کد خبر: ۶۷۵۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

رئیس جمهورِ جوان ۱۴۰۰ از دولت روحانی می آید؟

در پی آغاز تحرکات انتخاباتی برای ۱۴۰۰ گزینه های زیادی از دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا شنیده می شود که سورنا ستاری یکی از این گزینه هاست، هرچند هنوز به صورت رسمی این خبر تایید نشده است.
رئیس جمهورِ جوان ۱۴۰۰ از دولت روحانی می آید؟
آفتاب‌‌نیوز :

«جوان است و جویای نام» شاید این عبارت را بسیار شنیده و یا به کار برده باشیم اما به نظر نمی‌رسد در مورد برخی، آن هم کاندیدای جوانی چون سورنا ستاری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، حداقل در ظاهر صدق کند؛ چراکه او برخلاف دیگر کاندیداهای احتمالی، تمایلی به دیده شدن و به تعبیری رسانه‌ای شدن ندارد. او که اکنون معاون علمی و فناوری رییس ‌جمهور است رسما هنوز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام آمادگی نکرده و تنها به عنوان کاندیدای احتمالی، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کاندیدایی که بسیاری، نامش را در کنار دیگر کاندیدای جوان همچون محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، قرار می‌دهند. سورنا ستاری از ابتدای روی کارآمدن به عنوان معاون علمی و فناوری روحانی، پرچم مخالفت با اقتصاد مبتنی بر نفت را برافراشته و با همین رویکرد نیز در جامعه و سیاسیون، شناخته شده است؛ او همچنین از حامیان جدی دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها محسوب می‌شود که از این منظر، مورد توجه جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب است حال به‌رغم اینها، اینکه او با حمایت کدام جریان سیاسی وارد گود انتخابات خواهد شد به‌طور دقیق مشخص نیست اما برخی بر این باورند که سورنا ستاری از جمله کاندیداهای اقتصادی، حزب کارگزاران سازندگی است.

در حالی که این روزها به گفته بسیاری از چهره‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب، برخی از کاندیداها، ستاد انتخاباتی خود را به صورت غیررسمی تشکیل داده‌اند و در حال خط و نشان کشیدن‌های انتخاباتی برای ورود به پاستور هستند اما به باور برخی، کاندیداهایی چون سورنا ستاری، یا در حد گمانه‌زنی باقی مانده‌اند یا فعالیت‌های انتخاباتی غیررسمی خود را آغاز کرده اند اما هر چه که هست بر همه آشکار است که گویا ستاری میانه خوبی با خبرنگاران و رسانه‌ها ندارد چراکه تاکنون هرگاه از او پرسیده شده برای ۱۴۰۰ می‌آید یا خیر، پاسخ درستی نداده است.

او اخیرا در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا مبنی بر اینکه، آیا کاندیدای ۱۴۰۰ است یا خیر؟ گفته: «خیر، کار دارم!» یا او در حاشیه سفر به استان آذربایجان غربی از پاسخ به سوال فوق مبنی بر احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، خودداری کرد.

به هر روی تاکنون ستاری که به اعتقاد بسیاری از چهره‌های سیاسی اصولگرا همچون ابراهیم فیاض و احمد امیرآبادی فراهانی و هچنین اصلاح‌طلبانی چون عبدالله ناصری از کاندیداهای قطعی انتخابات ۱۴۰۰ است، به این گمانه‌زنی پاسخی نداده و همچنان سکوت را ترجیح داده است.

«ابراهیم فیاض»، چهره اصولگرا، در گفت‌وگویی با بیان اینکه سورنا ستاری اقبال دارد، گفته است: «او این همه کار انجام داد. به نظرم رقابت در انتخابات ۱۴۰۰ بین بذرپاش و ستاری است چون معتقدم تکنوکراسی بومی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، پیروزی می شود.»

همچنین نام سورنا ستاری در میان گمانه‌زنی‌های نمایندگان مجلس نیز دیده می‌شود؛ «احمد امیرآبادی فراهانی»، نماینده اصولگرا، گفته است: «از طیف اصلاح‌طلبان آقایان آذری جهرمی، سورنا ستاری و اردکانیان به عنوان کاندیدا مطرح هستند.»

«عبدالله ناصری»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات، نیز در تحلیل تحرکات سورنا ستاری گفته: «من ترکیب سه قوه را بعد از انتخابات ۱۴۰۰ چنین می‌بینم. قالیباف؛ رئیس مجلس. رئیسی؛ رئیس قوه قضاییه و سورنا ستاری رئیس جمهوری. ستاری مصداق بیانیه گام دوم است. جوان است و از نسل دوم. فرزند شهید است و همراهی روحانی و تیم او را هم دارد. اگر اجماع صورت بگیرد، خواهند آمد. ضمن اینکه دیگر با توجه به انتخابات دوم اسفند، قبح رأی مشارکت کم ریخته شده است اما اصلاح‌طلبان اصلی او را قبول ندارند.»

از این رو آنچه کاندیداتوری ستاری را جدی می‌کند این است که نام ستاری بر سر زبان، سیاسیون افتاده و رسانه‌ها نیز در حال پیگیری آن هستند اما هنوز او سکوت را به اظهارنظر و موضعگیری مرجح دانسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
جمال الدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
1
0
بعید است رییس جمهور بعدی از بدنه سیاستمداران کنونی باشد...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین