کد خبر: ۶۷۴۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
رسانه‌های اسپانیایی نوشتند:

بازگشت هالیوودی ترامپ به کاخ سفید

رسانه‌های اسپانیایی در گزارش‌های مختلف با زبانی طعنه‌آمیز، بازگشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پس از بستری شدن سه روزه در بیمارستان والتر رید به کاخ سفید را «بازگشتی پیروزمندانه» خواندند.
بازگشت هالیوودی ترامپ به کاخ سفید
آفتاب‌‌نیوز :

نشریه اسپانیایی وینته مینوتوس در گزارشی تمسخرآمیز با تیتر «نمایش ترامپ» به موضوع ترخیص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از بیمارستان «والتر رید» و ورود به کاخ سفید پرداخت و نوشت: فرود از آسمان، موسیقی حماسی، قدم‌های پیروزمندانه و حرکت نمایشی برداشتن ماسک از صورت در بالکن کاخ سفید، روایت بازگشت هالیوودی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از بیمارستان به کاخ سفید است. ترامپ در حالی به ویروس کرونا مبتلا شد که پرهیز از همه آنچه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری توصیه شده را انجام داده است.

ترامپ از لحظه پیاده شدن از بالگرد تا رسیدن به بالکن ماسک به صورت داشت و این برای رئیس‌جمهوری که تا پیش از ماه ژوئیه (سه ماه پس از اعلام شیوع بیماری همه‌گیر) هرگز با ماسک دیده نشده و «جو بایدن» رقیب انتخاباتی اش را همیشه به دلیل پوشیدن ماسک به استهزا گرفته است، یک رکورد محسوب می‌شود.

به نوشته این نشریه، صحنه برداشتن ماسک و گذاشتن آن در جیب، از دوجهت اقدامی متناقض با توصیه‌های کارشناسان است؛ نخست اینکه توصیه اکید کارشناسان به استفاده از ماسک در اماکن عمومی است. اگرچه کاخ سفید محل اقامت رئیس‌جمهوری و خانواده او است اما از طرفی محل کار صدها نفر محسوب می‌شود. دوم اینکه قرار دادن ماسک در جیب به ویژه در مورد فرد مبتلا به جای کیسه پلاستیکی، اقدامی نادرست و غیر بهداشتی است.

تارنمای روزنامه ال کنفیدنسیال اسپانیا نیز در گزارشی با تیتر استعاری «ترامپ، زنده خواهد بود تا زمانی که بمیرد» نوشت: دموکراسی در آمریکا به معنای شفافیت و صداقت در ارائه اطلاعات صحیح در مورد سلامتی ترامپ نیست؛ یک رئیس‌جمهوری ضعیف تداعی کشوری ضعیف است.

ترامپ نمونه عالی از سهل انگاری در دست کم گرفتن شدت بیماری کووید-۱۹ است.

تازه ترین نظرسنجی‌های صورت گرفته در آمریکا حاکی است که از هر ۱۰ شهروند آمریکایی ۷ نفر هیچ اعتماد و باوری نسبت به آنچه کاخ سفید درباره ابتلای ترامپ به کووید-۱۹ اعلام می کند، ندارند.

روزنامه ال پریودیکو نیز نوشت: ترامپ پس از بستری شدن سه روزه، در حالی پیروزمندانه به کاخ سفید بازگشت که بیش از ۲۱۰ هزار نفر در آمریکا جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند؛ آماری که هیچ کشوری در جهان به آن نرسیده است.

ترامپ ۷۴ ساله ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دوشنبه به وقت واشنگتن (بامداد سه‌شنبه) و پس از آن که تیم پزشکی‌اش اعلام کرد وی در ۷۲ ساعت گذشته تب نکرده و میزان اکسیژن در خون وی طبیعی است، بیمارستان نظامی والتر رید را ترک کرد و به کاخ سفید بازگشت.

به گفته کارشناسان بهداشت با وجود ترخیص ترامپ از بیمارستان، مراحل درمان وی همچنان ادامه خواهد داشت زیرا وی در حال دریافت دوز ۵ روزه رمدیسیویر است.

ترامپ یازدهم مهرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند وی سپس به دنبال وخامت بیماری به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین