کد خبر: ۶۷۵۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

آسیب‌های فضای مجازی و دانش‌آموزان موبایل به‌دست!

تا قبل از شیوع کرونا، اکثر والدین سخت گیری زیادی نسبت به استفاده از تلفن‌همراه توسط فرزندانشان داشتند، اما با شیوع این بیماری و سمت‌وسو گرفتن آموزش‌های درسی به سوی فضای مجازی، این روزها تقریبا همه دانش‌آموزان موبایل به دست شده‌اند و همه اینها در حالیست که از نظر مشاوران تحصیلی و کارشناسان تربیتی استفاده زیاد دانش‌آموزان از تلفن‌همراه با مخاطراتی برای سلامت جسم و روان آنها همراه است.
آسیب‌های فضای مجازی و دانش‌آموزان موبایل به‌دست!
آفتاب‌‌نیوز :

جهانگیر مرادی کارشناس ارشد علوم تربیتی با بیان اینکه حضور بیش از حد دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌تواند آسیب‌های روانی زیادی را متوجه دانش‌آموزان کند، گفت: خانواده‌ها باید حضور فرزندانشان در فضای مجازی را محدود کنند و اجازه ندهند آنها بدون برنامه، ساعات زیادی را در این فضا که اتفاقا جاذبه‌های زیادی هم دارد، بگذرانند.

مرادی تاکید کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها حضور فرزندان خود در فضای مجازی را محدود کرده و تنها در ساعاتی که معلم آنها به تدریس اختصاص می دهد در این فضا حضور داشته باشند تا کمترین آسیب متوجه سلامت فرزندانشان شود.

این مشاور مدرسه اضافه کرد: خانواده‌ها باید با در نظر گرفتن برنامه‌های ورزشی و تفریحی برای فرزندان خود، از حضور بیش از حد و خارج از کنترل آنها در فضای مجازی جلوگیری کنند، چون آسیب‌های ناشی از حضور بیش از حد در فضای مجازی می‌تواند تا سالهای سال با فرد باقی بماند.

مرادی سپس با اشاره به اعتیادآور بودن استفاده زیاد افراد از فضای مجازی، گفت: تا قبل از شیوع کرونا به خانواده‌ها تاکید می‌شد برای دانش‌آموزان تلفن همراه نخرند و اگر هم به دانش‌آموزان اجازه استفاده از تلفن همراه را می‌دهند مدت زمان استفاده آنها بین نیم تا یک ساعت باشد، اما امروز به دلیل مجازی شدن آموزش‌ها دانش‌آموزان حداقل سه ساعت در فضای مجازی حضور دارند.

وی ادامه داد: از آسیب های حضور بیش از حد دانش آموزان در فضای مجازی می توان به پرخاشگری، اضطراب و افسردگی اشاره کرد که این آسیب‌ها می‌توانند درفرآیند یادگیری دانش‌آموزان اختلال ایجاد کنند.

مرادی تصریح کرد: حضور بیش از حد دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌تواند اضطراب آنها را به دلیل مواجه شدن با حجم زیادی از اخبار که خیلی از آنها موثق هم نیست، بالا ببرد.

وی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش و خانواده‌ها باید بیشتر به سمت استفاده از برنامه‌های تلویزیونی برای استمرار روند یادگیری دانش‌آموزان بروند، گفت: تلویزیون یکی وسیله ارتباطی خوب است که آسیب‌های فضای مجازی را ندارد و کنترل آن هم از سوی خانواده‌ها آسانتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین