کد خبر: ۶۷۵۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
شمار قربانیان کرونا در کشور از ۲۹ هزار تن گذشت

آمار کرونا در ایران، ۲۲ مهر ۹۹/ شناسایی ۴۱۰۸ بیمار و ۲۵۴ فوتی جدید

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۵۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۹ هزار و ۷۰ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۴۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۸ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۱۱ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۵۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار کرونا در ایران، ۲۲ مهر ۹۹/ شناسایی ۴۱۰۸ بیمار و ۲۵۴ فوتی جدید

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

۱۸۷ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه به علت کرونا در کشور از حدود یک ماه گذشته، روند صعودی به خود گرفته و به دنبال این روند افزایشی، شاهد بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ هستیم. در حال حاضر تعداد ۱۸۷ شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند که در این بین تعداد ۴۵ شهرستان وضعیت حادتری از بیماری دارند.

کدام شهرستان‌ها وضعیت حادتری دارند؟

وی افزود: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، عجب شیر و مراغه در استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، بوکان، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، کاشان و نجف آباد از استان اصفهان، شهرستان کرج در استان البرز، شهرستان دره شهر در استان ایلام، شهرستان‌های تنگستان و دشتی از استان بوشهر، شهرستان‌های تهران، دماوند، ری، شمیرانات و ورامین از استان تهران، شهرستان‌های بروجن و شهرکرد از استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت حادی هستند.

لاری گفت: همچنین شهرستان بیرجند از خراسان جنوبی، شهرستان سبزوار از خراسان رضوی، شهرستان‌های قم، سمنان و یزد، شهرستان بیجار از استان کردستان، شهرستان‌های اسلام آباد غرب، جوان‌رود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلان‌غرب و هریس از استان کرمانشاه، شهرستان بویراحمد از استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان خرم آباد از استان لرستان، شهرستان اراک از استان مرکزی و شهرستان‌های رزن و ملایر از استان همدان از جمله شهرستان‌های با بیشترین بروز بیماری در کشور هستند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری بیشتر مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و جدیت و اهتمام بیشتر مسئولان در اعمال محدودیت‌ها و نظارت مطلوب‌تر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اماکن عمومی و مراکز صنفی و صنعتی شهرستان‌های یاد شده، شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان‌ها باشیم.

لطفا سفر نروید

لاری اظهار کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو از همه مردم می‌خواهیم با پرهیز از بروز رفتارهای اجتماعی خطر آفرین، از هرگونه اقدام به سفر به شهرها و استان‌ها خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین