کد خبر: ۶۷۴۴۶۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
نگرانی مراجع تقلید نسبت به اوضاع اقتصادی درست و بحق است

واکنش روحانی به نگرانی مراجع تقلید از مشکلات معیشتی مردم / تقدیر از پرسپولیسی‌ها

در جلسه عصر یکشنبه دولت که به ریاست رئیس جمهور، برگزار شد، روحانی به دنبال گزارش وزیر ورزش و جوانان از چگونگی برگزاری مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی تیم پرسپولیس در منطقه غرب آسیا علی رغم کارشکنی های انجام شده، از تلاش های بازیکنان و مربیان باشگاه پرسپولیس و مدیران ورزش کشور که موجبات شور و نشاط و شادابی مردم را فراهم نمودند، تقدیر و تشکر و برای آنان در دیدار فینال قاره آسیا آرزوی موفقیت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در این جلسه، معاون اول رئیس جمهور از تماس خود با مراجع تقلید و نماینده حضرت آیت الله سیستانی، گزارشی به هیات وزیران ارایه داد.

جهانگیری ضمن ابلاغ سلام مراجع تقلید به رئیس جمهور، از ابراز نگرانی آنها نسبت به تورم و مشکلات معیشتی مردم خبر داد.

واکنش روحانی به نگرانی مراجع تقلید از مشکلات معیشتی مردم و تقدیر از پرسپولیسی‌ها

رئیس جمهور با بیان اینکه مراجع تقلید همواره از دولت‌های یازدهم و دوازدهم حمایت کرده و پشتیبان فکری و معنوی دولت بوده اند، اظهار داشت: نگرانی آن بزرگواران نسبت به اوضاع اقتصادی را درست و بحق دانسته و آن را ناشی از مردمی بودن پایگاه مرجعیت شیعه می‌دانیم. به مراجع معظم تقلید اطمینان می دهم دولت با تمام توان می کوشد تا نقشه های شوم دشمنان برای به ستوه آوردن دولت و ملت شریف ایران را خنثی و از درد و رنج مردم عزیزمان بکاهد.

در ادامه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته سالمندان، گزارشی از وضعیت سالمندان در کشور و روند رو به رشد پدیده سالمندی در کشور، به هیات وزیران ارایه کرد.

اعضای هیات وزیران با تأکید بر اجرای تصمیمات خوبی که برای جامعه سالمندان کشور و بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در ماه های اخیر اتخاذ و به مورد اجرا درآمد، توجه هرچه بیشتر همه دستگاه های اجرایی نسبت به مفاد حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رئیس جمهور درباره حقوق سالمندان عزیز خصوصاً اکرام آنان در مراجعات به کلیه دستگاه های اجرایی را الزامی دانستند.

برنامه ریزی در جهت تقویت سمن ها و زمینه سازی برای مشارکت مردم در تأمین حقوق سالمندان، از تأکیدات اعضای دولت در جلسه امروز بود.

اعضای هیات وزیران ضمن تشکر از همه مراکز خصوصی و دولتی در نگهداری از سالمندان عزیز و جلوگیری از سرایت و شیوع ویروس کرونا، نسبت به ادامه کنترل های بهداشتی مراکز تأکید ویژه کردند.

اصلاح آیین نامه اجرایی اختصاص اعتبار لازم برای تهیه لوازم و مصالح مورد نیاز در طرح های تملک دارایی های سرمایه ای با تصویب هیات وزیران، آیین نامه اجرایی ماده (۸۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت درخصوص اختصاص اعتبار از محل دارایی های سرمایه ای ملی و مصوب استانی جهت خرید لوازم و مصالح مورد نیاز پیش بینی شده در طراحی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای اصلاح شد.

به موجب اصلاحیه مذکور، کلیه دستگاه های اجرایی مجازند تا سقف ۵ درصد اعتبارات مصوب تملک دارایی‌ سرمایه ای ملی و ۱۰ درصد اعتبارات مصوب تملک دارایی سرمایه ای استانی، نسبت به خرید لوازم، مصالح، ماشین آلات و قطعات یدکی کارگاهی مورد نیاز طرح ها اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، اقلام مورد نیاز هر طرح از محل اعتبارات همان طرح خریداری می شود.

تعیین مبالغ حق امتیاز و جرایم پروانه فعالیت انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم با تصویب دولت، مبلغ حق امتیاز، درصد تسهیم درآمد، حداقل مبلغ تسهیم درآمد و جدول جرایم پروانه فعالیت «انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم» تعیین شد.

بر این اساس، دارنده پروانه موظف (۱/۲۸) درصد از درآمد سالیانه خود را که به تایید حسابرس رسمی رسیده است، به عنوان مبلغ تسهیم درآمد سالیانه در هر سال مالی با اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به حساب این سازمان نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

همچنین به منظور حمایت از توسعه شبکه و خدمات موضوع این مصوبه، مبلغ تسهیم درآمد سالیانه دارندگان پروانه برای سال های مالی اول و دوم، صفر تعیین می شود.

دارنده پروانه همچنین موظف است معادل ۳ درصد از درآمد سالیانه خود را در چارچوب قوانین و مقررات مربوط و آیین نامه ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارایه خدمات عمومی اجباری (USO) در ناحیه خدمات تعیین شده، راساً یا از طریق دیگر دارندگان پروانه هزینه کند و در هر حال مبلغ این هزینه‏ نباید از مبالغ تعیین شده در این مصوبه کمتر باشد.

همچنین با تصویب هیات وزیران، نحوه و میزان اعمال جریمه نقض تعهدات برای دارندگان پروانه فعالیت تعیین شد. تخلفات موضوع این مصوبه عبارتند از: توقف در ارایه خدمات بدون اطلاع و موافقت سازمان، عدم انجام تعهدات اجرا و توسعه، تخطی از مفاد مربوط به سهامداری، تخلف درخصوص اقدام به انجام رویه های ضد رقابتی، تخطی از مفاد امنیتی، ارایه خدمات خارج از خدمات موضوع پروانه، دسترسی غیرمجاز یا افشای غیرمجاز اطلاعات و داده های مشترکین، تخطی از مفاد مربوط به تعهدات فنی، نظارتی و قرارداد مشترکین، نقض یا عدم ایفای تعهدات مالی، نقض تعهدات خدمات عمومی اجباری، عدم ایفای سایر تعهدات و تکالیف و یا نقض مقررات و مصوبات کمیسیون، عدم ارایه اطلاعات مورد درخواست سازمان و یا ارایه اطلاعات خلاف واقع و عدم رعایت تعرفه های مصوب کمیسیون و مقررات تعرفه ای.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Finland
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
4
2
مراجع زحمت کشیدند بعد از سه سال و نیم حرف زدند .‌ شش ماه دیگه هم می ماندند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
استاد شما تازه متوجه شدین وگرنه مراجع تقلید از خیلی وقت پیش اعتراض میکردن !
اگه دقت کرده باشی هیچ کدوم از دولتیا و یا لااقل اکثرا با ایت الله نوری همدانی دیدار ندارن ، چرا ؟ بخاطر اینکه ایشون شرط دیدار رو بعد از رسیگی به مشکلات مردم دانستن و فرمودند که تا وقتی که تلاش جدی برا رسیگی به مشکلات و درخواست های مردم تحقق نداشته باشه با مسئولین دیداری ندارن و الان چند ساله که مراجع اعتراض دارن و چند مورد خود روحانی گفته که مراجع اتحاد جامعه رو بهم میزنن.
اگه اعتراض و انتقاد مراجع رو نمیشنویم این رو باید از رسانه ها پرسید وگرنه روزی نیست مراحع بزرگوار قبل از شروع درس انتقادی از دولت نداشته باشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
6
فقط برو..همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
1
اولا بیخیال مردم ، خاصه فقرا دوم چرا مردم ایران عادت کرده اند قبل از پیروزی اصلی جشن بگیرند؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
2
8
نمیدونم چرا طی این سالها یک نفر مثل میرزای شیرازی در بین مراجع پیدا نمیشه که طرفدار مظلوم و دشمن ظالم باشه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
4
قابل توجه :ببینید ترامپ امروز از بیمارستان در پیام ویدیویی به مردم آمریکا چه گفت :
گفت که او نمی‌توانست و نمی‌تواند در بحبوحه این بحران صرفا برای حفظ سلامتی‌اش در کاخ سفید بماند و دست روی دست بگذارد. وی گفت: «ما باید با مشکلات مقابله کنیم.»
حرف زدن را تمام کنید و مردم عمل میخواهند .
Najad
|
Singapore
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
راه گریز در دفاع ایران حضور ماهواره های ایالات متحده است . او در حال فیلمبرداری به راحتی کامل . از آنجا که تحریم های بین المللی لغو شده است . ایران می تواند دفاع در برابر ماهواره خرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
1
5
کلا همه اش تقصیر دشمنان است ما هیچ نقشی نداریم و از طرفی دیگر دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
بیدل
|
United States of America
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
1
شماها سالمندان را به گدایی نندازید
ناشناس
|
Poland
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
1
ای خدا.دشمن کیلوچندآقای روحانی؟میگه مطمئن باشیدنمیگذاریم نقشه دشمنان عملی شه.بابابه جون خودش قسم مردم وضعیت اقتصادیشون داغونه،یعنی داغونش کردی.اونوقت میگی دشمن؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین