کد خبر: ۶۷۶۱۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲۵ مهر ۹۹/ شناسایی ۴۶۸۴ بیمار و ۲۶۵ فوتی جدید/ ۴۶۸۴ نفر بستری در ICU

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۶۵ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسیده است.
آمار کرونا در ایران، ۲۵ مهر ۹۹/ شناسایی ۴۶۸۴ بیمار و ۲۶۵ فوتی جدید/ ۴۶۸۴ نفر بستری در ICU
آفتاب‌‌نیوز :

«سیما سادات لاری» روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۲۰ هزار و ۹۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

مهمانی و دورهمی برگزار نکنید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یکی از رفتارهای اجتماعی خطر آفرین در ارتباط با بیماری کووید ۱۹، برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانگی است و متاسفانه بر اساس شواهد موجود، الگوی شیوع کرونا در کشور در حال پیش‌روی به سمت سرایت‌های خانوادگی است.

وی اظهار کرد: بنابراین از کلیه هموطنان کشورمان خواهشمندیم در خانه ماندن را همچنان به عنوان یک ضرورت اساسی بدانند و تا حد مکان از روش‌های مجازی برای دیدارهای خانوادگی استفاده کنند. قطعا پای‌بندی به این اصول برای مردم به دلیل ویژگی‌های خاص و ارزشمند فرهنگی تا حدی دشوار است، ولی نباید فراموش کنیم که در صورت عدم اصلاح رفتارهای پرخطر توسط هر یک از ما، وضعیت بیماری در کشور به مراتب سخت‌تر و دشوارتر از وضع موجود خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
براى ما توضيح بدىد بفهميم اىن چين عزىزتون چطور مبدا اىن ويروس بوده و خودش چطور كنترل كرده كه حتي حرفي يا امارى از اىن بيمار مرگبار در انجا نيست راستش را بپرسيد و به مردم بگوييد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین