کد خبر: ۶۷۵۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

موشک قاره پیمای تازه کره شمالی، پیامی به نامزدهای انتخابات آمریکا

نشریه فارن پالیسی، رونمایی کره شمالی از موشک تازه را پیامی برای واشنگتن دانست و اعلام کرد که پیونگ یانگ به پیشبرد توانایی های موشکی تهاجمی دوربرد خود به رغم روابط دیپلماتیک پرنشیب و فراز با ایالات متحده، متعهد است.
موشک قاره پیمای تازه کره شمالی، پیامی به نامزدهای انتخابات آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از این تارنمای آمریکایی؛ این موشک تازه که در رژه نظامی به مناسبت بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد بنیانگذاری حزب کارگران کره شمالی در پیونگ یانگ پایتخت این کشور به نمایش درآمد، از بزرگ ترین موشک های قاره پیمای دارای سوخت مایع قابل انتقال با کامیون با توانایی بالقوه حمل چند کلاهک هسته ای و هدف قرار دادن قاره آمریکاست.

بروس کلینگنر معاون پیشین دفتر سازمان جاسوسی آمریکا "سیا" در سئول و کارشناس بنیاد هریتیج، با بسیار نگران کننده خواندن این پدیده، گفت: کره شمالی نشان داد که از توانایی ساخت سکوهای پرتاب بیشتر و بزرگ تر برای شلیک موشک های تازه اش برخوردار است، که به این کشور امکان استقرار موشک های قاره پیمای و نیروی هسته ای بیشتری برای حملات تلافی جویانه اولیه و ثانویه می دهد.

به گفته گو میونگ – هیان عضو ارشد موسسه بررسی های سیاسی آسنان در سئول؛ نمایش این موشک هشداری به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست که در صورتی انتخاب دوباره باید مذاکرات با کره شمالی را از سربگیرد و همزمان پیامی به جو بایدن نامزد دمکرات انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) می فرستد که موضوع کره شمالی باید در راس اولویت های سیاست خارجی و بین المللی او جای داشته باشد.

فارن پالیسی افزود: کره شمالی برخلاف روال سال های پیش، این رژه و نمایش تسلیحات تازه مانند خودروی زرهی، تانک و موشک را در تاریکی شبانگاهی برگزار کرد که تصاویر ماهواره ای از دقت کمتری برخوردار است و بیگانگان مقیم پیونگ یانگ احتمالا در خواب هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
مردم بدبختش غذا ندارن بخورن برد موشکهاشو زیاد می کنه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین