کد خبر: ۶۷۴۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴

امروز در بورس چه گذشت؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با رشد ۱٫۷۲ درصد به یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید و رشد شاخص هم‌وزن نیز بیانگر رشد یک‌دست بازار سهام است.
امروز در بورس چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

با شروع معاملات امروز بازار سهام، افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز باعث شد تا شاخص کل متاثر از معاملات مثبت و صف خرید در این نمادها رشد کرده و شاخص هم‌وزن نیز بیش از یک درصد افزایش یافت. این اتفاقات نشان از کلیت مثبت بازار سهام دارد.

همچنین از طرفی برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند فعلا بازار سهام وضعیت نوسانی دارد و روند صعودی این دو روز موقتی است اما از طرفی برخی از کارشناسان نیز عقیده دارند بازار سهام از هفته بعد روند صعودی خود را پیش می‌گیرد.

نوسانی بودن قیمت دلار و نزدیک بودن انتخابات امریکا دلایلی است که برخی از کارشناسان به آن برای نوسانی بودن بازار سهام استناد می‌کنند و همچنین ارزش مجموع معاملات امروز به 15 هزار میلیارد تومان رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام گروه بانکی بیشترین حجم معاملات را داشتند و نمادهای خودرویی نیز بعد از اصلاح زیاد در بازار سهام در حال رشد هستند و وضعیت خوبی دارند، طبق نظر برخی کارشناسان به دلیل مشخص نبودن قیمت دلار نمادهای ارزی به دلیل اصلاح کم در دوره اصلاح، مدتی نوسانی خواهند بود تا کلیت بازار کمی رشد کند.

همچنین وزیر اقتصاد از ورود دارا سوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

امروز در مقطی موج عرضه در نمادهای بزرگ زیاد شد اما تقاضا بر عرضه غلبه کرد و به نظر می‌رسد با تکذیب خبر افزایش نرخ سود بانکی فعلا بازار بهانه‌ای برای ریزش نداشته باشند.

امروز در بورس چه گذشت؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین