کد خبر: ۶۷۴۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

کرونا با ترامپ چه خواهد کرد؟

در حالی‌که رئیس جمهوری آمریکا در یک بیمارستان نظامی با بیماری کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند، رسانه‌ها در حال بررسی سناریوهایی هستند که ممکن است در روزهای آینده برای آینده سیاسی آمریکا رقم بخورد.
آفتاب‌‌نیوز :

یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آزمایش کرونای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور و «ملانیا ترامپ» بانوی اول آمریکا مثبت اعلام شد. هر چند در ابتدا گفته شد که رئیس جمهوری ایالات متحده علائم خفیفی دارد و موضوع چندان جدی نیست، اما عصر جمعه ترامپ برای ادامه درمان به یک بیمارستان نظامی منتقل شد.

به دنبال رسانه ای شدن ابتلای ترامپ به کووید-۱۹، وی اندکی پس از نیمه شب جمعه (به وقت محلی) در توییتر نوشت: ما از این مشکل عبور خواهیم کرد. همچنین «شان کانلی» پزشک شخصی ترامپ گفت که دونالد و ملانیا ترامپ وضعیت خوبی دارند و انتظار می رود که رئیس جمهور در طول دوره نقاهت خود بدون وقفه به وظایفش ادامه دهد.

کرونا با ترامپ چه خواهد کرد؟

از «حال خوب» تا «انتقال به بیمارستان»!

نشریه فوکوس آلمان در این رابطه نوشت: مقامات در ابتدا ادعا کردند که ترامپ علائم خفیفی دارد و بیماری اش جدی نیست. در همین ر استا «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید گفت: من خوشبین هستم که او خیلی سریع و سریع بهبود خواهد یافت. اما بعداً مشخص شد که در جریان آلودگی به کرونا، به ترامپ مخلوط آنتی بادی تجربی داده شده است. «شان کانلی» پزشک شخصی ترامپ روز جمعه گفت که تزریق بدون مشکل انجام شده است.

به گفته وی رئیس جمهور علائم خستگی را نشان داده، اما 'روحیه خوبی داشته است'. کانلی گفت که ترامپ توسط تیمی از کارشناسان مورد معاینه قرار گرفته است و در حال حاضر روی، ویتامین D، داروی معده فاموتیدین، ‌هورمون خواب ملاتونین و آسپرین به وی داده می شود.

با این وجود کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ به سرعت به بیمارستان نظامی «والتر رید» در شمال واشنگتن منتقل می شود. یک عکس نشان می دهد که او در حال حرکت به سوی بالگرد ریاست جمهوری دست تکان می دهد.

عصر جمعه به وقت محلی خبرگزاری د. پ. آ. آلمان اعلام کرد که بالگرد حامل ترامپ به بیمارستان رسیده است. تصاویر منتشر شده نشان می دهند که چگونه او با کت و شلوار و ماسک بر صورت بالگرد را ترک می کند. طبق اعلام کاخ سفید ترامپ ۷۴ ساله چند روز آینده از دفترش در بیمارستان به فعالیت خود ادامه می دهد و این صرفاً یک اقدام پیشگیرانه به توصیه پزشکان است.

ترامپ اما پیش از رفتن، فیلم کوتاهی را ضبط و در توییتر منتشر کرد. وی در ویدئوی ۱۸ ثانیه ای گفت که فکر می کند حالش خوب است، اما برای ایمنی بیشتر به بیمارستان می رود. در تایید این اظهارات، «کیلی مک انانی» سخنگوی ترامپ نیز گفت که رئیس جمهور در 'روزهای آینده' از بیمارستان کار خواهد کرد. به گفته وی ترامپ آنتی ویروس «رمدسویر» (remdesivir) را دریافت کرده و به اکسیژن اضافی نیاز ندارد.

کرونا با ترامپ چه خواهد کرد؟

قضیه جدی تر از چیزی است که ادعا می شود

در حالی که مقامات کاخ سفید تلاش کرده اند حال عمومی ترامپ را خوب گزارش داده و بگویند که جای نگرانی نیست، اما رسانه های آمریکایی با استناد به داروهایی که برای رئیس جمهور تجویز شده نتیجه می گیرند حال او آنچنان هم که ادعا می شود، خوب نیست.

همانطور که «آنا کابررا» خبرنگار شبکه سی ان ان به نقل از مشاور ترامپ گزارش داد، نگرانی در مورد وضعیت سلامتی رئیس جمهور آمریکا همچنان وجود دارد. به گفته کابررا، این منبع به وی گفته است که بیماری ترامپ جدی است. بر این اساس ترامپ نه تنها از خستگی و درد رنج می برد، بلکه مشکلات تنفسی، تب و سرفه نیز دارد و باید چندین روز در بیمارستان بماند. به گزارش رسانه های آمریکایی، این موضوع صبح روز شنبه توسط چند نفر از نزدیکان رئیس جمهور تأیید شده است.

نشریه بیلد آلمان با اشاره به این گزارش ها نوشته است: اقدامات تیم پزشکی آمریکا احتیاطی است یا نشان دهنده یک بیماری جدی است؟ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل آلودگی به ویروس کرونا برای دومین روز متوالی در بیمارستان نظامی 'والتر رید' تحت درمان است. بنا بر اعلام کاخ سفید ترامپ همچنین می خواهد فعالیت هیا تجاری خود را ادامه دهد. او 'علائم خفیفی' دارد اما روحیه اش خوب است و تمام روز مشغول کار کردن است. اما اینکه ترامپ چه مدت باید در بیمارستان بماند مشخص نیست. هر چند کاخ سفید سخن از چند روز به میان می آورد، اما گمان می رود این مدت بیش از این تخمین باشد.

بر اساس داده های موسسه روبرت کخ آلمان که نهاد رسمی این کشور برای مسائل مربوط به پژوهش، درمان و اعلام آمارهای مرتبط با کرونا است، داروی رمدسیویر برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بین پنج تا حداکثر ۱۰ روز تجویز می شود و در این مدت نظارت دقیق بر روی بیمار الزامی است.

بیمارستان والتر رید با ۷ هزار کادر درمانی و ۵۰ تخت در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی نظامی در منطقه بتسدا ایالت مریلند است که در سال ۱۹۰۹ تأسیس شده و سومین بیمارستان نظامی بزرگ در ایالات متحده به شمار می رود. کارشناسان این مرکز را بهترین مرکز پزشکی نظامی آمریکا شامل ۱۰۰ کلینیک و بخش های انفرادی می دانند. در این مرکز ۶ بخش مخصوص فقط برای پرسنل ارشد نظامی ایجاد شده و مجلل ترین آنها موسوم به 'سوئیت ریاست جمهوری' اکنون توسط ترامپ اشغال شده است.

این یک بخش جداگانه و مجزا با چندین اتاق است که شامل یک آشپزخانه، یک اتاق کار 'پیشرفته'، یک اتاق ناهار خوری مجلل و یک اتاق کنفرانس کوچک است. نکته جالب توجه این است که برخلاف بقیه بیمارستان های نظامی که زیر مجموعه وزارت دفاع است، سوئیت ریاست جمهوری مستقیماً از کاخ سفید مدیریت می شود.

اگر ترامپ در روزهای آینده به مراقبت های پزشکی بیشتری احتیاج داشته باشد، این امر در این بخش ویژه بیمارستانی ارائه می شود. پیش از این نیز روسای جمهور ایالات متحده چندین بار در بیمارستان والتر رید تحت درمان قرار گرفته اند: رونالد ریگان در سالهای ۱۹۸۵، ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ در آنجا تحت عمل های جراحی مختلف قرار گرفت. ترامپ نیز آخرین بار معاینه سالانه سلامتی خود را در آنجا انجام داد. بانوی اول ملانیا ترامپ در اینجا در سال ۲۰۱۸ تحت درمان کلیه قرار گرفت. با این حال در سالهای اخیر، عمدتاً سربازانی که در جنگهای عراق و افغانستان مجروح یا آسیب دیده به خانه برگشته اند در این مرکز مداوا شده اند.

بیماری رئیس جمهور یک موضوع ملی است

تارنمای شبکه تلویزیونی ار. ت. ال. (RTL) آلمان نیز در گزارشی به این موضوع داغ پرداخت و نوشت: بیماری رئیس جمهوری آمریکا چقدر جدی است؟ این موضوع مورد توجه نه تنها آمریکایی ها که بسیاری از کشورهای جهان نیز هست. «شان کانلی» پزشک شخصی ترامپ چند ساعت پس از انتقال ترامپ با بالگرد به بیمارستان نظامی والتر رید در شمال واشنگتن نوشت: رئیس جمهور تحت درمان با داروی رمدسویر است و نیازی به اکسیژن رسانی ندارد. ترامپ خودش توییت کرد: فکر می کنم کارها خوب پیش برود! از همه شما متشکرم.

به نوشته این رسانه آلمانی این واقعیت که ترامپ به کلینیک منتقل شده نگران کننده است هرچند پزشکان می گویند این یک اقدام احتیاطی بوده است. پزشکان داروی رمدسویر را که در اصل برای درمان ابولا ساخته شده، نه به عنوان یک دارو برای درمان کووید-۱۹ بلکه به این خاطر که گفته می شود برای این بیماری مفید است تجویز می کنند. به گفته سازنده این دارو این اقدام می تواند به میزان قابل توجهی خطر مرگ را در صورت شدت گرفتن بیماری کرونا کاهش دهد. علاوه بر این به ترامپ یک دوز کوکتل آنتی بادی داده شده که این اقدام نیز بر اساس یک روش درمانی تجربی انجام می گیرد.

در این میان روزنامه واشنگتن پست سلامت رئیس جمهور را 'یک موضوع فوری عمومی' توصیف می کند و می نویسد: آمریکایی ها باید بدانند، آیا حال ترامپ به اندازه کافی خوب هست که تصمیماتی با اهمیت فوق العاده، از جمله تصمیماتی که شامل امنیت ملی می شود، اتخاذ کند؟

با گذشت روزهای بیشتری از بیماری ترامپ، آلوده بودن شمار بیشتری از اطرافیان وی اثبات می شود. اطی روزهای منتهی به آزمایش مثبت وی، رئیس جمهور سفرهای زیادی را انجام داده و با ده ها نفر تماس نزدیک داشته است. به طور خاص، تمرکز بر روی رویدادی در باغ کاخ سفید است که یک هفته پیش ترامپ وکیل محافظه کار «امی کنی بارت» را به عنوان کاندیدای جای خالی در دیوان عالی ایالات متحده معرفی کرد.

در این مهمانی بیش از ۱۰۰ نفر در یک فضای کوچک جمع شدند و عکس ها و فیلم ها نشان می دهد که تعداد کمی از آنها ماسک زده یا فاصله خود را حفظ کرده اند. به گزارش سی ان ان، شرکت کنندگان یکدیگر در آغوش گرفته یا با یکدیگر دست داده اند. آزمایش های کرونا از آن زمان تا کنون حداقل برای شش نفر از افراد شرکت کننده مثبت بوده است.

پزشکان با چه چیزی تراپ را درمان می کنند؟

تارنمای رادیو آلمان (deutschlandfunk) در رابطه با بیماری رئیس جمهوری آمریکا نوشت: ترامپ در حال حاضر برای درمان آلودگی به ویروس کرونا در بیمارستان نظامی است. وی قبلا چندین دارو دریافت کرده است؛ از جمله آنتی بادی هایی که هنوز به عنوان یک روش درمانی تایید نشده اند.

همانطور که کاخ سفید اعلام کرده ماندن وی در بیمارستان به توصیه پزشکان یک اقدام پیشگیرانه بوده است. در همین حال پزشک شخصی ترامپ اکنون جزئیاتی از نحوه درمان رئیس جمهور را منتشر کرده است. از جمله این که او روز جمعه تزریق آنتی بادی دریافت کرده است؛ درمانی که هنوز تاثیر آن روی بیماری ریوی کووید-۱۹ تأیید نشده است و مطالعات بالینی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

با این حال در آزمایشات روی همسترها و میمون ها، آنتی بادی درمانی بار ویروسی را کاهش داده و علائم بیماری را کاهش داده است. گزارش ها حاکی است تزریق دریافتی ترامپ حاوی دو آنتی بادی متفاوت بوده است. همانطور که مجله ساینس (Science) توضیح می دهد، اینها کلون هایی از آنتی بادی ها هستند که به عنوان یک واکنش طبیعی به ویروس کرونا تشکیل شده اند. در یک مورد آنها از یک انسان، در مورد دیگر از موش آمده اند. به بیان ساده، هر دو آنتی بادی باید از اتصال ویروس کرونای جدید به سلولهای انسانی جلوگیری کنند. برای این کار، آنها قرار است پروتئین 'سنبله' ویروس را مسدود کنند.

 

در حال حاضر چندین شرکت در حال تحقیق بر روی چنین روش های درمانی با آنتی بادی هستند. تزریق ترامپ از سوی شرکت آمریکایی «رجنرون» (Regeneron) انجام می شود. این شرکت تنها چند روز پیش اولین نتایج حاصل از مطالعات بالینی را اعلام کرده و در یک اقدام فوری برای تأییدیه در ایالات متحده درخواست داده بود. با این حال منتقدان این سوال را مطرح می کنند که آیا تزریق ترامپ می تواند در این زمان و در حالی که هنوز تاییدیه ای برای این دارو صادر نشده، انجام شود؟ رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مرجع اصلی تایید کننده این دارو در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی این تصمیم را 'کاملاً مناسب' خوانده است. به گفته سازنده دارو نیز ۲۷۵ بیمار تاکنون با ماده فعال در ایالات متحده درمان شده اند.

با این حال پزشکان متخصص انتقاد می کنند که ترامپ با داروی غیر مجاز تحت درمان قرار گرفته است. به عنوان مثال «وینای پراساد» استاد دانشکده پزشکی کالیفرنیا در سانفرانسیسکو در توییتر خود نوشت که 'این علم بد، داروی بد و اخلاق بد' است که چنین داروهایی را به افراد قدرتمند ارائه دهد درصورتی که در دسترس بیماران عادی نباشد.

علاوه بر آنتی بادی درمانی، به ترامپ داروی دیگری نیز داده شده که خودش در گذشته علناً از آن تعریف کرده بود: رمدسیویر. این داروی ابولا در فصل بهار و در بحبوحه جستجوی دارویی که به درمان کووید-۱۹ نیز کمک کند توجه مثبتی را به خود جلب کرد. امید می رود این دارو بتواند شدیدترین علائم بیماری را برطرف کرده و احتمال زنده ماندن را حداقل در موارد شدید افزایش دهد. با این حال، آژانس دارویی اتحادیه اروپا (EMA) اعلام کرده است که در حال بررسی گزارش هایی است که طبق آن این دارو می تواند باعث آسیب جدی کلیه شود. بنابراین مقامات یک بررسی امنیتی را آغاز کرده اند.

هفته وحشت ترامپ آغاز شده است

نشریه اشپیگل با اشاره به روزهای اقامت دونالد ترامپ در یک بیمارستان نظامی نوشت: او در دوران ریاست جمهوری خود چیزهای زیادی دیده است، اما آنچه این هفته رخ می دهد همه آن چیزها را در سایه قرار می دهد. روز دوشنبه نیویورک تایمز گزارشی از فعالیتهای تجاری ترامپ منتشر کرد که مبنای آن اسناد مالیاتی است که وی سالها سعی کرده آنها را مخفی نگه دارد. به این ترتیب ترامپ اولین رئیس جمهور در تاریخ معاصر ایالات متحده است که آن را منتشر نکرده است.

به نوشته نیویورک تایمز، رئیس جمهور یک تاجر بی نهایت بد است که تقریباً هر شغلی را که مسئول مستقیم آن باشد، خراب خواهد کرد. فقط مشارکت هایی که وی در آنها به عنوان یک شریک ساکت باشد، درآمدزا هستند. شرکت او در برنامه تلویزیونی «کارآموز» (The Apprentice) در گذشته، سود بسیاری کسب کرد. این نمایش تلویزیونی پایه و اساس چهره ترامپ به عنوان یک کارآفرین درخشان را ایجاد کرد - تصویری که وی از آن برای تبلیغ سریع رستوران ها، پودر لباسشویی و تشک استفاده می کرد - و بعدها رئیس جمهوری ایالات متحده شد.

یک روز پس از انتشار این گزارش، ترامپ با جو بایدن رقیب دموکرات خود در مناظره تلویزیونی روبرو شد. این دو پر هرج و مرج ترین مناظره ریاست جمهوری را که تاکنون دیده شده است، داشتند. انتقاداتی از رفتار پرخاشگرانه و بی پروای ترامپ وجود داشت. حتی دوستان حزب جمهوری خواه پس از مناظره از او خواستند که بیانیه هایش را دوباره تنظیم کند. مجری از ترامپ خواسته بود تا به وضوح از شبه نظامیان مسلح و گروه های راست افراطی، تبری بجوید، اما دونالد ترامپ این کار را نکرد.

عصر پنجشنبه ترامپ سرانجام فهمید که به کوید -۱۹ آلوده است. با این کار او مبارزات انتخاباتی را که پیشتر نیز دشوار بود، مختل کرد. بازارهای سهام جهان از جمله آلمان به این خبر واکنش منفی نشان دادند. به این ترتیب ترامپ هفته ای سراسر وحشت را در بیمارستان والتر رید می گذراند و با نگرانی به تحولات سیاسی این کشور و اخباری که از بیماری و نحوه درمان او در رسانه ها منتشر می شود می نگرد.

اکنون تیم تبلیغاتی ترامپ در تلاش است تا این هفته ویرانگر در مبارزات انتخاباتی را بازسازی کند. با این حال به اذعان کارشناسان، وضع جسمانی رئیس جمهور در روزهای آینده نقشی به مراتب تاثیرگذارتر از این تلاشها بر روی افکار عمومی آمریکا خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
بهتره به این فکر کنید که ترامپ با ایران چه میکنه.والا کرونا که اصلا وجود نداره.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین