کد خبر: ۶۷۴۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

بارش اولین برف پاییز ۹۹ در آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش اولین برف پاییزی سال ۹۹ در استان خبر داد.
بارش اولین برف پاییز ۹۹ در آذربایجان شرقی
آفتاب‌‌نیوز :

محمد امیدفر در این خصوص افزود: امروز، با کاهش شدید دمای استان، شاهد بارش برف در روستاهای منطقه ارسباران و سایر ارتفاعات استان بودیم اما در داخل شهرها و ایستگاه‌های هواشناسی مستقر در شهرها گزارش بارش برف دریافت نکردیم.

وی با بیان این‌که بیشترین میزان بارش در ورزقان با ۲۹ میلی متر بوده است، افزود: برای این سامانه بارشی، هشدار نارنجی صادر شده بود و بر اساس این هشدار سامانه بارشی از روز یکشنبه فعالیت خود را آغاز کرده و تا امروز شدت یافته است، از روز چهارشنبه نیز به تدریج از شدت آن کاسته شده و به نواحی شرقی استان و منطقه ارسباران محدود خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه از روز پنجشنبه نیز استان را ترک خواهد کرد که در این راستا ابرناکی کاهش یافته و هوای پایدار بر استان حاکم می‌شود؛ هم‌چنین از روز پنجشنبه افزایش نسبی دما را در استان خواهیم داشت که بیشترین میزان افزایش دما از شنبه به اندازه سه درجه خواهد بود.

امیدفر با بیان این‌که بارندگی‌ها ‌فردا نیز ادامه خواهد داشت، گفت: اما بارندگی‌های فردا محدودتر خواهد بود ولی احتمال دارد که در ایستگاه‌های هواشناسی نیز گزارش بارش داشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای تبریز در گرمترین زمان به ۲۲ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به هشت درجه بالای صفر رسیده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، شهرهای مراغه، بناب و ملکان با دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان و هریس با دمای مثبت سه درجه، سردترین شهر استان بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین