کد خبر: ۶۷۴۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹

اصرار ترامپ برای رفتن به کاخ سفید/اوبراین: باید در بیمارستان بماند

مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد که شرایط ترامپ بسیار خوب بوده و وی خواستار بازگشت به کاخ سفید است.
اصرار ترامپ برای رفتن به کاخ سفید/اوبراین: باید در بیمارستان بماند
آفتاب‌‌نیوز :

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا عصر یکشنبه درباره شرایط جسمانی و سلامتی رئیس جمهور این کشور گفت که ترامپ احساس بسیار خوبی دارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ترامپ خواستار بازگشت به کاخ سفید بوده اما وی برای مدت بیشتری در بیمارستان باقی خواهد ماند.»

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که اوضاع جسمانی رئیس جمهور این کشور بسیار خوب است و موضوع انتقال قدرت به «مایک پنس» معاون رئیس جمهور مطرح نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه با انتشار پیام ویدئویی در صفحه توئیتر خود مدعی شد که حال وی خوب است و به زودی بر می‌گردد.

ترامپ که از بیمارستان نظامی «والتر رید» با آمریکایی‌ها صحبت می‌کرد، در این پیام گفت: «به اینجا آمدم [چون] حالم چندان خوب نبود. الان بسیار احساس بهتری دارم. من باید برگردم... به گمانم به زودی برگردم و مشتاقم که کارزار [انتخاباتی] را به شکلی که شروع کردیم، به پایان برسانیم. البته نمی‌دانیم در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد. به نظرم چند روز آینده آزمون واقعی است و باید ببینیم در آن روزها چه اتفاقی می‌افتد».

روز جمعه، تست کرونای ترامپ و همسرش ملانیا، مثبت اعلام شد و پس از آن نیز گزارش‌هایی از ابتلای دستکم ۹ تن از کارکنان و خبرنگاران و نمایندگان کنگره که در کاخ سفید حضور داشتند نیز مورد تأیید قرار گرفت. بامداد شنبه نیز رسانه‌های آمریکایی از انتقال رئیس‌جمهور آمریکا به بیمارستان نظامی والتر رید خبر دادند و درمان وی در این بیمارستان آغاز شد.

این در حالی است که اطلاع‌رسانی‌های دولت آمریکا درباره وضعیت جسمانی دونالد ترامپ حتی باعث اعتراض «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه و هم حزبی رئیس‌جمهور از کاخ سفید شده، رسانه‌های خبری اظهارات رئیس‌جمهور و کاخ سفید را درباره بیماری او «متناقض» خوانده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین