کد خبر: ۶۷۴۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
تبلیغات

راهنمای انتخاب چرخ خیاطی صنعتی جک از فروشگاه اینترنتی کوک ماشین

چرخ خیاطی کامپیوتری که زیر شاخه چرخ خانگی می‌باشد می‌تواند اختیارات و امکانات بسیاری را برای خیاط فراهم نماید تا بتواند کار‌ها را سریع‌تر و در عین حال با کیفیت بالاتری ارائه دهد. اما در مقابل به دلیل همین چند کاره بودن طول عمر کمتری دارد و می‌تواند خیلی زود دچار آسیب شود و به دلیل دوخت‌های مختلف و استفاده از تکنولوژی به روز قیمت بالاتری دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

چرخ خیاطی‌ها از جمله لوازم مهم در صنعت دوخت و دوز و پوشاک می‌باشند. همان طور که گفته شد برای دوخت و دوز در ابعاد بزرگ و حجم زیاد نیاز است که از چرخ خیاطی صنعتی استفاده شود این چرخ‌ها معمولا تک کاره هستند و هر یک تنها برای انجام کار خاصی تولید شده اند به طور مثال تنها می‌توانند جا دکمه بزنند و یا تنها کار سردوزی پارچه‌ها را انجام دهند. اما همین تک کاره بودن باعث افزایش کیفیت کار خواهد شد.

در مقابل چرخ خیاطی جک خانگی می‌تواند چندین کار را با هم انجام دهد اما برای ابعاد و حجم کم پارچه و همچنین تنها بر‌ای پارچه‌هایی ظریف و لطیف. چرخ خیاطی کامپیوتری که زیر شاخه چرخ خانگی می‌باشد می‌تواند اختیارات و امکانات بسیاری را برای خیاط فراهم نماید تا بتواند کار‌ها را سریع‌تر و در عین حال با کیفیت بالاتری ارائه دهد. اما در مقابل به دلیل همین چند کاره بودن طول عمر کمتری دارد و می‌تواند خیلی زود دچار آسیب شود و به دلیل دوخت‌های مختلف و استفاده از تکنولوژی به روز قیمت بالاتری دارد.

راهنمای انتخاب چرخ خیاطی صنعتی جک از فروشگاه اینترنتی

چرخ خیاطی کامپیوتری

این نوع چرخ خیاطی از جمله چرخ‌های خانگی می‌باشد که برای انجام دوخت‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر برای افرادی که به صورت حرفه‌ای کار خیاطی را انجام می‌دهند مناسب می‌باشد. این چرخ‌ها صفحه مدرج و دکمه و شستی ندارند در مقابل دارای صفحه نمایش LED یا LCD یا صفحه لمسی بزرگ هستند. نوع کوک‌ها و دوخت‌هایی که با این نوع چرخ خیاطی دوخته می‌شوند، قابل برنامه ریزی هستند.

صد‌ها مدل کوک و دوخت را می‌توان با این چرخ انجام دهید و همچنین آن‌ها را ذخیره نمایید. به طور مثال شما امروز نوع دوخت خاصی را استفاده می‌کنید می‌توانید آن را ذخیره نمایید تا در هفته‌ها و روز‌های بعد نیز از آن استفاده نمایید. امکان انجام گل دوزی یکی دیگر از ویژگی‌های این چرخ می‌باشد که چندین و چند مدل گلدوزی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

همچنین چرخ‌های خیاطی کامپیوتری دارای پورت USB هستند که به فرد اجازه می‌دهد طرح‌های مورد نظر و نیاز خود را با استفاده از کامپیوتر دانلود نمایند و به حافظه چرخ منتقل نماید تا بتوانید نوع دوخت‌های خود را به روز نمایید.

مزایا

امکان استفاده از مدل دوخت‌های مختلف حتی بیش از ۱۰۰ نوع دوخت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از لوازم دست و پا گیر و صفحات درجه بندی شده و ... خبری نیست و کار بسیار ساده و روان انجام می‌شود.

برای جا دکمه زدن نیاز نیست از دستگاه جداگانه‌ای استفاده نمایید، زیرا به صورت خودکار می‌تواند بر روی پارچه جا دکمه بزند.

در چرخ‌های دستی و پدالی نمی‌توان سرعت دوخت را کمترل نمود و شاید حتی همین موضوع باعث شود که در قسمت‌هایی از لباس دوخت متراکم‌تر انجام شود و در برخی دیگر از قسمت‌ها به صورت معمولی. اما با چرخ کامپیوتری می‌توانید سرعت دوخت را به صورت یکنواخت نگه دارید.

کوک‌ها و دوخت‌هایی که انجام می‌شود همگی دارای کیفیتی عالی هستند و هیچ گونه خطایی در آن‌ها دیده نمی‌شود و کار‌ها بسیار ظریف و زیبا دوخته می‌شوند.

معایب

الگو‌ها و گلدوزی‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد که شاید باعث سردرگم شدن افراد شود خصوصا افرادی که تازه کار هستند و نمی‌دانند باید چگونه کار دوخت را انجام دهند.

طول عمر این چرخ خیاطی‌ها به نسبت سایر مدل‌ها بیسار کمتر است، زیرا چندین کار را با هم انجام می‌دهند.

چرخ خیاطی کامپیوتری گران قیمت‌تر از سایر مدل‌ها می‌باشد با توجه به امکاناتی که در اختیار خیاط قرار می‌دهد و همچنین انواع دوخت و گلدوزی‌ها و کار‌هایی مانند جا دکمه زدن که در واقع چندین چرخ را در یک چرخ جمع بندی کرده اند.

انواع چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی صنعتی جک با چرخ خیاطی‌های خانگی تفاوت‌های بسیاری دارند، زیرا نوع کاربرد آن‌ها نیز متفاوت است و قرار است دوخت و دوز‌هایی در حد بسیار زیاد و طولانی را انجام دهند. این نوع چرخ خیاطی‌ها دارای وزن بسیار سنگین تری هستند و بالطبع گران قیمت‌تر نیز می‌باشند. از چرخ صنعتی برای دوخت پوشاک برای دوخت مبل، روکش ماشین، کیف، کفش و سایر دوخت‌ها استفاده می‌شود. چرخ خیاطی از نوع صنعتی معمولا با کفی چدن تولید می‌شود تا لرزش و سر و صدای بسیار کمتری داشته باشند.

راهنمای انتخاب چرخ خیاطی صنعتی جک از فروشگاه اینترنتی

چرخ خیاطی سردوز

یکی از انواع چرخ خیاطی صنعتی است که کاربرد بسیاری دارد علاوه بر نوع صنعتی دارای نوع خانگی هم هست که به عنوان یک تکمیل کننده مراحل دوخت از آن استفاده می‌شود. سردوزی کار می‌تواند استحکام و دوام پارچه را بیشتر نماید و این کار بهتر است با چرخ مخصوص خود انجام شود تا ظریف و تمیز باشد و بتواند یک کار عالی را در نهایت تحویل دهد.

موتور‌های چرخ سردوزی در زیر آن نصب می‌شوند و معمولا بسیار پرقدرت می‌باشند و سرعت آن‌ها نیز بسیار بالا است که در مقابل چرخ‌های خانگی قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از مزیت‌های این نوع چرخ‌ها این است که می‌توان به مدت طولانی و مدام از آن‌ها استفاده نمود بدون اینکه نیاز باشد به چرخ استراحت دهید.

همان طور که گفته شد خرید چرخ خیاطی صنعتی گران قیمت است و به هیچ وجه برای استفاده خانگی مناسب نخواهد بود.

استفاده از چرخ خیاطی سردوزی باعث می‌شود کار شما تمیز انجام شود و در نهایت ظاهری زیبا داشته باشد.

البته هستند چرخ خیاطی‌های خانگی که دارای توانایی انجام سردوزی هم هستند که این نوع سردوزی برای کار‌های خانگی با حجم کم و پارچه‌های لطیف و نازک مناسب خواهد بود.

چرخ خیاطی میان دوز

چرخ خیاطی‌های میان دوز برای دوخت قسمت میانی پارچه هستند که در اصطلاح به تمیز دوزی نیز معروف می‌بشند. در این حالت دوخت قسمت میانی پارچه با چرخ میان دوز انجام می‌شود که بسیار ظریف و با دقت انجام شده تا بتواند در نهایت کاری عالی را تحویل بدهد.

چرخ خیاطی میاندوز برای دوخت پارچه‌های کشی و انواع تریکو نیز استفاده می‌شود که امکان دوخت آن‌ها با چرخ‌های خانگی وجود ندارد. این چرخ خیاطی مثل چرخ‌های سردوز یک مدل چرخ صنعتی است، زیرا تنها برای یک نوع دوخت تخصص دارد و مانند چرخ‌های خانگی توانایی انجام چندین کار با هم را ندارند.

چرخ خیاطی جا دکمه زن

بسیاری از چرخ‌های خیاطی دارای این آپشن هستند که بر روی لباس جا دکمه بزنند، اما برخی از چرخ‌ها تنها برای جا دکمه زدن طراحی و تولید شده اند که می‌تواند در مدت زمانی کم کار را انجام دهند و جا دکمه‌های مختلفی را بزنند.

برای خرید اینترنتی چرخ خیاطی‌های صنعتی جک و لوازم یدکی چرخ خیاطی جک می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کوک ماشین مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین