کد خبر: ۶۷۴۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

نمایش "سخت کوشی" ترامپ کمدی شد!

تقلای کاخ سفید برای نمایش «سخت‌کوشی» ترامپ در بیمارستان «والتر رید» به بن‌بست رسید؛ کاربران توییتر تصاویری از ترامپ منتشر می‌کنند که او را در حال امضای یک تکه کاغذ سفید نشان می‌دهد!
نمایش
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ کاخ سفید شنبه با انتشار تصاویری از دونالد ترامپ در بیمارستان نظامی والتر رید تلاش داشت تا نشان دهد این رئیس‌جمهوری آمریکا حتی در بیمارستان هم دست از کار نمی‌کشد.

ایوانکا ترامپ هم با بازانتشار یکی از آن تصاویر نوشت: «هیچ چیز نمی‌تواند جلوی کار کردن او برای مردم آمریکا را بگیرد. پیگیر، سرسخت!»

اما تقلای رئیس‌جمهوری آمریکا برای بی‌تاثیر نشان دادن ویروس کرونا، از زیر ذره‌بین کاربران آنلاین جان به در نبرد. کاربران شبکه‌های اجتماعی، ترامپ را به صحنه‌سازی تصاویر متهم و از «ریاست جمهوری تلویزیون واقع‌نمای» او انتقاد کردند.

در یکی از این تصاویر، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتهای میز کنفرانس بزرگ گردویی‌رنگی نشسته و پیراهن مردانه سفیدی با یقه باز به تن دارد و اطراف او هم چند فایل به چشم می‌خورد. او خودکاری هم در دست دارد. در تصویر دوم، ترامپ پشت میز دایره‌شکلی نشسته و کت و شلواری به تن دارد و به نظر می‌رسد که مطلبی را روی کاغذ مقابلش می‌نویسد.

گرچه به نظر می‌رسد محتوای تصاویر تلاش دارد گذر زمان را به تصویر بکشد، «جان آستروور» سردبیر ارشد «د ایر کورنت» با نگاهی دقیق‌تر به داده‌های نهفته در عکس‌ها پی برد که آن‌ها با فاصله ۱۰ دقیقه از یکدیگر گرفته شده‌اند؛ علی‌رغم اینکه نشان می‌دهند ترامپ در حال کار کردن در دو مکان مختلف است.

او در پیامی توییتری با اشاره به قالب «اکسیف» (EXIF) که درون پست‌های وایر آسوشیتدپرس است و کاخ سفید آن‌ها را منتشر کرد، گفت تصاویر فوق با فاصله ۱۰ دقیقه در ساعت ۵:۲۵:۳۹ و ۵:۳۵:۴۰ عصر شنبه به وقت شرق آمریکا گرفته شده‌اند.

«اندرو فینبرگ» خبرنگار کاخ سفید هم با نگاهی دقیق به این تصاویر و بزرگنمایی یکی از آن‌ها، به این نتیجه رسید که ترامپ ظاهرا در حال امضای نامش روی یک برگه سفید و خالی است.

اندکی پس از آن سیلی از واکنش‌های تمسخرآمیز مخاطبان با عباراتی از جمله «صحنه‌سازی» به راه افتاد.

یکی از کاربران توییتر نوشت: «او یک ستاره تلویزیون واقع‌نماست. تا جایی که به ترامپ مربوط است، او صرفا می‌خواست تا چند تصویر تبلیغاتی که خودش را در "شان ریاست جمهوری" نشان دهد، ثبت کند.»

یک کاربر دیگر با اشاره به امضا شدن کاغذی سفید می‌نویسد: «این تنها "کاری" است که او به خوبی می‌داند چطور باید انجامش دهد. از دیدگاه او، تا جایی که او بتواند نشان دهد که کار می‌کند و پایگاه او هم این را باور کند، خیلی هم خوب است.»

این در حالیست که یک مقام کاخ سفید در بیانیه‌ای به «نیوزویک» گفت که ترامپ در آن روز «حدود ۱۰ سند امضا کرد و ما دو اعلامیه منتشر کردیم.» این مقام درباره خالی بودن برگه‌ها یا زمان ثبت این عکس‌ها اظهارنظری نکرد.

نمایش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین