کد خبر: ۶۷۴۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
مجموع جانباختگان کرونا در ایران به ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۵ مهر ۹۹/ شناسایی ۴۱۵۱ بیمار و ۲۲۷ فوتی جدید/ ثبت رکورد جدید کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۷۹ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۲۷ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر رسیده است.
آمار کرونا در ایران، ۱۵ مهر ۹۹/ شناسایی ۴۱۵۱ بیمار و ۲۲۷ فوتی جدید/ ثبت رکورد جدید کرونایی
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۲۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۹ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۳۹۴ هزار و ۸۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۲۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۳۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

شیوه استفاده صحیح از ماسک

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین روش‌های انتقال کووید ۱۹ از طریق انتشار قطره‌های آلوده ترشحات تنفسی فرد مبتلا به اطرافیان است که معمولا در هنگام صحبت، سرفه و عطسه اتفاق می‌افتد. بنابراین لزوم استفاده درست و صحیح از ماسک به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده از ابتلا به ویروس کرونا بسیار ضروری و مهم است.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود قبل از استفاده از ماسک دقت شود ماسک آسیب دیده، پاره یا مرطوب نباشد و همچنین از ماسک با کش‌های شل استفاده نشود و همچنین از ماسک‌هایی که نفس کشیدن را سخت می‌کند هم استفاده نکنید.

لاری افزود: قبل از استفاده از ماسک، دست‌های خود را ضد عفونی کرده یا با آب و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشورید. هنگام شست‌وشو کف دست‌ها را خوب به هم بمالید و دقت کنید که چین‌های کف دست، بین انگشتان دست، نوک انگشتان، شست و مچ دست‌ها به خوبی شسته شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: ماسک را به دقت روی صورت قرار دهید، به طوری که دهان، بینی و چانه به طور کامل پوشانده شود و از عدم ایجاد هرگونه شکاف بین صورت و ماسک اطمینان حاصل کنید.

لاری بیان کرد: وقتی ماسک روی صورت قرار گرفت از لمس آن خودداری کنید. هنگام صحبت کردن به هیچ وجه ماسک را از روی صورت خود بر ندارید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: به محض مرطوب شدن ماسک، آن را با ماسک جدید جایگزین کنید. هنگام در آوردن ماسک از صورت، به هیچ وجه جلوی ماسک را لمس نکرده و آن را از پشت سر خارج کنید. پس از استفاده از ماسک، ماسک استفاده شده را از خود و سطوح اطراف دور نگه داشته و آن را داخل سطل زباله دربسته بیندازید.

وی اظهار کرد: پس از برداشتن ماسک از صورت، چشم و دهان را به هیچ وجه لمس نکرده و دست‌ها را ضد عفونی کنید یا با آب و صابون بشورید.

لاری گفت: ضروری است که از ماسک‌های یک بار مصرف بیش از یک بار استفاده نشود. فراموش نکنیم که استفاده از ماسک به تنهایی نمی‌تواند از ابتلای به بیماری جلوگیری کند. بنابراین به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری حتی زمانی که از ماسک استفاده می‌کنیم، نسبت به رعایت اصول فاصله گذاری فیزیکی اقدام کنیم. امیدواریم با پای بندی و ممارست در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد توقف شیوع گسترده بیماری و در نهایت قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رضا آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
6
امروز 15 مهر متاسفانه رکورد کرونایی جدیدی ثبت شد: شناسایی 4151 مورد ابتلا و 227 فوتی جدید. در مطلبی که در تاریخ 12 اردیبهشت در این سایت انتشار یافت و هنوز در قسمت یادداشتها با عنوان "راهبرد دولت در قبال کرونا چیست؟" نوشتم :

"سیاست بازگشایی و بستن اماکن و سخت‌گیری و آسان گرفتن فاصله گذاری اجتماعی به شکلی متناوب، نیازمند توام بودنش با تست گرفتن از آحاد مردم، شناسایی افراد بیمار، ایزولاسیون آنها، شناسایی تماسهای مشکوک با افراد بیمار، تست گرفتن و ایزولاسیون موارد مثبت است. همچنین نیازمند فراهم آوردن امکانات موثر فاصله گذاری اجتماعی در مترو ، اتوبوس، ادارات و اماکن آموزشی و عمومی است. در غیر این صورت این سیاست منجر به شدت گرفتن بیماری و افرایش موارد ابتلا ، از پا درآمدن نظام درمان و افزایش مرگ و میر خواهد شد.

تصمیم به خروج از شرایط اضطراری و به‌ راه انداختن چرخ اقتصاد، بدون اجرای برنامه‌های موثر برای کنترل بیماری، خطرهایی در پی دارد و ممکن است موجب ایجاد امواج جدید شیوع بیماری و فرسودگی و از کارافتادن نظام درمان و حتی از کنترل خارج شدن اپیدمی گردد و زحمات قبلی را به باد دهد. بعید نیست که بیمارستان‌ها ناگهان به حد اشباع برسند و شمار تلفات افزایش یابد. به اضافه اینکه صدمات اقتصادی و گسترش بیکاری و نارضایتی را درتناوب قرنطینه و عدم قرنطینه خواهد داشت."

سوال این است که آیا مسئولان موارد ذکر شده را نمی دانند یا نمی توانند آنها را اجرا کنند؟ در هردو صورت هزینه اش را مردم باید بپردازند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین