کد خبر: ۶۷۶۰۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را آرای الکترال تعیین می‌کند

۲۰ روز تا انتخابات آمریکا؛ موقعیت ترامپ و بایدن در ۸ ایالت تعیین‌کننده چگونه است؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حالی که تنها ۲۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری این کشور باقی مانده است برای راهیابی مجدد به کاخ سفید به کسب آرای الکترال اغلب ایالت های سرنوشت ساز نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

برنده انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را به جای آرای عمومی، کسب اکثریت (۲۷۰ رای) در کالج الکترال تعیین می‌کند. هشت ایالت آریزونا، فلوریدا، جورجیا، میشیگان، مینه سوتا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین در این دوره از انتخابات ایالت های سرنوشت‌ساز هستند. کل آرای الکترال هر کدام از این ایالت ها به نامزدی تعلق می گیرد که بیشترین آراء را در آن ایالت کسب کرده باشد.

به این ترتیب هرچند جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در نظرسنجی های ملی با اختلافی حدودا ۱۰ درصدی از دونالد ترامپ پیش است اما نامزد جمهوریخواهان با پیروزی در اکثر این ایالت ها می تواند مانند چهار سال پیش شگفتی آفرین شود.

۲۰ روز تا انتخابات آمریکا؛ موقعیت ترامپ و بایدن در ۸ ایالت تعیین‌کننده چگونه است؟

در این گزارش وضعیت دونالد ترامپ و جو بایدن در هشت ایالت سرنوشت ساز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بررسی شده است.

آریزونا؛ پیشتازی بایدن در پایگاه سنتی جمهوریخواهان

شیوع ویروس کرونا و عملکرد دونالد ترامپ در قبال این همه گیری یکی از دغدغه های اصلی رای دهندگان در ایالت آریزونا است. آرای الکترال این ایالت در دوره های اخیر ریاست جمهوری آمریکا به جمهوریخواهان تعلق گرفته اما در این دوره رقابت بین جو بایدن و دونالد ترامپ در آریزونا فشرده است. آخرین نظرسنجی انجام شده از پیشتازی دو درصدی نامزد دموکرات ها برای کسب ۱۱ رای الکترال آریزونا حکایت دارد.

نارضایتی از عملکرد دونالد ترامپ در قبال شیوع ویروس کرونا در میان رای دهندگان بالای ۶۵ سال در آریزونا باعث شده است که نامزد جمهوریخواهان محبوبیت چهار سال پیش را در میان این گروه از رای دهندگان نداشته باشد.

نتیجه نظرسنجی هایی که در ماه اکتبر انجام شده است نشان می دهد که رای دهندگان سفیدپوست بالای ۶۵ سال در آریزونا که به طور سنتی از جمهوریخواهان حمایت می کردند اکنون به سوی جو بایدن روی آورده اند.

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلاف ۳.۵ درصدی در آریزونا توانست هیلاری کلینتون را شکست دهد. یکی از عواملی که احتمالا به تقویت موقعیت جو بایدن در آریزونا کمک کرده است اعلام حمایت سیندی مک کین، همسر جان مک کین، سناتور فقید ایالت آریزونا است. جان مک کین یکی از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ در درون حزب جمهوریخواه به شمار می رفت.

دونالد ترامپ و معاونش مایک پنس در ماه سپتامبر چند بار به آریزونا سفر کردند. جو بایدن و معاونش، کامالا هریس نیز اخیرا در سفری مشترک به آریزونا رفتند. نامزد دموکرات ها امیدوار است تا با تکیه بر افزایش محبوبیتش در میان سالمندان آریزونا و جمعیت اسپانیایی تبارها در این ایالت بتواند به سالها سلطه جمهوریخواهان در کسب آرای الکترال این ایالت پایان دهد.

فلوریدا؛ ایالت همیشه سرنوشت‌ساز این بار برای دموکرات‌ها گره‌گشا خواهد بود یا جمهوریخواهان؟

دونالد ترامپ در انتخابات پیش رو برای کسب اکثریت در کالج الکترال به ۲۹ رای فلوریدا نیازی مبرم دارد. نامزد جمهوریخواهان بدون پیروزی در فلوریدا مسیری بسیار دشوار برای کسب ۲۷۰ رای الکترال و راهیابی مجدد به کاخ سفید خواهد داشت. دموکرات ها از آمار به دست آمده از مشارکت اولیه رای دهندگان خود در زمینه ارسال آراء با پست دلگرم شده اند. در مقابل جمهوریخواهان تاکید می کنند که داده های آنها از حمایت گسترده از دونالد ترامپ در فلوریدا حکایت دارد و به کسب پیروزی در این ایالت بسیار امیدوار هستند.

رئیس جمهوری کنونی آمریکا یکی از اولین سفرهای خود پس از پایان دوره نقاهتش به دنبال ابتلا به ویروس کرونا را به ایالت فلوریدا انجام داد. آخرین نظرسنجی انجام شده در فلوریدا از پیشتازی سه درصدی جو بایدن حکایت دارد. ترکیب جمعیتی فلوریدا (همزیستی سفیدپوستان سالمند در کنار سیاهپوستان و اسپانیایی تبارها) به گونه ای است که در نهایت هر دو حزب به کسب پیروزی در آن امیدوار هستند.

جو بایدن برای جلوگیری از تکرار سناریوی شکست چهار سال پیش هیلاری کلینتون در فلوریدا به مشارکت گسترده رای دهندگان سیاهپوست و اسپانیایی تبارها نیاز دارد. در مقابل جمهوریخواهان امیدوار هستند تا با معرفی جو بایدن به عنوان یک نامزد «سوسیالیست» بتوانند بخشی از آرای اسپانیایی تبارهای فلوریدا را کسب کنند. تعداد زیادی از ساکنان اسپانیایی تبار فلوریدا از کوبا و ونزوئلا به آمریکا مهاجرت کرده اند و با حکومت های چپگرای حاکم در هاوانا و کاراکاس به شدت مخالف هستند.

جورجیا؛ رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در ایالت جنوبی و محافظه‌کار

ایالت جورجیا در دوره های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از پایگاه های جمهوریخواهان بود. اما نظرسنجی ها در این دوره از رقابت تنگاتنگ دونالد ترامپ و جو بایدن برای کسب ۱۶ رای الکترال این ایالت جنوبی حکایت دارد. یکی از دلایل کاهش نفوذ جمهوریخواهان در جورجیا افزایش حمایت از دموکرات ها در حومه شهر آتلانتا است. آتلانتا پس از کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوست به دست پلیس مینه سوتا یکی از شهرهایی بود که دوره ای از ناآرامی را پشت سر گذاشت.

بسیاری از رای دهندگان در حومه آتلانتا از سیاست های حزب جمهوریخواه در دوره زمامداری دونالد ترامپ ناراضی هستند. با این حال خیال دونالد ترامپ از کسب آرای سفیدپوستان در مناطق دورافتاده جورجیا راحت است. او امیدوار است تا همانطور که دموکرات ها دو سال پیش نتوانستند با وجود تبلیغات گسترده در انتخابات فرمانداری جورجیا پیروز شوند این بار نیز در نهایت از کسب آرای الکترال این ایالت باز بمانند. با این حال صرف اینکه رقابت جو بایدن با دونالد ترامپ در جورجیا به عنوان یک ایالت محافظه کار و سنتی فشرده است نشان می دهد که جمهوریخواهان در انتخابات پیش رو مسیر راحتی را برای کسب ۲۷۰ رای الکترال در پیش ندارند. دونالد ترامپ طی ماه های اخیر پول زیادی را به تبلیغات در شبکه های تلویزیونی جورجیا اختصاص داده است.

میشیگان؛ پیشتازی بایدن در ایالتی که ترامپ سال ۲۰۱۶ در آن پیروز شد

یکی از عمده ترین دلایل پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ موفقیت او در غلبه بر هیلاری کلینتون در چند ایالت غرب میانه بود. میشیگان یکی از ایالت هایی بود که در شب انتخابات سال ۲۰۱۶ شگفتی آفرین شد. در حالی که بسیاری از دموکرات ها با تکیه بر نظرسنجی های انجام شده از پیروزی هیلاری کلینتون در این ایالت اطمینان داشتند اما هنگام اعلام نتایج رقابت بین نامزد دموکرات ها و رقیبش در میشیگان فشرده بود. در نهایت نیز دونالد ترامپ با اختلاف کمی توانست هیلاری کلینتون را در میشیگان شکست دهد و آرای الکترال این ایالت را به سبد خود بریزد.

در این دوره از انتخابات دموکرات ها و جمهوریخواهان به رقابت فشرده و نتیجه نامعلوم انتخابات در میشیگان واقف هستند و هر دو حزب بودجه ای را برای تبلیغ در این ایالت اختصاص داده اند. کاهش محبوبیت دونالد ترامپ در میان رای دهندگان سفیدپوست اما کم درآمد میشیگان و از سوی دیگر احتمال افزایش میزان مشارکت سیاهپوستان در مقایسه با دوره قبلی از جمله عواملی هستند که ممکن است اجازه تکرار شگفتی چهار سال پیش را به جمهوریخواهان ندهد.

انتشار خبر طرح ریزی گروهی از راستگرایان افراطی برای «ربودن» فرماندار دموکرات میشیگان نیز احتمالا موقعیت دونالد ترامپ را در این ایالت تضعیف خواهد کرد. رئیس جمهوری کنونی آمریکا برای پیروزی در انتخابات و کسب ۲۷۰ رای الکترال لزوما به ۱۶ رای میشیگان نیاز نخواهد داشت به ویژه اگر در فلوریدا پیروز شود. نتیجه آخرین نظرسنجی انجام شده در میشیگان نیز از پیشتازی شش درصدی جو بایدن در این ایالت حکایت دارد.

مینه‌سوتا؛ امید ترامپ به شگفتی‌آفرینی در غرب‌میانه

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلاف کمی در ایالت مینه سوتا از هیلاری کلینتون شکست خورد. او امیدوار است تا امسال بتواند آرای الکترال این ایالت را به نام خود ثبت کند. با این حال نامزد جمهوریخواهان پس از چهار سال حضور در کاخ سفید محبوبیت چهار سال پیش را به عنوان یک چهره نوظهور در عرصه سیاسی در میان رای دهندگان سفیدپوست غرب میانه ندارد.

نتیجه آخرین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که جو بایدن با اختلاف ۹ درصد از رقیب جمهوریخواه خود در مینه سوتا پیش افتاده است. دونالد ترامپ در جریان تبلیغات خود در ایالت مینه سوتا بارها از ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان که از ایالت مینه سوتا به کنگره راه یافته انتقاد کرد.

جو بایدن طی هفته های گذشته برای تبلیغات تلویزیونی در ایالت مینه سوتا هزینه زیادی کرده است. او همچنین امیدوار است که رای دهندگان سفیدپوست و مستقل در مینه سوتا برخلاف چهار سال پیش رای به دونالد ترامپ یا عدم مشارکت در رای گیری را به رای به دموکرات ها ترجیح ندهند.

پیروزی دونالد ترامپ در مینه سوتا در شب انتخابات پیش رو بی شک نه تنها یک شگفتی خواهد بود بلکه می تواند نشاندهنده روندی عمومی از اقبال به چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در سایر ایالت های غرب میانه نیز باشد. با این وجود در حالی که کمتر از سه هفته به برگزاری انتخابات باقی مانده است جو بایدن به وضوح بخت بیشتری برای کسب ۱۰ رای الکترال ایالت مینه سوتا دارد.

کارولینای شمالی؛ رقابت شانه به شانه ترامپ و بایدن برای ۱۵ رای الکترال

رای دهندگان در کارولینای شمالی روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند بلکه نامزد مورد نظر خود را در یکی از فشرده ترین رقابت های این دوره برای راهیابی به مجلس سنا نیز بر می گزینند. نظرسنجی ها طی هفته های اخیر از رقابت تنگاتنگ دونالد ترامپ و جو بایدن در کارولینای شمالی حکایت دارد. در آخرین نظرسنجی انجام شده در این ایالت جو بایدن با اختلاف تنها دو درصد از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

ایالت کارولینای شمالی با ۱۵ رای الکترال خود ممکن است نقشی تعیین کننده در انتخاب رئیس جمهوری آینده آمریکا داشته باشد.

آمارها نشان می دهد که درخواست برای مشارکت از راه دور (ارسال رای با پست) در انتخابات این دوره کارولینای شمالی نسبت به دوره قبل ۱۷ برابر بیشتر شده است. شیوع ویروس کرونا بی شک نقشی تعیین کننده در این امر داشته است اما همین تغییر چه در کارولینای شمالی و چه در دیگر ایالت ها پیش بینی نتیجه رای گیری را دشوارتر می کند.

دونالد ترامپ چهار سال پیش موفق شد تا در کارولینای شمالی با اختلاف چهار صد هیلاری کلینتون را شکست دهد.

پنسیلوانیا؛ پیشتازی ۶ درصدی بایدن

دونالد ترامپ تابستان امسال در ایالت پنسیلوانیا عملکرد قابل قبولی داشت و توانست فاصله خود را با جو بایدن در این ایالت کاهش دهد. با این حال از ماه سپتامبر تاکنون نه تنها این روند متوقف شده بلکه جو بایدن بار دیگر توانسته است فاصله خود را نامزد جمهوریخواهان در پنسیلوانیا افزایش دهد. دونالد ترامپ چهار سال پیش موفق شد تا هیلاری کلینتون را در ایالت پنسیلوانیا شکست دهد. او برای راهیابی مجدد به کاخ سفید لزوما به آرای الکترال پنسیلوانیا نیاز ندارد اما پیروزی در این ایالت مسیر او را برای رساندن آرای خود به ۲۷۰ در کالج الکترال بسیار هموار خواهد کرد.

از نارضایتی رای دهندگان از عملکرد دونالد ترامپ در جریان همه گیری بیماری «کووید ۱۹» به عنوان یکی از دلایل اصلی کاهش محوبیت او در پنسیلوانیا یاد می شود. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ تبدیل به اولین نامزد جمهوریخواهی شد که از سال ۱۹۸۸ به این سو موفق شده است در پنسیلوانیا به پیروزی دست پیدا کند.

آخرین نظرسنجی انجام شده در پنسیلوانیا نشان می دهد که جو بایدن با اختلاف حدودا شش درصدی از دونالد ترامپ پیش افتاده است. نامزدی که بیشترین آراء را در این ایالت به دست آورد ۲۰ رای الکترال کسب خواهد کرد.

ویسکانسین؛ رقابت برای ۱۰ رای الکترال زیر سایه کرونا

جو بایدن نسبت به هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ موقعیت بهتری در ایالت ویسکانسین دارد. وزیر خارجه پیشین آمریکا چهار سال پیش در ایالت ویسکانسین با اختلافی اندک از دونالد ترامپ شکست خورد. یکی از دلایل شکست هیلاری کلینتون در این ایالت حضور نامزد حزب سبزها در عرصه رقابت برای کسب آرای الکترال ویسکانسین بود. اما امسال نامزد حزب سبزها اجازه حضور در رقابت ویسکانسین را پیدا نکرده است. امری که از سرازیر شدن بخشی از آرای نامزد حزب دموکرات به سبد کاندیدای سبزها جلوگیری خواهد کرد.

از سوی دیگر نارضایتی از عملکرد دونالد ترامپ در قبال شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا محبوبیت او در ویسکانسین کاهش یابد.

بسیاری از رای دهندگان مردد سال ۲۰۱۶ در آخرین روزهای کارزار انتخاباتی تصمیم گرفتند تا به دونالد ترامپ رای بدهند. امری که در پیروزی نامزد جمهوریخواهان در ایالت ویسکانسین نقش موثری داشت. این در حالی است که نظرسنجی ها نشان می دهد که در رقابت امسال تعداد رای دهندگان مردد نسبت به چهار سال پیش نصف شده است. به این ترتیب دونالد ترامپ مسیر دشوارتری را برای کسب آرای الکترال ویسکانسین پیش رو دارد. با این حال کارزار دونالد ترامپ ضمن یادآوری نتایج نظرسنجی های چهار سال پیش در ویسکانسین تاکید می کند که در این دوره نیز امکان غلبه بر دموکرات ها در این ایالت وجود دارد.

موج اخیر شیوع ویروس کرونا در ویسکانسین احتمالا چندان به تغییر نظر رای دهندگان در این ایالت کمک نخواهد کرد. نتیجه آخرین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که جو بایدن با اختلاف شش درصدی از دونالد ترامپ پیش افتاده است. نامزد پیروز در ویسکانسین ۱۰ رای الکترال این ایالت را به دست خواهد آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
1
2
خدا کنه تا ۲۰ روز دیگه قیمت پراید بیشتر از ۲۰۰ میلیون نشه ! میخوام بخرم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین