کد خبر: ۶۷۵۰۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
خانواده‌های بیماران برای تهیه به موقع دارو با مشکلات عدیده‌ای رو برو هستند

رئیس سازمان غذا و دارو: نمی‌گذارند دارو تامین کنیم و ارز انتقال دهیم

رئیس سازمان غذا و دارو، تحریم های ظالمانه و کارشکنی های دشمنان را، علت بروز مشکلات در مسیر راه تامین نیازهای دارویی کشور دانست.
رئیس سازمان غذا و دارو: نمی‌گذارند دارو تامین کنیم و ارز انتقال دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا شانه‌ساز، در رابطه با مشکلات موجود برای واردات واکسن آنفلوانزا، گفت: هیچ دارویی به راحتی وارد ایران نشده و واردات دارو و تجهیزات پزشکی در نهایت کارشکنی‌های دشمن انجام می‌شود. در حال حاضر به دلیل شرایط به وجود آمده و افزایش تقاضا برای واکسن آنفلوانزا، مردم تا حدودی روند سخت واردات دارو را مشاهده کردند، این مسیر ناهموار برای همه داروها و تجهیزات پزشکی وجود دارد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: برای واردات دارو با مشکلات بسیاری در زمینه تأمین و انتقال ارز رو به رو هستیم چرا که دشمنان با کمپانی‌های معتبر و شرکت‌های دارویی که به ایران دارو بفروشند، به شدت برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه در حال حاضر کمبود عمومی و گسترده دارو وجود ندارد، تصریح کرد: تعداد محدودی از داروهای بیماران خاص با چالش مواجه بوده و خانواده‌های بیماران برای تهیه به موقع آنها با مشکلات عدیده ای رو برو هستند اما ما همواره تلاش می‌کنیم با هر سختی این داروها را وارد کشور کنیم.

به نوشته خبرگزاری مهر، شانه ساز با تاکید بر اینکه ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، افزود: هدفمان این است که تا سال آینده واکسن آنفلوانزا را هم در داخل تولید کنیم. هر چند مقرر بود این اتفاق در سال جاری بیافتد که به دلیل تحریم‌ها برخی از مواد اولیه مورد نیاز به موقع به دستمان نرسید و شرکت‌های دانش بنیان نتوانستند دارو را در زمان بندی مقرر به بازار برسانند. از این رو حتماً در سال آینده واکسن ایرانی آنفلوانزا خواهیم داشت تا دیگر بیماران نگران واردات آن نشوند.

FATF مانع انتقال پول واکسن آنفولانزا شد

پیشتر نیز ععلی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تاثیر موضوع FATF بر روند تجارت کشور افزود: FATF مساله‌ای است که موافقین و مخالفین خاص خود را دارد. به اعتقاد بنده مردم تاثیر‌های محسوس آن را باید ببینند به عنوان مثال چند ماه است بدنبال واردات واکسن آنفولانزا به کشور هستند؛ باید پرسید چرا نمی‌شود؟ و واکسن به موقع نمی‌آید؟‌ آیا پول آن به موقع پرداخت نمی‌شود؟ این مشکل به این دلیل نیست که ما پول نداریم یا نمی‌دانیم از کجا باید خریداری کنیم، بلکه بخاطر این است که به دلیل FATF مشکل داریم و نمی‌توانیم این پول را انتقال دهیم.

وی افزود: همه می‌دانند این انتقال پول برای واکسن و درمان مردم است، اما انتقال پول در شرایطی که ما در لیست سیاه FATF قرار داریم دشوار است. در همه دنیا پول به راحتی منتقل می‌شود اما چرا واکسن ما با این‌همه خواهش، التماس و واسطه به دستمان می‌رسد. چون به دلیل تحریم‌ها و لیست سیاه FATF، نمی‌توانیم مبادلات خود را به درستی انجام دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
1
12
درسال جهش تولید چرادارو از خارج وارد می کنید در ایران بسازید ماکه ازلحاظ اقتصادی از آلمان پیشرفته تریم وازلحاظ علمی در جهان سرآمدیم.درایران تولید کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
11
کیا اونایی که با اف ای تی اف مخالفت کردند یا ما مردم بیچاره
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
0
تحریمها مگه کاغذ پاره نبودن
شرایط خیلی ناجوره
خدابخیر بگذرونه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین