کد خبر: ۶۷۵۷۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت

تغییر نام ۲۳ خیابان و معبر پایتخت تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت رای با تغییر نام ۲۳ معبر در سطح پایتخت موافقت کردند.
تغییر نام ۲۳ خیابان و معبر پایتخت تصویب شد
آفتاب‌‌نیوز :

اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز بررسی تغییر نام معابر را در دستور کار قرار دادند و محمد جواد حق شناس در قرائت این تصمیمات گفت: تغییر نام ۲۳ معبر در جلسه ۴۷ کمیته نام گذاری مورد بررسی قرار گرفت که حالا برای تصویب نهایی آن را به صحن شورای شهر آوردیم.

وی با بیان این که بالای ۹۰ درصد خیابان‌ها در منطقه ۲۲ نامشان بدون مصوبه شورا انتخاب شده گفت: یکی از این خیابان‌ها، خیابان امیرکبیر است که تغییر نام آن به نام شهیدان سلامت را در دستور کار قرار داده‌ایم چرا که در گذشته اعضای شورا با نامگذاری نام شهیدان سلامت در منطقه دو موافقت نکردند و حالا این نامگذاری به منطقه ۲۲ رسید.

وی با بیان این که تغییر نام خیابان سراج به دلیل وجود ۱۴ مورد تکراری به خیابان شهید شهروز مظفری نیا درمنطقه ۴ در دستور کار قرار دارد گفت: تغییر نام درمانگاه شهرداری منطقه سه به نام شهید حبیب جریری نیز پیشنهادمی شود چرا که شهید جریری استاندار سابق تهران بوده که در جبهه‌های جنگ به شهادت می‌رسد، اما خانواده‌اش تمایلی به نامگذاری معبر به نام وی نداشتند که چندی پیش به اتفاق اعضای شورا به دیدار همسر وی رفتیم و او پیشنهاد داد به دلیل اقدامات این شهید صرفا نام یک درمانگاه برای وی انتخاب شود و از آن جایی که این شهید در حسینیه ارشاد فعالیت زیادی داشت نام درمانگاه روبه روی حسینیه را به نام این شهید انتخاب کردیم.

وی گفت: تغییر نام خیابان سروناز به نام پرفسور احمد پارسا در منطقه ۲۲، تغییر نام خیابان کوهسار در منطقه ۲۰ به نام محمد اوراز ، تغییر نام کوچه فرهنگ به نام دکتر محمود افشار، تغییر نام معبر اختصاصی فرمانداری به نام شهید قربانعلی احمدی و تغییر نام خیابان نظامی در محدوده خیابان شریعتی به نام دکتر حافظی پیشنهاد می‌شود.

رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که همچنین تغییر نام کوچه ششم در محدوده تهرانسر به نام شهید حسین محمودی پیش بینی می‌شود گفت: همچنین سه خیابان بی نام در منطقه ۲۲ وجود دارد که به نام‌های ترگل یک، ترگل دو و خیابان تندرستی تغییر نام خواهد داد.

وی افزود: تغییر نام بن بست اول در منطقه دو به نام شهید امیر حیدری، تغییر نام خیابان حمید در منطقه دو به گرشاسپ، تغییر نام میدان نوساز در محدوده حکیمیه به میدان تلو، تغییر نام بن بست بی نام به بن بست موژان در منطقه ۲۰ و همچنین تغییر نام بن بست محمدی در منطقه ۹ به نام استاد علی راه جیری پیشنهاد می‌شود.

حق شناس افزود: تغییر نام خیابان چهارم دریا نو در منطقه دو به نام استاد حسین زمرشیدی ، تغییر نام کوچه موسوی در محدوده خیابان پیروزی در منطه ۱۴ به نام شهید علیرضاکرمعلی، تغییر نام بن بست مختاری در منطقه ۱۵ به نام شهید مرتضی عرب زاده، تغییر نام بن بست بی نام در منطقه ۲۱ به نام گلزاد، تغییر نام کوچه دهقان در منطقه ۱۴ به نام شهید لشکر و تغییر نام خیابان بی نام در منطقه ۲۰ به نام خیابان خرد نیز پیشنهاد می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران بدون بیان موافقت یا مخالفت با ۱۴ رای موافق به تغییر نام این ۲۳ معبر رای مثبت دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
3
بی کاری بد دردی است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
1
مرده‌شور این مدیریتتون رو ببره که توی این شرایط کشور، تنها هنرتون عوض کردن اسم خیابونا و جلو و عقب کشیده ساعت هر شش ماه یک باره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین