کد خبر: ۶۷۴۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰

داور بازی پرسپولیس و النصر را بشناسید؛ آقای خوش‌یمن با شماره ۱۳ می‌آید!

داور سنگاپوری قرار است برای سومین بار بازی پرسپولیس را قضاوت کند؛ او در مجموع برای ایران و نمایندگانش خوش‌یمن بوده است.
داور بازی پرسپولیس و النصر را بشناسید؛ آقای خوش‌یمن با شماره ۱۳ می‌آید!
آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های پرسپولیس و النصر عربستان فردا (شنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به وقت تهران در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر به مصاف هم بروند. برنده این مسابقه یک پای فینال در فصل ۲۰۲۰ خواهد بود. در همین رابطه «محمدتقی الجعفری»، داور سنگاپوری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC به عنوان داور این دیدار حساس برگزیده شد.

برخی از رسانه‌های عربستانی نسبت به انتخاب این داور جوان معترض بودند؛ اما اگر نگاهی به کارنامه جعفری بیندازیم متوجه می‌شویم که او جزو داوران برجسته آسیا به شمار می‌رود که با توجه به سن و سالش می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته باشد. در ادامه با او کمی بیشتر آشنا می‌شویم.

«محمدتقی الجعفری بن جهاری» داوریست سنگاپوری که ۲۳ روز دیگر ۳۴ ساله خواهد شد. جعفری از سال ۲۰۱۲ به لیست داوران رسمی فیفا ملحق شد. او در سال ۲۰۱۴ به عنوان داور سال کشورش برگزیده شد و در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ جزو داوران رزرو بود اما چهار سال بعد یکی از داوران اصلی جام ۲۰۱۹ محسوب می‌شد که چند دیدار را سوت زد.

جعفری در سال ۲۰۱۷ یکی از کمک‌داوران ویدیویی جام جهانی زیر ۲۰ سال در کره‌جنوبی بود و بازهم ۲ سال بعد در جام جهانی زیر ۲۰ سالِ لهستان یکی از قضات داخل زمین به شمار می‌رفت. این داور سنگاپوری در سال ۲۰۱۷ دیدار دوستانه ۲ تیم چلسی و بایرن‌مونیخ را که با برتری سه بر دوی مونیخی‌ها به اتمام رسید را سوت زد.

 

جعفری در سال ۲۰۱۷ داور سال جنوب شرق آسیا شد. در همان سال ۲ بازی در جام جهانی زیر ۱۷ سال را در هندوستان قضاوت کرد و در لیگ قهرمانان آسیا هم سال‌هاست سوت می‌زند و جزو داوران مطرح و شناخته شده به حساب می‌آید. محمدتقی الجعفری در چند روز اخیر نیز در قطر حضور داشت و دیدارهای الدحیل۲-۱ الشارجه و شباب الاهلی ۰-۰ پاختاکور را داوری کرد و در دیدار الدحیل۰-۱ التعاون هم داور چهارم بود. او آخرین بازی ملی مهمی که قضاوت کرده جدال برگشت عراق و بحرین، ۲ همگروهی ایران بود که با نتیجه بدون گل به اتمام رسید.

اما در ادامه به بررسی بازی‌های می‌پردازیم که این داور جوان و سنگاپوری برای ایران و نمایندگان ایرانی سوت زده است. او فردا برای سیزدهمین بار به صورت رسمی برای یک تیم ایرانی قضاوت می‌کند. در ۱۲ بازی قبلی هشت برد، ۲ تساوی و ۲ شکست به دست آمده تا مشخص شود این سنگاپوری حسابی برای فوتبال ایران خوش‌یمن است.

آخرین قضاوت او در جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۹ بود. جایی که ایران با ۲ گل از سد ویتنام گذشت. او در سال ۲۰۱۸ نیز ۲ بازی در لیگ قهرمانان را سوت زد. دیدار برگشت استقلال و السد در مرحله یک چهارم نهایی که با نتیجه ۲ بر ۲ به اتمام رسید. در آن بازی جعفری، «روزبه چشمی» را اخراج کرد و یک پنالتی هم برای السد گرفت. در همان سال او بازی ۲ تیم السد و پرسپولیس را هم در مرحله گروهی قضاوت کرد که نماینده قطر در خانه با نتیجه سه بر یک برد.

 

در سال ۲۰۱۷ پیروزی ذوب‌آهن مقابل بنیادکار، پیروزی ایران در برابر چین در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ (یک پنالتی برای ایران گرفت) و پیروزی دراماتیک پرسپولیس مقابل الوحده در امارات با نتیجه سه بر ۲ را داوری کرد. در سال ۲۰۱۶ برد ۲ بر صفر تیم زیر ۱۹ سال ایران مقابل ازبکستان، پیروزی تراکتور مقابل النصر امارات، برد ذوب‌آهن برابر النصر عربستان با نتیجه سه بر صفر (گلزنی احسان پهلوان) و پیروزی مقتدرانه پرشورهای تبریزی برابر الجزیره امارات با قضاوت این داور سنگاپوری به ارمغان آمد.

جعفری در سال ۲۰۱۵ قاضی دیدار تراکتور و نسف قارشی ازبکستان بود که نماینده ایران با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. او در سال ۲۰۱۴ یک بار دیگر برای تراکتور سوت زد که این تیم برابر العین امارات به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد. جالب است که دیدار تاریخی ایران و کره جنوبی در سال ۲۰۱۲ که حکم انتخابی جام جهانی را داشت و در ورزشگاه آزادی با برتری یک بر صفر تیم ملی به اتمام رسید با حضور این داور بود. جعفری در آن مسابقه داور چهارم بود و بر اخراج «مسعود شجاعی» و «کارلوس کی‌روش» نظارت داشت.

گفتنی است جعفری در سال ۲۰۱۹ نیز ۲ دیدار برای النصر سوت زد که این تیم عربستانی در هر ۲ مسابقه موفق شد رقبای اماراتی و ازبکستانی خود را شکست دهد. حال باید دید او در بازی فردا چه عملکردی را بر جای خواهد گذاشت. ۲ قضاوت قبلی‌اش برای پرسپولیس یک باخت و یک برد را به همراه داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین