کد خبر: ۶۷۵۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

درخواست پارلمان اروپا برای مجازات عربستان

پارلمان اروپا از عربستان به دلیل پرونده قتل خاشقجی و نقض حقوق بشر در این کشور انتقاد و بر لزوم تحریم ریاض و لغو نمایندگی اتحادیه اروپا در نشست گروه۲۰ در عربستان تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

پارلمان اروپا قانونی را تحت عنوان " وضعیت مهاجران اروپایی در بازداشتگاه‌های عربستان" با موافقت ۴۱۳ نماینده تصویب کرد.

در این قانون پارلمان اروپا از شورای اتحادیه اروپا خواست مکانیزمی را برای تحریم به خاطر نقض حقوق بشر و تحریم عربستانی‌هایی که در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی دست داشتند، ایجاد کند.

درخواست پارلمان اروپا برای مجازات عربستان

پارلمان اروپا به شدت از شکنجه و بدرفتاری با مهاجران اتیوپیایی در زندان‌های عربستان انتقاد و تأکید کرد بازداشت آن‌ها در شرایط غیرانسانی اقدامی غیرقابل قبول است.

همچنین پارلمان اروپا بر لزوم آمارگیری و بررسی پزشکی از مهاجرانی که تعداد زیادی کودک در میان آن‌هاست و آزادی فوری‌شان تأکید کرد و از مقامات عربستان خواست به یمنی‌هایی که مایلند وارد این کشور شوند طبق معیارهای بین المللی اجازه ورود بدهد.

در این قانون بر لزوم توقف صادرات تکنولوژی‌های رصد و نظارت و دیگر تجهیزاتی که عربستان در سرکوب مخالفان از آن استفاده می‌کند، تأکید شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا خواهان لغو نمایندگی اتحادیه اروپا در نشست گروه۲۰ در ریاض شدند تا مشروعیت بیشتری به عربستان برای فرار از مجازات نقض حقوق بشر داده نشود.

همچنین پارلمان اروپا خواهان آزادی فوری زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشر و حقوق زنان شد و تاکید کرد که مقامات عربستان باید درباره نقض‌های حقوق بشر تحقیقات مستقل انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین