ تومان معامله می‌شد. این قیمت ۲۰ تومان بیشتر از روز دوشنبه بود، ولی از کاهش سرعت رشد دلار هم خبر می‌داد، چرا که روز دوشنبه بازار با افزایش ۴۵۰تومانی روبه‌رو شده بود.

رفت و برگشت‌های چندباره دلار در روز سه‌شنبه، سرگیجه قیمتی را در میان برخی معامله‌گران ایجاد کرده بود. این شرایط موجب شد که برخی از معامله‌گران ترجیح دهند تا آغاز مشخص شدن بیشتر جهت قیمت از معاملات بازار کناره بگیرند.

در واقع دیروز با هر تغییر جهت قیمتی، انتظارات تازه‌ای در بازار شکل می‌گرفت که قبل از آنکه به مقصود خود برسد، با موج جدید تغییرات قیمتی مواجه می‌شد. این وضعیت برای برخی معامله‌گران سردرگمی ایجاد کرده بود که بالاخره دلار به بالای مرز ۳۰ هزار تومانی می‌رود یا کانال ۲۹ هزار تومانی سقف قیمت دلار است و از این کانال، دچار ریزش سنگین خواهد شد.

هم افزایشی‌ها و هم کاهشی‌ها، استدلال‌های خاص خود را برای کاهش یا افزایش قیمت داشتند؛ با این حال، آنچه مسلم است تا زمانی که قیمت از مرز ۳۰ هزار تومان عبور نکند، تقاضاهای خفته وارد بازار نخواهند شد و تا زمانی‌که قیمت به زیر مرز ۲۹ هزار تومانی کوچ نکند و معامله‌گران از قدرت‌گیری عرضه بازارساز مطمئن نشوند، به آسانی ارز خود را در معرض فروش قرار نخواهند داد.

 

سودگیری زمینه‌ساز نزول دلار نشد

سودگیری برخی معامله‌گران از خریدهای قبلی می‌توانست قیمت دلار را به زیر مرز ۲۹ هزار تومان ببرد، ولی حمایت برخی از نوسان‌گیران در مرز یادشده باعث بازگشت این ارز به جاده صعودی شد. با این حال، باید به این نکته نیز دقت کرد که خبرهای سیاسی در روز سه‌شنبه نتوانستند قیمت دلار را دچار نوسان خاصی کنند. به‌عنوان مثال، دوشنبه شب، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از ۳ منبع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که دولت ترامپ تحریم کل نظام مالی و بانکی ایران را در دست بررسی دارد.

منابع آگاه در کاخ سفید که خواستند نامشان فاش نشود، در گفت‌وگو با بلومبرگ اعلام کرده‌اند که دولت ترامپ دو هدف عمده را از تحریم‌ کل نظام مالی ایران دنبال می‌کند؛ یکی بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران و دیگری جلوگیری از تحقق وعده جو بایدن مبنی بر بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات.

معامله‌گران بازار ارز نتوانستند پیرامون این اتفاق جوسازی کنند و قیمت‌ها را افزایش دهند. حتی در ابتدای روز دلار بیشتر کشش به سوی قیمت‌های پایین‌تر داشت. به گفته فعالان، وضعیت عرضه و تقاضا روز سه‌شنبه بیشتر بر معاملات بازار اثر داشت تا جوسازی‌های روانی.

براساس گفته‌های فعالان، به‌نظر می‌رسد که اگر بازارساز کانال ۳۰ هزار تومانی را حفظ کند، قیمت دلار دچار ریزش خواهد شد و در صورت از دست رفتن این ارز، تقاضای احتیاطی بیشتری به سوی دلار روانه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
7
دمار از روزگارمان درآمد
داریم نابود میشیم بدون جنگ و خونریزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
8
ساده ترین راه
خطرناک ترین راه
پیچیده ترین راه
برای نابود کردن پایه های هر ملتی تورم و گرانی است
یک تورم بلند مدت آرام ارام
تمام بنیان های اجتماعی یک جامعه را بدون جنگ و خونریزی نابود میکند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
3
ادامه وضعیت فعلی و درماندگی دولت دلار به قیمت های خیلی بسیار بالا و غیر قابل تصور خواهد رفت همانگونه که سال ۹۰ هزار تومان بود الان ۳۰ برابر شده آن زمان کسی تصور نمی کرد الان هم همون ۳۰ برابر میشه ولی فعلا کسی تصور نمی کنه
چون امروز هم همان راه اشتباه کشور در ۹ سال گذشته ادامه پیدا میکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین